Ustvari račun

Postani član Portala F1.si. Izpolni spodnja polja in vstopi v svet Formule 1 z nami.

Moj F1.si Račun

Moj F1.si Profil

Vzdevek (zahtevano)

To polje lahko vidijo: Vsi

Kdo lahko vidi to polje?
Najljubši dirkač

To polje lahko vidijo: Vsi

Kdo lahko vidi to polje?
Najljubša ekipa

To polje lahko vidijo: Vsi

Kdo lahko vidi to polje?

1.039 komentarjev

  • lahko Ferrari. samo ne honda

  • Upam da Alonso pride v Ferrari namesto Vetla

  • Bil bi že cajt d bi se tj naš idioti, komercialni in privatniki spametval glede prenosov kar se pa tiče pravic, ma pa slovenija najmanjšo plačilno tarifo, ker je višina tarifa odvisna od število prebivalcev………Ališič in Frenk sta največja carja…..

  • Super napisano…se strinjam z vsem

  • Nromalni? Definiraj to prosim. Malce čuden članek, nič kaj oprijemljivega. To vemo že vsi. Pač naša nacionalka ni bila zmožna plačati 300.000€ za letno “članarino” prenosa f1. Drobiž za eno tako ustanovo in sramota za državo.

    • Živjo 🙂
      Nacionalki tudi 5M EUR ne bi pomagalo, če bi prenose komentiral Mihelič in bi gledalca ob 14.00 pričakalo veslanje. Ljudje tega pač ne bi gledali. Normalnost je tukaj sinonim za strokovnost in profesionalnost pri izpeljavi projekta. To pa je nekaj kar v Sloveniji nismo nikoli zares imeli. 🙂 lp.

  • Res zelo lepo napisano, pohvale!

  • In če so že prenosi F1 na katerikoli slovenski TV postaji, potem kot gledalec res želim spremljati dirko, ne pa reklame vsakih nekaj krogov!!!

  • Zanimivo bi bilo videti dvojec Vettel – Alonso

  • Saj ze od prej gledamo na drugih kanalih…orf recimo, kjer ni pol urnih bedastih teklam, tako da se brez veze trudite, tako dosti privržencev ne bo gledalo vašega prenosa!

  • Se popolnoma strinjam z vsem napisanim.
    Lp
    Luigi

  • Slika o izboru gum pa je lanska 😀

  • tu zdaj pride v igro tista slovenska fora ko rtv raje pogori kot da ališiča vrne

  • Če je Ališič komentator, potem je vseeno če prenosa ni. Saj imamo tuje tv. In še malo osvežimo jezike.
    Poveličevat “carja”. Saj nismo balkanci, ali pač ?

  • Super članek, sicer pa Reddit Motorsport streams in ni problemov z iskanjem streamov 😉

  • Čeprav zanimiva analiza, pa ne upošteva nekaterih kombinacij.
    Vettel je pokazal svojo “otroško” stran in očitno je, da vodstvo Ferrarija ne obvlada svojega položaja. Najboljša kombinacija po mojem mnenju Vettel/Riccardo, pod pogojem prave svobode dirkanja, ne tako kot letos v Monaku. Kimi Raikkonen žal s svojo izmenično formo ni primeren za osvojitev konstrukotskega naslova. Baje obstaja celo predpogodba z Verstappnom….. Pustimo se presenetiti.
    Manjka analiza vseh prostih sedežev: F India (Ali mogoče Brabham po novem) v rokah preračunljivega F.Alonsa, kateremu talenta ne manjka, in po moje slab ne bi bil. A le špekuliramo, lahko še spremeni vse, lahko pa nič.

  • Absolutno, jokavčki…vsaka generacija voznikov je bolj jokava

  • Vettel je še najslabši

  • Zelo lepo napisano RTV Sloveniji je važno da mi plačamo vsak mesec položnico.Ni pa ih briga za to kaj bi mi gledali.Trideset let sem gledal F1 zdej pa jo nemorem sramota za RTV.

  • Tako pac je dandanes…kaj pa fuzbal? Tam je mentalna raven ostala v drugem razredu osnovne sole. Ja rocni menjalnik ok…samo so pa g sile danes bistveno visje, kot so vcasih bile. Moras racunati, da ga niso kaznovali tudi zaradi prvenstva& ker mercedes je hitrejsi in samo vpr. Je, kdaj bo Hemi prevzel vodstvo v tockovanju. O.k so otroci in neizdelane ter plehke osebnosti dirkaci danes….pa saj cel svet postaja taksen….glasba, filmi, literatura, vsr.

    • Spoštovani Podo, o nogometu imava verjetno enako mišljenje, sam menim da je podobno tudi v MotoGP ( vsak si lahko predstavlja svoje), no strinjava pa se, da če je Mercedes hitrejši, bi bilo prav da zmaga, in všeč ali ne Lewis je, kar se tiče posamičnega kroga verjetno najhitrejši ( pa ne, mi ni všeč). Sam nimam rad pomoči od zunaj, če hoče zmagat naj vozi in naj prehiti Vettla.
      Brez zamere v odgovor na vašo trditev o G pospeških, nisem prepričan, kajti na vrhuncu turbo ere v 80. ( 1986) z podobnimi kubaturami agregatov so motorji imeli neuradno 1000 HP, v kvalifikacijah lahko celo 1350. Sigurno je bil mehanski grip bolida večji. Tako da, ne vem, če so tedaj imeli manjše bočne pospeške.

      • Res je!! Turbo motorji so bili brutalni…..lahko recemo neobvladljivi, kar je s življenjem plačal Elio DeAngelis in s tem se je zaključilo obdobje turbo motorjev, ker so jih po Angelisevi smrti prepovedali

        • Žalostno je to Jure, veliki Elio si je, pri nesreči, ko je Brabhamu popustilo krilo, le zlomil ključnico, a vpet v bolid in brez NIKOGAR ob progi se je nadihal strupenih plinov, ko je bolid zagorel. Zapustil nas je po 29 urah muk.

          • Res je…ker je šlo bol ali manj za privatno testiranje, ni bilo ob stezi ne reševalcev ne helikopterja, le nekaj gasilcev brez opreme…prva ki sta mu pomagala, mislim da sta bila Alan Jones in Alain Prost

  • Alonso ima pribitek 30 mest zaradi menjav komponent, a tudi Bottas menjava menjalnika, kar je pet mest pribitka.
    Zanimivo je dejstvo da poizkušajo vozniki tudi trše mešanice kljub hitrejšim časom. Jutri so mogoča kaka taktična presenečenja.

  • Osebno mnenje, ni toliko zaskrbljujoče da je Hamilton prvi ( če bo tako ostalo) ampak več kot pol sekunde prednosti pred Raikkonenom. Ta bi lahko enkrat že lepo štartal pred Vettlom in bil klican v bokse pravi trenutek in ne v kak nepotreben undercut. Sanjam, vem.

  • To so navadne driske….za vsako področje majo svojga asistenta še za rit brisat majo asistenta, zato so tako razvajeni…in jokajo za vsako malenkost….namest d bi se mal bol zaimal za avto in tehniko, ne vem če še obstaja dirkač ki popolnoma razume delovanje in obnašanje avtomobila na stezi!!!

  • Robert legenda. Roka gor al dol. Slabš k Palmer ne bo

  • Že več let izgubljajo dirke na ta način

  • Eden najbolj talentiranih dirkačev.

  • Odlično in realno napisano.F1 spremljam že trideset let in nikoli prej si nisem mislil,da bom moral dirke gledati na ORF1 ali na kakem streamu.Res žalostno,da se med našimi TV hišami ne morejo takšni,ki bi lahko prenašali tudi moto šport in ne le MotoGP.Ališič je res imel na momente malce čudne,ampak…zdaj ga resnično pogrešam! LP vsem.

