Bi lahko lanena vlakna sčasoma v F1 nadomestila ogljikova vlakna?

0

Dve visoko-tehnološki podjetji si skupaj prizadevata razviti sodobno, trajnostno nadomestno strukturo iz ogljikovih vlaken, ob tem pa sta predstavili prve dokaze o delovanju koncepta. Ogljikova vlakna ostajajo v ospredju konstrukcije v avtomobilskem športov, predvsem zahvaljujoč svoji fenomenalni moči in gibčnosti za oblikovanje različnih oblik in velikosti, potrebnih za sestavne dele dirkalnika. Kljub temu pa bi lahko bila nova alternativa pripravljena že v relativno bližnji prihodnosti.

Italijansko podjetje YCOM, podjetje za avtomobilski šport in lahke kompozite, je skupaj s švicarskim podjetjem za kompozite BCOMP razvilo popolnoma naravno strukturo lanenih vlaken, ki je prestala preskuse trkov, enakovredne tistim, ki jih izvaja FIA.

Lanena vlakna, znana tudi kot lanena semena, so bila izpostavljena kot potencialni kandidat za takšne aplikacije, pri čemer je McLaren v sodelovanju z BCOMP iz materiala že oblikoval dirkaške sedeže. Lanena vlakna so lažja od ogljikovih, ponujajo boljše dušenje vibracij predstavljajo znatno nižji okoljksi odtis, ki je v primeru dirkaškega sedeža za 75% nižji, saj je lan obnovljiv, ogljično nevtralen vir. Ker je biološko razgradljiv, ga je mogoče zlahka odstraniti ali zmleti v surovino, da se po potrebi ponovno uporabi. Za avtomobilske športe je pomembno tudi dejstvo, da se ne drobi in ne drobi enako kot ogljikova vlakna, kar pomeni bistveno manj nevarnosti za voznike na progi, ki se morajo na stezi izogibati razbitinam iz ogljikovih vlaken.

Testirano strukturo trka je zasnoval YCOM in uporabil lanena vlakna, znana kot ampliTex, iz BCOMP, izveden pa je bil v milanskem Politecnico – testni hiši, ki jo je odobrila FIA. Rezultati deformacije trčenja so bili “v skladu” s tradicionalno strukturo ogljikovih vlaken. Test je dokazal, da lahko lanena vlakna proizvajajo želene, enakomerno porazdeljene sile po svoji strukturi.

“Šlo je za povsem standarden postopek preskusa trčenja FIE in trk se je izvedel kot ekvivalent ogljika, kot je izračunal YCOM.” je po uspešnem preizkusu dejal izvršni direktor YCOM Nicola Scimeca. “Stopnja pojemka in absorpcije energije je prilagodljiva in primerljiva s testom dirkalnika Formule 3.”

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje