
Nova sezona Formule 1 se začenja danes v Perzijskem zalivu, na otoku Bahrain, Internacionalnem dirkališču. Luči bodo ugasnile ob 16. uri po našem času – pričakuje se oster dvoboj med Scuderio Ferrari in Red Bullom. V kolikor bodo dirkalniki ostali skupaj utegnemo spremljati pravo pravcato taktično klasiko.
Glavna letošnja novost je seveda ukinitev pravila, da mora najboljših 10 dirkačev štartati s pnevmatikami na katerih so postavili najhitrejši čas drugega dela kvalifikacij – sedaj lahko vseh 20 dirkačev pred štartom svobodno izbira pnevmatike.
Ena stvar je precej jasna: večina dirkačev bo dirko začela na najmehkejši različici (C3) pnevmatik, saj je prednost najmehkejše različice na štartu zelo očitna in približno šest desetink hitrejša na krog.

Bahrain je tradicionalno dirka dveh postankov in letos ne bo nič drugače. C2 in C1 naj se na dirki sicer ne bi pretirano časovno razlikovali. Daljša faza ogrevanja trše C1 pnevmatike pa ekipam zagotavlja daljše življenje in bo najvrjetneje privlača možnost za stratege ekip. Poleg tega naj bi omenjena pnevmatika bolje delovala, ko je steza toplejša in dirkalnik težji – omenjeni tandem generira več toplote v le teh. Temna plat takšne strategije je prav morebitna nezmožnost ogreti pnevmatike v optimalno operativno okno.
Prve postanke lahko pričakujemo med 11. in 24. krogom in druge med 33. in 47. krogom.

Od najboljše četverice iz kvalifikacij imajo vsi – razen Sergio “Checo” Perez – na voljo svež komplet C3, poleg še treh obrabljenih in po en C2 in C1. Prav prisotnost Mehičana, ki je na kvalifikacijah nekoliko zaostal za trojico bo ključna, kako se bo boj za zmago odvil – osamljeni Max Verstappen bo brez dvoma imel oteženo delo.
Edina dva dikača, ki bi se morebiti lahko zapletla v taktiko dveh C2 postankov sta oba Romeovca Valtteri Bottas in Guanyu Zhou ter Alexander Albon in Nicholas Latifi, ki v letošnji sezoni branita barve Williamsa.

Zanimivo bo videti koliko (če kdo sploh) dirkačev bi se utegnilo opogumiti in poskusiti srečo z le enim postankom. Pirelli ne pričakuje, da bi kdo dirko začel na najtrši različici (C3), saj bo s težavo ogrel pnevmatike in padel po lestvici navzdol, vendar srednjetrda različica (C2) bi se utegnila zdeti zanimiva dirkačem z začelja. Prvi del svoje dirke bi dirkač moral podaljšati vsaj do 30. kroga. Aktivirati C3 pnevmatiko bo tedaj ključno za uspešnost takšne strategije.
Kot že rečeno se bo dirka začela ob 16. uri po srednjeevropskem času. Spremljate jo lahko na kanalu SportKlub ali internerni platformi F1TV.
SOBOTNA ANALIZA: Vse oči usmerjene v dvoboj Verstappen-Leclerc; Alpine pozitivno presenetil