  • Pravila so jasna, če komisija določi kazen, ta je, če se odloči da je ni, je ni. Zmeraj je tudi bivši vozinik, poleg dveh funkcionarjev. Ti vidijo več kot mi in imajo pravilnik pred seboj. In kdaj pa kdaj tudi prav odločijo ( start Bottasa). Odločitve je treba sprejeti, ker ” sudja lopovu” spada v nek drugi šport….. Kaj pa pomaga kazen odgovonega tistemu, ki je končal v pesku…. nič…njegove dirke je konec, tako ali drugače.

  • Sam že 35 let spremljam formulo 1 in take zadeve me zjezijo zelo- komisarji FIA povedo da v Bakuju Hamilton ni zaviral pa se na posnetku vidi da se je zavrl??????- in pa druga Botasa izmerijo da je štartal 7 tisočink prehitro in da imajo določeno toleranco ????? kakšno toleranco???? 0-la je meja ,če je več je prehitro ,če je manj je OK, Vse te odločitve me spominjajo na nogometno sojenje-kakor se sodnik odloči!! zato nogometa ne gledam pri tako butastih odločitvah bom kmalu še f1 nehal gledati.

    • Frenk…Točno to je problem. Človek včasih dobi občutek, da si komisarji predstavljajo svojo vlogo bolj protokolarno, malo se slikajo, malo pogovarjajo pa čim manj odločajo.

    • Spoštovani Frenk, ne bi rad polemiziral, kajti v duši sem z vami, le dejstva so taka, tolerance morajo biti, ker se avti tresejo, ko so na mestu in vozniki dodajajo vrtljaje, tako kot morajo vozniki v času 5 sekund dati v prvo prestavo, da senzor ne zazna premika. Pravila so jasna in Bottasu je uspel življenjski start. Sam je priznal da je spustil sklopko pred ugašanjem luči, avto se je pa premaknil….v toleranci….
      To moramo sprejeti.

  • Ne bi moglo biti bolje napisano…strinjam 100%

  • Blažičko in Novak sta dokaz, da se da tudi z nizkimi stroški zagotavljati kvalitetno TV-produkcijo.Da to je prekleto res.vendar pa so nam Slovenski operaterji veselo zatemnjevali program(vsi) tako kot danes počnejo z Ligo prvakov pod pretvezo,da z HTV-jem nimajo urejenih avtorskih pravic.Resnica pa je ta,da nihče nebi gledal F1 na POP tvju in poslušal Ališiča.S tem bi izgubili sponzorje s katerimi so si veselo delili milijonske dobičke.Tu mislim na POP tv in vse Slovenske operaterjeŠe danes ,ko preklopim na RTL za čudo božje slika dosti krat potemni.Zgolj slučajno:))???????.A ja imam T-2 pa ne da bi jim delal reklamo.Oni so prav veselo izklapljali in še izklapljajo HTV,kljub temu,da sem jim pred leti(v času Michaela Schumacherja) predlagal ,da bi doplačal pri naročnini za gledanje F1 na HTV-ju.Oni pa nič……..tako je to s temi našimi operaterji in njihovimi kartelnimi dogovori.Pa lep pozdrav in veliko uspeha vašemu portalu. Kristjan OČKERL

  • Velik športnik, Velik človek, Legenda!

  • Legenda v pravem pomenu besede

  • Brez zamere, tudi sam sem pisal o športnem obzorju vodstva ekipe, in vprašanje je, bo Sebastian Vettel podpisal, bo Kimi Raikkonen podpisal ( po ponižanju v Monaku) in glede kako se resnica o nujnosti kogar koli v F1 hitro menja….nisem prepričan
    Dejstvo je, da v konstruktorsko mošnjo Kimi ni prispeval dovolj, da sam ni videti srečen, in da si tudi manjše ribe želijo sprememb.
    Sicer je toplo, tako da se v tujih spletnih bere o povratku Coswortha, obveznosti HALO, o tem da bo v 2 polovici dirk poplava kazni glede menjav
    komponent pogonskega sklopa ….
    Kaj bo, bomo videli, da bi se Ferrari pustil komu ” izsiljevati” o imenu drugega sedeža, pa je tako neferrarijevsko, da bi res govorilo o oholosti a hkrati nesposobnosti vodstva.

  • halo je grd, ampak shield je še slabši

  • Popolnoma se strinjam,kot še stotine drugih slovencev…..

  • Res žalostno, da moram iskati ORF …
    Raje sem pa spremljal F1 na TvSlo, kakor na Pop; mislim, da je Mihelič bolje podkovan in umirjen. Če si pa ljubitelj F1 in znaš spremljati, pa niti ne potrebuješ komentatorja.

  • Konkretno napisano, Haas napreduje in je pomembno da ima stabilno vozniško ekipo. Za leto in pol so pokazali ogromno, še posebej ker so začeli iz nič in niso prevzeli obstoječega moštva. Gene Haas pozna dirke ( NASCAR) in ve, da je potreben čas, za dosego rezultatov in predvsem za razumevanje kaj je kaj.
    O Giovinazziju le…. njegova narodnost in navezava na rdeče mu da popularnost, njegovi dirki z ekipo Sauber pa realno sliko.

  • El Maestro legenda, Fangio je verjetno najboljši voznik

  • Eden najboljših voznikov po letu 2000, Vse si je izboril sam s svojim dirkanjem, ni rabil velikih sponzorjev. LEGENDA

  • Vandoorne sploh ni slab, njegov problem je samo ta, da ima za moštvenega kolega trenutno najboljšega dirkača v karavani. In letos kvaliteta dirkača spet pomeni nekaj več kot v prejšnjih letih in bodo novinci spet potrebovali nekaj več časa da pridejo na nek normalni nivo… Tudi, če bi namesto Vandoorna sedel kakšen Ocon po vsej verjetnosti ne bi bil boljši, verjetno še slabši, da o raznih Strolih itd. ne govorimo…. Alonso bi pa zdaj enostavno raztural, če bi imel vsaj približno konkurenčen dirkalnik, škoda ga je da sedi v takšni jajci od dirkalnika(motorja)..

    • Ja, drži..je pa za novinca v f1 izredno pomembno, da že v prvi sezoni nekaj pokaže, tako kot so Alonso , Hamilton, Kimi, Vettel in vsi, ki so potem zgradili mega kariero. Vandooren ima res veliko smolo, da je zraven Alonso. V f1 ugled veliko pomeni.

  • Kaj pa če bo super odpeljal in kaj če bi ga drugo leto Renault vzel, če Kubica nebi hotel ali zmogel nastopati?

  • Odlično, končno imamo tudi v Sloveniji takšne analize. Samo tako naprej. Bravo.

  • KLASICNA FERARRI MAKARONARSKA POLITIKA SKOZI CELO F1 ZOGODIVINO

  • …ko je vozil Michael so ubogega Baricello-ta parkirali pol metgra pred sciljemm , ali mu natankali manj goriva ( v casih ko so se v bopxih dopolnjevali gorivo) le da ga je Schumaher lahko prehitel…enako so poceli ko je Alonso vozil takih priemerov je nesteto

    • Če ti ni prav, kako dirkajo, glej moto-gp. Se vidi, da je tvoj največjo sovražnik črn konj na rumenem ozadju.

    • Marko ravno v tem je fora. Ti makaronarji, kot jim praviš imajo svojo politiko in to že leta in leta.
      In ne vem, kaj se sedaj vsi zgražate. Tako pač je v Ferrariju in to se ve.
      Ostali pa pač nimajo moštvenih ukazov. ha ha ha se pač dogovarjajo, da eden spusti drugega potem pa če ne prehiti Ferrari pa ga nazaj spusti na tretje mesto. To pač niso moštveni ukazi ampak džentelmenski dogovori. Čeprav po reakcijah iz boksov ti dogovori niso najbolj všeč šefom.

  • samo Ališiča ne…
    (ker nisem zlata ribica, ki ima 3 sekundni spomin)

  • “Imate čast, vrnili ste odvzeto, imate nekaj več.” Kaj ali res samo ti nisi videl reakcije v Mercedesovi garaži ko je Hamilton prepustil mesto? Če mene vprašaš ekipa ni bila ravno navdušena nad to potezo.
    Edino, kar je pa 100% res, da so še vedno najmočnejši in v naslednjih dirkah se bo moral Ferrari ali Redbul res dobro pripravit če jih želijo premagat. Kar pa seveda nebo lahko.

    • Dragi Leonardo, ne samo da sem videl reakcijo, sem poslušal tudi kaj so govorili po radijski zvezi, zaradi tega tudi ta komentar. Dogovor je bil med tehniki in vozniki, ekipo. In so se ga držali…. Štejejo pa dejstva ne pa grimase.

  • No moraš pa priznat, da grimase nekaj povedo in vse skupaj ni bilo tako častno s strani Mercedesa kot se hoče to prikazat.
    In seveda močno dvomim, da bi se lahko tehniki in vozniki nekaj menili brez vedenja vodstva ekipe.
    Menim, da je bil ta manever samostojna akcija Hamiltona in se jo šefi niso ravno veselili. To je pač moje mnenje in to povedo grimase. Dejstvo pa je, da je Hamilton to naredil čeprav mu nebi bilo treba.

    • Ne polemiziram in tudi napišem svoje mnenje. Če se spomnite, je bil Bottas prvi, ki se je odmaknil, da gre Lewis naprej, ker bi lahko ulovil Ferrarija, z obljubo da dobi mesto nazaj. Lewisu ni bilo treba držati besede, seveda ne, a Jo je, zato je storil častno dejanje, Valterri tudi, ker je zaupal in dobil vrnjeno, ostali v ekipi, ker so vse to izvedli in prenesli po zvezah, da smo vsi to slišali.
      ( Dovolite tu je članek neoporečnega britanskega vira ki te dogodke povzema
      http://www.telegraph.co.uk/formula-1/2017/07/30/hungarian-grand-prix-2017-live-race-updates-lewis-hamilton-latest/

      Sedaj pa verjamem, da je današnji svet tisti, ki nagrajuje onega ki izkoristi vsako priložnost da se z komolci pretolče mimo, a Sam sem človek, ki spoštovanje in čast izkažejo tistim, ki dano besedo držijo, ne glede na posledice. Verjamem pa da sem v manjšini, a verjemite mi, zaradi tega ne spim prav nič manj mirno.

  • Odlične ocene se popolnoma strinjam z večino. Alonso si zasluži 10..
    Mogoče bi lahko tudi Raikkonen dobil 10

  • V Sloveniji imamo en lep pregovor: Zarečenega kruha se največ poje.

  • Strinjam se z napisanim. Dodal bi samo še moj pogled:
    Če si tako dominanten kot je Mercedes potem si seveda želiš zmagovati. Pri Ferrariju pa morajo zmagovati.
    Recimo, da se stvari obrnejo in postane dominanten Redbul ali pa Ferrari in bo Mercedes tretja ali četrta ekip??
    Potem se kaj hitro želja po zmagi spremeni v morate zmagovati in živčnost v ekipi narašča družina pa ni več tako enotna.
    In če bodo ob morebitnem padcu forme delovali tako, kot danes, potem kapo dol.

    • Leonardo, poplnma pravilno, mišljeno je bilo v smislu da javnost in mediji pričakujejo tudi nerealne zmage ( Ferrari sredi90 in na primer, zato ta primerjava……

  • Super analiza, Palmer je res za penzijo

  • Hulk raztural 🙂

  • Na Damona Hilla pa vsi pozabljate. On je bil tud prvak 96.

  • Odličen članek o fenomenalnem dirkaču

  • Res super članek, redko gledam formulo pa sem ga z veseljem prebral.

  • Odlična analiza in odličen portal. To je res manjkalo pri nas. Pohvale in tako naprej.

  • Eden najboljših voznikov

  • Nekaj slovnicnih napak, drugace pa super spisano. 😉

  • Velika škoda, da ga oče ne bo videl. Drži se Michael!

  • Res odličen članek, pohvale avtorju!

  • Se strinjam, čestitke Simon, super prispevek o Clayu, vsaka čast!

  • Čisto možno, da bo kmalu spet Mclaren Mercedes

  • Hvala obema, še malo mi bo nerodno da bom zardel……

  • Super tekst, še enkrat več. Čestitke Simon!

  • Ja v prejšnjih sezonah je blestel v drugem delu

  • jaz se ne strinjam
    Kimi ima mesto, ki si ga zasluži. Seb je pač boljši. Sem navijač Ferrarija še iz časov, ko Schumacher ni bil prvak z rdečimi. In všeč mi je gledati dirke, da se cela ekipa bori za dirkaški naslov. Cela ekipa.

    • Saj se načeloma strinjamo vsi z tem, a hudič je v trenutku, ko sebi ni hitrejši, in je treba Kimija z uporabo taktike zabremzat, da gre lahko Seb naprej. Je Seb hitrejši, potem ne rabi pomoči za zmago. Upam da se tu vsi strinjamo.

      • Ja, se strinjam. Samo tukaj imamo različen pogled na timsko sodelovanje in moštvene ukaze.
        Meni kot gledalcu je všeč, da ekipa dela za isti cilj. Tudi, če je to cilj dirkaškega naslova, za katerega se žrtvuje “drugega voznika”. To mi je bilo všeč pri Schumacher&Irvine/Barrichello in to mi je vsaj delno všeč tudi zdaj pri Ferrariju, čeprav Kimi ne zgleda kot voznik asistent, ampak je sprejel to vlogo. Sicer pač ne bi bil pri rdečih, hkrati pa zelo verjetno ne tudi pri srebrnih, pri RedBullu pa rezultati ne bi bili isti.

        Tako da mene Ferrari kot navijača z moštvenimi ukazi ni izgubil. In Mercedes me s kao poštenim dirkanjem ni dobil.

        • Jani enkratno povedano, seveda imamo vsi svoj pogled in bilo bi res dolgčas če bi imeli vsi enakega. In seveda je navijanje del tega športa, sam pa svoje poglede usmerim tako, da sem nevtralen in grajam kar mislim, da je za grajati, pohvalim kar mislim da je za pohvaliti, enake, drugačne ali kakršnekoli barve bolid je.

  • In še: Kimi je postal prvak z rdečimi.

  • Ne dovolim si govoriti v imenu Alonsa, a mene Hasegawa do sedaj žal prepričal ni, ne z tehniko in ne z izjavami……

  • Hehe, psihološke igrice so se začele 😀

  • Kje vi gledate formulo pa da vam ne šteka?

  • Zadnja govorica, FCA se pogovarja z Hyundai Kio….resnica ali samo dimna zavesa, zgodba bo še zanimiva….

  • Odličen portal z odličnimi članki. Pohvalno in le tako naprej!
    Bi bili članki lahko še bolje berljivi, če bi dosledno uporabljali rodilnik (

    Red Bullov bolid v Spaju iskreno povedano nismo pričakovali na stopničkah, a Ricciardo je uspel

    Red Bullovega bolida v Spaju iskreno povedano nismo pričakovali na stopničkah a Ricciardu je uspelo).
    Je pa res, da ste, kljub moji opazki, na tem področju in na področju kvalitete člankov ter uporabe pravilne slovenščine svetlobna leta pred konkurenčnim portalom…

    • Super, hvala za konstruktivno kritiko. Bomo se potrudili, da bo čim manj tovrstnih napak.

    • Frela, hvala, ne toliko zaradi pohvale temveč zaradi kritike. Tudi če ta ni bila moja napaka, vem sam, da je moje postavljanje vejic in upoštevanje tudi drugih slovničnih pravil pravzaprav kdaj pa kdaj porazno. Ni izgovor, da dosti piševa in predvsem hitro objaviva prispevke. A več kot bova z Matejem pisala, boljše bo.

  • Williams je ze naredil ze no napacno potezo , ko je zaradi denarja v mostvo v mostvo vzel Strolla.
    Glede na dejstvto, da vsak tocka v prvenstvu prinese lepe denarce se bo na koncu morda izkazalo, da bi ) ce bi imeli kaksnega drugega drikaca namesto Strolla) zasluzili vec denarja kotji ga je bogati ocka nastel.
    S prihodom ALonsa menim , da bi bila to napaka stevilka 2 saj Willams ni sposoben narediti naslednje leto dirkalnik ki bi bil v TOP3. In kaj bodo dobili -sicer zares vhunskega vozynika vendar zafrustriranega ki pa nikioli ni delal za mostvo pac pa le za sebe.Povrh tega bi bil frustriran se naprej kar bi in zaljivega dirkaca ekipi prineslo same nevsecnosti in nervozo.

    • Živjo Marko.

      Čeprav ne smemo pozabiti, da je v Williamsu trenutno glavni inženir Paddy Lowe, ki je dizajniral tako šampionski Mclaren, kot Mercedes. V kolikor jim uspe pridobiti zadosti financ bi lahko bili zelo konkurenčni.

  • Dajte napisat še kakšen članek o tem Danielovem stavku.

    “Ko je Lewis prestopil iz Mclarna v Mercedes smo vsi mislili, da je nor, a potrebno je gledati v prihodnost in predvidevati kako se bodo stvari odvijale, da se znajdeš v najboljšem položaju za napad na vrh.”

    Verjetno je bil ta prestop povsem drugačen od Schumacherjevega Benetton – Ferrari. Zakaj je Lewis takrat prestopil in zakaj je bilo to noro v očeh vseh ostalih.

    • Jani, ne komentiram o norosti oz ne norosti Lewisa, prosto po Riccardu, pri prestopu v Mercedes, verjamem pa, da je prekleto dobro vedel razmerja,ki so bila takrat v ekipi McLaren in če si preberete članek Konec nekega razmerja, se bo ta poteza Hamiltona zdela morda manj nora. Upoštevati pa je treba, da se je takrat sprostil sedež v ekipi in da Lewis Hamilton dobro ve, da je boljše biti v ekipi proizvajalca kot stranke.

  • Dobra analiza,se popolnoma strinjam.Še posebej z kritiko idiotskega obnašanja tifozijev,ki so zgubili pr men vso kredibilnost.Lani sn še mislu,so pač tifoziji,da so pa letos naredili povse isto,je pa višek!!!!Spoštovanje si zaslužijo vsi dirkači,ni važno kateri bolid voziš!!!

  • Hammertime brez besed car , Alonso pa mi gre že na živce na kvalifikacijah ki je imel pogoje in kaj je pokazal nic Strolu je oče kupil sedež v kokpitu in prvič vozi v takih pogojih ta Alonso milijon krat preplacan voznik

  • Keš picka zdaj pa joka v Ferariju 5 sezon 11 zmag nikoli ni bil top voznik dva naslova z Benetton je osvojil ker je bil bolid top ostalo v Ferariju je dobil top avto pa je uničil vse tak kot povsod. Hamilton je hammertime car

  • Z oceno Maxa Verstappena se pa ravno ne strinjam. 🙂
    Ravno trčenja z Masso bi se lahko izognil in dosegel vrhunski rezultat. Že zaradi tega ne more dobit 9.
    Sicer je potem res nadoknadil veliko mest vendar je bil Redbul zares konkurenčen na tej dirki.
    Če tako gledamo bi Vetel z majhno sreče in veliko boljšim dirkalnikom zmagal dirko. 🙂

    • Ja to je bila edina Maxova (napaka) je pa res da se v tisti šikani takšne stvari dogajajo, drugače je deloval suvereno tako na kvalifikacijah, kot na dirki. Z izjemo tega incidenta seveda

    • No, čeprav je tisti Ilmor danes 100% Mercedes (po smrti Morgana so v bistvu Illena izrinili ven) je ta kupil Penskejevo tovarno v Veliki Britaniji in je delal za Hondo v razredu Indy (pa v MotoGP če ste jih mogoče zasledili) a dvomim da so sposobni sestaviti pogonski sklop za formulo ena kar tako. Samo da ne bi bilo zmede med nekdanjim Ilmorjem in sedanjim, ker razen lastnika gre za drugo stvar. Ker pa so sponzorji v begu iz McLarna ne vem kateri bi bil zainteresiran, verjetno kdo nov. A vse je le moj predlog, nič več in nič manj.

  • ce me spomin ne vara je bil to Bruno Senna in en Maldonado !!!
    https://www.youtube.com/watch?v=3kYSrnn2yPQ

    dokaz imate v linku s Massinim komentarjem

  • Kaj toliko besed o tem Alonso najbolj precenjen dirkač 5 sezon ferarija 11 zmag halo

  • Brett Lunger je reševal Niki Laudo

  • Vandoorne je v Monzi dirkal s specifikacijo motorja 3.7(na dirki prej pa s 3.6, Alonso pa obakrat s starim 3.5 (3.7 so namestili samo za prvi trening, na dirki pa ga bo prvič uporabljal v Singapurju), zato je bil tudi Vandoorne malo bolj prepričljiv…

    • Joc, načeloma se strinjam, naj bi vsaka stopnja razvoja pogonskega sklopa pomenila prednost, a te desetinske stopnje me ne prepričajo, čeprav nihče ne ve zakaj se pravzaprav gre( baje je bila ena samo drugače izolirana kablaža). Torej na dosedanje delo Honde, ne vem koliko je stopnja razvoja z višjo desetinko res boljša, a je le moje mnenje….

  • Velja omeniti, da je v Walkerjevi ekipi Stirling Moss zmagal s Cooprovim avtom leto pred tovarniško ekipo, in prav tako tudi z Lotusom. In v letih 1959, 1960 in 1961 je v skupnem seštevku Moss zasedel tretje mesto, takrat so bili boljši le vozniki tovarniških, neprimerno hitrejših dirkalnikov.

  • Ne bi se mogel strinjati, da je bil 312T4 nepremagljiv dirkalnik. Res je, da sta z njim Scheckter in Villeneuve sezono končala na prvih dveh mestih (in da je kajpak osvojil tudi konstruktorski naslov); a po drugi strani je začetek sezone pripadel Ligieru, druga polovica je nesporno bila Williamsova. A tisto leto so uporabili še prav posebno čuden način točkovanja (najboljši štiri rezultati prvih sedmih dirk, in najboljši štirje s preostalih osmih), in kljub temu da je bil Williams v drugi polovici praktično nepremagljiv, je imel prvo polovico enostavno preslabo, da bi se lahko vmešal v boj za naslov. Ferrari je bil po drugi strani vedno ravno tu nekje, ali na vrhu ali pa tik pod njim, in je skozi vso sezono redno nabiral visoke točke. Se je pa že proti jeseni kazalo, da koncept ploskega motorja (nekateri ga označujejo kot bokserja, čeprav je šlo tehnično gledano za V12 s 180-stopinjskim vmesnim kotom) v ground-effect dirkalniku zaradi svoje širine omejuje pretok zraka pod stranicami dirkalnika, in posledično slabo vpliva na njegovo obnašanje na stezi. Kar se je boleče potrdilo leta 1980, ki še dandanes velja za daleč najslabše Ferrarijevo leto v zgodovini njihovega udejstvovanja v F1.

    • No, da ne bova polemizirala brez osnove, greva malo po vrsti.
      Leta 1979 doseže Ferrari v konstruktoskem seštevku 113 točk, Williams 75, Liger 61. V konstruktoskem pokalu ni bilo odbitkov. Leto poprej je Team Lotus dosegel 116 točk za njim Brabham 69. Ne ni bilo nepremaglivosti ne tako Ferrarija 1979 kot tudi ne Lotusa 1978, jim je uspelo po čistem naključju in zgolj po sreči.
      Drugo, res je imeli so sistem odštevanja točk, in poglejmo koliko točk je kateri voznik dosegel in koliko mu jih je bilo priznanih ( najprej veljavne točke, nato v oklepaju dosežene na vdih dirkah)
      Schekter 51 (60), Villeneuve 47 (53) Jones 40 (43) Lafitte 36, Regazzoni 29 (32).
      No res se vidi, kdo je bil najbolj oškodovan in koliko bi se vrstni red spremeil, če bi upoštevali vse točke ( pa nočem govoriti o tem, koliko rezultatov so komu brisali in kdo je večkrat odstopil, ker bi to tudi malce govorilo o vzdržljivosti in zaneslivosti prav 12 valjnega boxerja) Zakaj so izbrali to rešitev, je pa logično, zaradi nižanja težišča in zmanjševanja bolida izven mer koles……a o tem kdaj drugič

  • Zelo dobro pisanje in poznavanje zgodovine f1

  • Kaj je pa bilo potem v Suzuki? A Schumi ni spustil Irvina?

  • Odličen članek

  • Hakkinen bi bil prvak, tudi če bi Schumacher spustil Irvina na Japonskem na 2. mesto. Imela bi enako število točk, a zaradi več zmag v sezoni bi bil prvak Hakkinen…

    • Če upoštevamo ( ker smo v deželi čejev) menjavo gume na veliki nagradi Evrope…..potem bi lahko bilo drugače….
      A dejstvo je, da v veliki nagradi Malezije Eddie Irvine najhitrejši ni bil, in da na naslednji dirki s strani ekipe podprt ni bil….kot sem omenil, sem proti takim ukazom, ker je bil Schumacher hitrejši, je bilo potrebno da je bil pred njim tudi v Maleziji….kar se je dogajalo na dirki je bila farsa.
      Moje osebno mnenje pa je, da drugi voznik ni smel postati svetovni prvak. In o tem se lahko diskutira……

  • Tako dobri članki res za pohvalo sam ne vem kje so ljudje da bi komentirali res škoda spremljam več strani teh od f1 strani in mislim da je ta skoraj najboljše

    • Hvala,tudi sam pogrešam kak komentar in marsikdaj pustim kako odprto vprašanje, če bi kdo rad debatirali. A pohvale so prav tako balzam kot dobra debata……

  • Sezona 1982 je bila tako ali tako v celoti daleč najbolj bizarna kar jih je Formula 1 kadarkoli doživela. In to je bil šele uvod vanjo… Kaj je sledilo pozneje? 11 zmagovalcev na 15 dirkah (iz sedmih različnih moštev!), nihče ni dobil več kot dveh (svetovni prvak recimo le eno, pa še tisto so mu uradniki na dirki skoraj speljali pred nosom!). Voznika z največ kilometri v vodstvu (oba Renaulta!) sta končala šele kot četrti in šesti, moštvo svetovnega prvaka pa je bilo le četrto. Povsem zmešana situacija, kateri kot rečeno vodstvo tekmovanj (in prvenstva) ni pomagalo niti malo. Niso takrat pomotoma zapisali… FISA + FOCA = FIASCO.

  • Pol se boš pa zbudil.Imeli ste pšraktično dobljeno prvenstvo cca (30pik)fore zdaj pa 34 pik zaostanka .Lojze bo prvak …to je to:))

    • Kristjan enostavno in točno povedano. Prednost Ferrarija v vozniškem točkovanju, je bila, kljub manj zmagam, odraz rezultatov, kajti Hamilton ni imel odstopov. Sam sem kar nekaj prispevkov pisal, o po mojem zmotnem vodenju ekipe, a takrat so bili vsi ti veljaki modro tiho. In ne da me berejo, le če je bilo takrat meni očitno, bi bilo lahko tudi njim.

  • Če mene vprašate je Max prihodnost v F1 le ,če se mu nebo kaj hujšega pripetilo kot se je to žal zgodilo Kubici.Ferrari pa z njihovo šlamparijo in samovšečnostjo še dolgo ne bodo prvaki. Imajo pa klub vsemu najlepši avto.Ampak to je zgolj slaba tolažba.

    • Kristjan, tudi po moje je Max prihodnost in niti ne oddaljena, je potrebno samo še malo izkušenj pa bo.
      Kar se lepote tiče je subjektivna, meni je osebno res Ferrari najlepše pobarvan, a lot lepoto linije mi je dosti ljubši Mercedes z ukrivljenim sprednjim delom noša in brez tistega izrastka na sredini, a moj okus in moje mnenje…

  • Tako je ko imaš več let zapored daleč najboljši dirkalnik in niti ne rabiš biti vrhunski dirkač, da osvajaš naslove enega za drugim (no saj zadnja leta do letos je bil Hamilton z Mercedesom na istem, ampak ne glede na to je sigurno nekaj boljši dirkač od Vettla)…

  • Se strinjam, Ne vem zakaj Kimi to še kar prenaša

  • Bottas ma najlepšo! 😀

  • Ferrarija nista vozila na ultrasoft, tako da imata še kar nekaj rezerve

    • Jih imata tudi manj na razpolago kot Mercedes, a je razlika med stopnjo mešanice cca, 4/5 desetink sekunde na krog, tako da si lahko predstavljamo čase, ki bi jih imeli na isti mešanici

  • Odličen članek…Lewis legenda

  • Sem kar podobnega mnenja, letos ima Mclaren vrhunsko šasijo, glede Honde je pa itak že bilo dovolj slabega povedanega, katastrofa pač…

  • Zaradi premalo verstapnov je gledanost in priljubljenost kjer je.

  • Čestitke za Maxa,in seveda Lewisu,mi je pa všeč ,da se umazana igra Ferrariju ni izšla.Me prav zanima če bo Vetel dobil kakšno kazen kot jo je dobil Max na predhodnji dirki?.

  • članek veliko pod nivojem katere ste objavljali do sedaj 😉 wtf?

  • Mislim da Vetla niso kaznovali zaradi tega, ker ga je Massa izrinil iz proge in mu ni pustil prostora. Ker če bi mu Massa pustil
    dovolj prostora in bi Vetel vseeno šel preko črti bi moral biti kaznova.
    Raikonen pa je Maxu pustil toliko prostora, da bi lahko vozil po progi vsaj z dvema kolesoma.
    Predvidevam, da je to razlog?????

    • Težava je v tem, pravilnik pravi če si čez si čez, kdo koga izrine ne bi smelo biti ne vzrok ne opravičilo. Ga je izrinil pregroba, ekipa bi morala dati protest, a komisarji niso dogodka obravnavali, ker ni uradnega poročila FIE, kot je bila za dogodke v prvem krogu.

    • Massa ni izrinil Vettla pac pa je vozil svojo idealno linijo.Vettel pa ni bil s tretino svojega dirkalnika pred Masso , da bi ga ta moral spusiti pred se!

      • Marko to ravno ni res. Poglej prehitevanje Hamiltona in Alonsa na isti dirki in v istem zavoju.
        Alonso je prav tako vozil svojo linijo ampak je Hamiltonu pustil dovolj prostora, da je bil z bolidom na cesti in ne izven.
        Je pa verjetno res, da so pravila v takih primerih čudna in da lahko razsodijo tako ali drugače, kar verjetno ni prav.

        • Drzi , da je il Allonso malo bolj popustljiv tukaj v tem ovinku in res pustil vec prostora Hamiltonu , kar pa ne pomeni. Massa je bil malo bolj neizprosen v duelu s Vettlom ( ceprav Massa kot izredno fer voznik).
          Mogoce je imel “poln kofer”Vettla ker sta letos ze imela par prehitevanj( sicer za krog)in je Vettel skoz nekaj jamral :-)…malo shale !
          Se pa strinjam , da so pravila popolnoma konfuzna in nekonsistentna ko gre prav za iste primere, saj pogosto stuarti odlocijo drugace pri isti zadevi.

          • To s tem kaznovanjem sekanja ovinkov je res taka bedarij. Tam kjer so obvozi so itak dali prpreke tako da jih mora dirkač obvozit tako, da ne pridobi prednosti. Vse ostalo bi moralo pa biti klasična borba brez kazni. Saj če bo odšel predaleč si bo itak bolid potolkel (če so robniki višji). Telemetrija pa je baje pri Maxu pokazala da tisti krog ni pridobil neko prednost.

          • Točno to je problem. Na eni dirki je tako na drugi pa spet drugače. Kot piše v članku pa bi lahko tole Vettel Massa zadevo vsaj preiskovali.

  • Pravi navdušenci bi se lahko dobili kje po koncu sezone, na “post season breafingu”. Mogoče bi lahko Portal-f1.si to pripravil.

  • Jasno je ze zdavnaj da je F1 pred svem posel, politika in potem sport. In razumel bom ce v Williams pride Wehrlein saj bo verjetno ostal brez sedeza v Sauberju in je kot Mercedesov “otrok” idealen za Williams , ki bi kot v priermu Bottas dobil izdaten discount na Mercedesov pogonski agregat.
    Z vsem spostovanjem do Kubuce pa si ne znam razloziti kako pri milem bogu bi on prinesel svez veter pri Willamsu.
    Pri renaultu so ga odslovili po koncanih testiranjih!?

    • Meni se zdi, da bi Kubica veliko več prinesel v marketinškem smislu, torej več denarja. Se pa strinjam, da je Wehrlein boljša izbira

  • Zdaj je Lewisova naloga samo to kako pomagati Valteriju do 2 mesta v skupnem seštevku,da se ta prevzetnež Sebastian še tega ne bo dobil.

  • Joj komplicirajo. 🙂 Imaš tršo različico ki zdrži 30-40 krogov in je počasnejša in imaš mehko ki zdrži 15 krogov in bi morala
    ponujati “občutno” več oprijema in hitrejši dirkalnik. In to je to. Sedaj pa na marsikateri dirki praktično ni bilo opaziti velike razlike. Mogoče pa se motim. 🙂

    • Tako, zaradi hitrejših avtov so pričakovali večjo obrabo in naredili pretrde gume, a se to ni zgodilo 😀

    • Leonardo, v bistvu razmišljanje je pravilno, le problem je, da se izgubi v boksih, predvsem zaradi menjave, preveč časa. Razlika med posamičnimi mešanicami je nekje 0,5/0,8 s na krog a je izguba v boksih za postanek med 22/25 sekund, torej je vsakemu jasno, da je pri pneumatikah podobno kot pri gorivu, ne gre se na polno, samo da se pride ( najhitreje) do konca.
      V kolikor bi bila razlika v času na krog 1,2/1,5 sekunde pri sedanji ali malo manjši vzdržljivosti pneumatik in brez obvezne uporabe dveh mešanic, bi verjetno bilo bolj zanimivo….vsaj po mojem

  • A Lewis ima pa Ferrari (rdeče) letalo? 🙂

  • Massa ga je a tej dirki bil primoran pustiti pred se saj je Alonso se vedno imel moznosti , da bi osvojil naslov…le da bi na tisti dirki moral zmagati. Dogovor je bil , da ce se to ne zgodi potem bi Alonso pustil Masso nazaj ( mislim, da je bilo to tretje mesto ) le, da se to ni zgodilo saj je Massa dobil kezen( voznjo skozi boxe) za veckratno sekanje ovinka in preckanje bele crte pri zadnjem ovinku ob vztopu v starnto cilno ravnino.

  • Težava bo le v tem, ne samo da bodo redki so lahko privoščili to voziti, a med njimi še redkejši bodo sposobni izkoristiti vse te lastnosti, seveda na zaprti progi…..

  • Po moje je Hamilton uporabil tole: “strat 7 (najvišja stopnja moči motorja)” 🙂

  • Valtteri Bottas je v zadnjem poskusu vklopil: skrivnostni Mercedesov “engine mode”.

  • Sramota da se odpove pogodbo za Masso ki je hiter sekundo in pol Stroll zdaj se vidi samo denar odloča gdo bo vozil

  • odkrito….bolj kot njegove performance je Williams zainteresiran za 8 mio. dolarjev , ki jih prinese njegov Poljski sponzor.
    Verjetno je razmisljanje ( pa nocem biti prevec pameten) tako, da tudi ce je sposoben 80-90% fizicno , verjetno bo to vplivalo na kaksno točko manj v sezoni , kot če bi mogoče imeli kakšnega drugega voznika , ki ne prinese nič.
    Massa je voznik , ki nikoli ni plačal za sedež. Danes je pa situacija v tem športu takšna , da če nimaš denarja se niti približno tega športa ne moreš iti. In Wiilliasm f1 ne spada v bogaa moštva. Zato potrebujejo, pay driverje !
    Takšen ej bil Maldonado, takšen je Strall in takšen bo Kubica ( če bo dovolj fizično sposoben) z vsem spoštovanjem do njegovih vozniških sposobnosti iz časov , ko je aktivno dirkal.

  • Izredno dobra kolumna ! Vsaka beseda na svojem mestu 🙂

  • S tem chiting W8 Mercedesom lahko fura v svoji ligi, total nezanimiv je! no respect hamy

  • Felipe Massa -TRUE CHAMPION OF 2008 AND LIVING LEGEND ! 🙂

  • Se popolnoma strinjam, komisarji enkrat tako drugič drugače…

  • No, pa dajmo analizirat oba primera.

    prvi primer: v primeru vettla in mase sta se borila za boljše mesto. Vettle je poskusil maso prehiteti, skozi ovinek sta šla skupaj, nakaj ga je sredi ovinka masa izrinil iz steze, da je vettle zapustil stezo v vsemi štirimi. vettle se je vrnil na stezo pred naslednjim ovinkom, in ga skozi ovinek prehitel. V primeru da ne bi bilo izletne steze bi verjetno masa dobil kazen, ker je izrinil dirkača iz steze.
    Vettle ni zapustil steze z namenom, da pridobi prednost, ampak ker ni imel druge izbire. če mu bi masa pustil dovolj prostora, bi bil rezultat popolnoma enak. in če se držimo pravil kot pjanec plota – naj dajo vettlu kazen, ker je šel iz steze, potem pa še massi, ker je vettla izrinil iz proge? in potem se bomo navijači pizdili, da komisarji uničujejo dirke s pravili in kaznovanjem in ne pustijo dirkačem, da se borijo med sabo.

    drugi primer: hulk vozi za perezom. perez se postavi na notranjo stran, da bo branil položaj in pred hulkom. hulk v zaveterju za perezom se pred ovinkom postavi na zunanjo stran in kasneje zavira. Že Perez je prepozno zaviral in mu je zablokiralo gumo, hulku pa se je zgodilo isto. Prevelika hitrost, na levi strani perez – hulk se odloči, da bo pač šel naravnost po izletni coni naravnost in sekal celo šikano. Rezultat: brez kakršnegakoli boja pridobi mesto, ker je perez pač moral skozi šikano. Torej v tem primeru je Hulk zapustil stezo z namenom, da obide CELO šikano in prehiti Pereza.

    in sedaj primerjamo ta dva primera in z njim dokazati pristranskost komisarjev v korist ferrarija. clap clap. Dvojna merila. ja.

    pa še za konec – komisarji so letos v večini primerov opravili super delo. in končno pustijo dirkačem dirkat in pri incidentih pogledajo celotno situacijo in analizirajo vse razpoložljive podatke.

    • Hahah bodiva objektivna, govoriva o uporabi pravila 27.3 in ne o benevolentnosti komisarjev do Vettla ali Ferrarija, če bi govorili o tem, ne bi govorili o Mehiki temveč o Bakuju
      Menim pa, da v kolikor voznik, katerikoli , vidi, da ne bo šlo skozi, ima poleg pedala za plin še enega, lahko bi ga uporabil. Poleg tega, če pridobi mesto na ta način….je prav da ga vrne in pravilnik to določa.
      Pa v obeh primerih se je šlo za borbo za mesto, v obeh primerih sta bila voznika izrinjena iz proge, v obeh primerih sta z vožnjo izven proge pridobila mesto. Enkrat kazen drugič ne….je tudi dejstvo. Posnetki vsaj meni kažejo podobno situacijo….vsak lahko pa ima svoje mnenje a ne???

    • Tudi jaz se ne morem strinjati, da so komisarji delali dobro. Bottas je dvakrat sklatil Raikkonena, v Španiji in Bakuju pa nič, medtem ko je bil Max za identično napako kaznovan. Bili so nekonsistentni čez celo sezono.

  • Dva različita primera,ne posploševat

  • Ni Ferrari toliko slab,glede na ostala moštva,Mercedes pa je pač razred zase

  • Zanimiv uvod. A naj rečem, da je show pred prvo dirko, ki se bo pričela čez nekaj minut, na nivoju in se F1 res lahko zgleduje po tem. Če koga zanima pa je za Slovenijo vse na EUROSPORTU.

    • No sem pogledal pa nisem tako navdušen, je nov članek glede na dirko že odda in bo objavljen kasneje, mi je pa žal ker sam raje gledam dirkanje kot sam šov…

      • Zame je F1 zakon a časi se spreminjajo. Model tekmovanja je zanimiv. Dejansko se dogaja pa ur skupaj. Pa zanimiva štartna procedura. Kot v atletiki na dolge proge. Ko bo čez nekaj let SF tukaj (zakaj pa ne?!) bo še bolj zanimivo. Pa sedeva Mercedes, Porsche, Nissan, Audi…. Motorji bodo močnejši itd.

        • Brez zamere, kar sem danes videl, je meni daleč od tega in seveda je članek že napisan, govorim o tem, kar je danes, ne o tem kar bo lahko bilo čez par let ali desetletij…..

          • Par let ali desetletij je velika razlika. Čas gre naprej. Realno gledano, čez 10 let motorji z notranjim izgorevanjem v obliko kot so v F1? No go. Pa, da ne bo narobe razumljeno. Pogrešam čase V10 ali vsaj V8. Čase, ko sem še bil tu in tam na dirki.

  • Torej ni le sponzor, kot je govoril Simon Jazbec?!

    • Joj, kaj pa je drugega???gre za komercialno tehnični dogovor….z vsemi tehniki ki jih ima alfa kot konstruktor v Formuli in z vso močjo junior teama ferarrija, kjer so zagotovili sedež italjanu Giovinazziju……sarkazem off

  • g.Simon, recimo bobu bob! Objektivna kolumna ne obstaja.

    • Sam sem se potrudil, da sem vse napisano temeljil na številkah bolj kot na mnenjih in željah, kolikor je lahko to komu všeč ali ne, na koncu povedal svoje mnenje, sicer če bi bilo tako fantastično kot vsi pravijo, bi se že zmenili in poudaril dejstvo da ne plačujejo samo Rusi, ampak verjetno plačajo več….sedaj nikoli ni mogoče doseči absolutne objektivnosti, ampak resnici pa lahko kdaj pogledamo v oči….

  • On tudi z Mercedesom ,ki je najboljši avto nima šans:))

  • In če se vrne Felipe Massa????

  • Ha ha, najprej morate dati obema enake šanse, ne da Kimi spušča gas, da gre lahko Vettel mimo, ko boste dali pa še obema enako pozornost mehanikov in ekipe bo pa Kimi tudi na Vettlovem nivoju…

  • Sedaj pa, je res da smo v božičnem času, ampak te biblične prispodobe so malce preveč zame….no z Totom s katerim se baje strinjata, se zmenita glede tehničnih pravil…nekdo bi rad ohranil prednost, drugi pa imel svobodo….

  • Špekuliram, a so predlagali Mercedesu zmanjšanje budgeta za 30%?????

  • Marchionne se vede kot da je Ferrari njegov

    • Res je “malce” ohol. Sicer je en izmed delničarjev Ferrarija, ampak še zdaleč ni njegov. O njegovem smislu tako za avtomobile kot motošport pa sem že dovolj pisal….

  • Zame brez dvoma senna

  • Schumacher 🙂

  • Ok, ampak a se samo meni zdi, da je pri Mercedesu zmeraj večja skupina teh nepomembnih inženirjev ex Ferrari??

  • Odličen članek

  • bi zelo rad vidu da se kej tazga zgodi.. ampak realno gledano ni več kej dost možnosti

  • Res , težko je bilo priznati, da veš ta čas enostavno ni bil zadosti hiter. Čeprav sem to kot lajna ponavljal od testiranja na Madžarskem v Renaultu….

  • Super napisano

  • Pirelli takrat ne bi smel kar sredi sezone menjati gum. To je čisto spremenilo potek prvenstva, Vettel ne bi zmagal na koncu

  • Ni kej…takrat so mel jajca

  • Williams je lovil le denar in uspel. saj kot bere v tujih medijih mu ponujajo sedež rezervnega voznika. Tako je williams pokasiral 14mio od sirotkina in verjetno bo se 8 mio od Kubice da bo tu in tam v Petek sedel za volan na prvem treningu.
    Massa je boljsi voznik od obeh Kubice in Sirotkina skupaj ampak njemu bi bilo potrebno plačati . Torej matematika je jasna . Z Masso ob plači cca 3mio bi bil Williams ob tej matematiki sedaj krajsi za 25 mio!

    • Marko, vse napisano je po mojem mnenju točno, bi le dodal, da je bi Sirotkin, na enaki trdoti pneumatike, celo hitrejši od Kubice. Da bi bil pa Massa hitrejši od obeh sem spisal v času njegove zadnje dirke in žal sem imel prekleto prav.

  • A se ni govorilo, da je bil alonso vključen pa so ga oprostili ker je sodeloval?

    • No vključena sta bila oba voznika Alonso in de LaRosa, kot je omenjeno zgoraj, vključeni so bili pa več ali manj vsi pomiloščeni, razen McLarna kot ekipe. Zanimivo je, da samo nekaj let za tem, oba v ferrariju….

  • Zanimiva zgodba, stepney je res skrivnostno umrl takrat

  • Res je. Se absolutno strinjam. Ta človek je ugrabil Ferrari

  • Simon zopet en zelo dober članek o Ferrariju.Moje mišljenje je,da Ferrari ne bo osvojil naslova dokler bodo na oblasti v Maranellu ljudje ,ki jim je zgolj za bahavost in denar do tedaj ne bo z Ferrarijem nič.In sanje bodo trajale zopet debelih 20 let ali več ,tako kot je to bilo z Šumijem in njegovo strokovno ekipo.Sicer pa počakajmo,da Mick odraste:))

  • 1 motor na sezono pa bo😂

  • Ricciardo-Verstappen 100%

  • definitivno ricciardo – verstappen

    sta pa tut perez pa ocon strupena

  • Članek na nivoju

  • Laže….ve da bojo prvi

  • Upam da tudi v sloveniji

  • Super lestvica. Sam bi dodal še Tyrell 025 in Arrows A22..oba zelo grda 😁

    • Upravičena izbira, le sam sem se omejil na izrastke na nosu le na en bolid, in meni osebno RA108 je bil naj…. grši ,ampak bistvo je, da se spomnimo grdob preteklosti, ko bomo videli nove bolide z HALO……

  • Meni ni jasno zakaj je takoj po naslovu prodal ekipo…verjetno ne za prav nizko ceno 😀

    • Kupil jo je za dolar in imel vse stroške krite s strani Honde.
      O prodaji pa, moje mnenje je, da je bilo že zmenjeno vse pred sezono. Mercedes se je hotel odlepiti od McLarna, zaradi afere Spygate, pa niso si smeli privoščiti dirkati s šasijo, ki bi ji rekli Honda (kot je ta bila, zatorej leto pod imenom Brawn). Ross je sigurno zaslužil, a mislim da tudi upravičeno.

  • ferrari kot tretja ekipa dobi najvec…ni ravno fer

  • Ni bilo nobene potrebe po tem..to je bil del tradicije

  • Mogoče pa bojo mel zdj tipe 😂

  • zdej že par let gledam samo štart k ostalo je itak dougočasno, zdej pa še tega ne bom…fajn, kr tok naprej…

  • Bravo, članek in bistvo vsega, odlično napisana!

  • Nikakor ne…idiotizem

  • Ne samo izzove…tudi premaga😂

  • Sigurno eden izmed najboljših, samo kolko živcev mi je pa požrl

  • Jim Clark je bil res neverjetno dober dirkač, po besedah Stewarta, s katerim sta si delila stanovanje v Londonu, pa tudi izjemna osebnost, prijatelj itd.
    Res so bili drugi časi, ko so vozili več serij na enkrat, ok bilo je tudi manj dirk v koledarju F1, pa vseeno. Od današnjih dirkačev, razen kakśne izjeme, nebi šel noben dirkat formulo 2, ali druge nižje kategorije.
    Super članek, hvala Simon!

    • Visoko mnenje o Clarku je imel sam Juan Manuel Fangio. Glede manj dirk pa, takrat so nekateri vozniki v isti sezoni vozili F1, F2, tasmansko prvenstvo, kako dirko z prototipi kot 24 ur le Mansa in na koncu še 500 milj Indianapolisa….tako da so bili po moje bolj zasedeni kot današnji…..

  • Mogoče fantazija ali ne, dejatvo je, da ste zelo blizu verjetnim prihodnjim dogajanjem. Res bull bi res lahko prodal svoj del Aston martinu, ta bi imel pa motorje Forda pod svojo znamko. Toro rosso bi pa lahko postal ekipa ala sauber, zgolj z res bulovim sponzorstvom, če recimo Honda nebi želela vstopiti. Je pa res, da noben ne ve kaj lahko Honda letos pokaže, lahko spet nič, lahko pa vseeno dovolj dober napredek da bi toro rosso bil na sredini lestvice.

    • Hvala Mitja, sicer je članek star cca 4 mesece a lepo slišati, da mi čas lahko da tudi prav, le ena zadeva okrog Aston Martina in pogonskih sklopov. Seveda jih sami niso sposobni narediti in se bi (bojo) verjetno naslonili na Cosworth, ta pa ni več v sferi Forda ( bil je za obdobje Jaguar racinga), lastnika sta Forsythe in Kalkhoven znana iz ameriških dirk…..

  • Se strinjam z napisanim. Mnogi dirkači in mehaniki so v njemu videli tudi lik očeta. Gordon Murray je dejal, da je užival delat z Ronom, saj mu je ta v začetku takoj dejal, da je on v ekipi da zriše bolid, Ron sam bo pa poskrbel denar za to.
    Prav tako ima o njem zelo visoko mnenje Jo Ramirez, ki je bil team manager v McLarnu v ’80 in ’90.

    Še ena anekdota, Dennis je posodil svoj helikopter Galvau Bueni, Antoniu Bragi, Christianu Fittipaldiju in Gerhardu Bergerju, da so takoj po dirki Imola 1994 odleteli v Bologno v bolnico k Ayrtonu Senni.

    • Gordona cenim kot pravega čarovnika in Dennis mu je omogočil morda največjo umetnijo, kar jih je izrisal, McLaren F1

  • Saj jih tudi bo brez problema.Zapovrstjo:))

  • Upam,da bo Mercedes v bližnji prihodnosti podpisal z Maxom in obratno:))On je zame dirkač prihodnosti v Formuli ena:))

  • Predlog 5 ni tako napačen, glede na vse druge predloge, ki so kratko malo smešni in šokantni.
    A kljub vsemu, tudi tukaj nebi prišlo do večjega števila prehitevanj. Raje naj se odkrižaho Tilkeja in njegovih butastih dirkališč..

  • Mislil sem, da je “Clevert” bil le lapsus ali pa tipkarska napaka v prejšnjih besedilih.
    Če ne pa super zgodbe pišete na tem portalu. Kar tako naprej

  • Bil je slab, ampak za mene eden najlepših 😀

  • Mislim, da je to žalostno, saj po neki logiki, bivši sv. prvaki bi morali zagotoviti dovolj sponzorjev in denarja za uspeh. Zgleda, da nekdo iz ozadja ni to hotel.

  • Mislim, da ne bodo bili hitrejši. Na FP in Q verjetno, na sami dirki pa ne. Glede na to, da že sedaj so morali zelo varčevati z gorivom na nekaterih dirkah, kaj šele z raznimi komponentami (ICE, MGU-H, MGU-K…), sedaj bo tega še dosti več. Prehitevanja bodo bila, če bo kdo izmed Red Bullov, Mercedesov in Ferrarijev štartal bolj zadaj.

    • Vprašanje je bolj kompleksno kot se na prvi pogled zdi. Najprej o hitrosti, glede na celotno dirko, če bodo imeli postanek več bodo tam izgubili 23/25 sekund, katere dvomim, da bodo z mehkejšimi pneumatikami doprinesli notri. Strategije bodo, kot sem že pisal skoraj obvezne, zato res ni pričakovati večjega števila prehitevanj, a bodimo iskreni, so se izjave Maria Isole kdaj izkazale za resnične???

  • Joj, iz nekaterih kotov ta HALO izkazi podobo dirkalnikov. Verjetno se bomo navadili, ampak res upam, da si bodo nekaj boljšega izmislili.

  • Se strinjam Simon. Vprašanje je samo, koliko je procentualno dirk da je dež. V zadnjih letih zelo malo ali nic. Če gledamo sezone v 90. ima clovek obcutek da je dezevalo na vsakic 3. 😃

  • Super zgleda, še posebej od zadaj.

  • Zgleda, da so hoteli popolnoma opustiti “Banana machine look”, na koncu pa so se spolnili, da je rumena vendarle barva Renault Sporta. Se samo meni zdi, da je rs18 zelo podoben Alfi kar se tiče aerodinamike?

  • Samo to se nam še manjka.. dodajanje uličnih dirk v koledar F1

  • Zgleda zelo “old school”, kar niti ni slabo. Na sami formuli je par novih aero delov, katere jih nisem opazil pri ostalih. Zadnji del se mi zdi dvignjen tako kot pri Red Bullu, ni pa tako ozek kot je Mercedes v zadnjem delu pokrova motorja.

    • Definitivno ni tako ozek, zanimive pa so odprtine v ogledalih

      • No reže v ogledalih naj bi usmerjale zračni tok v režo na boku, ampak meni osebno se zdi zelo zakomplicirana rešitev, sem pristaš enostavnih in zanesljivih rešitev….ne moje oko je RB v zadku (volumensko) najmanjši Mercedes je malo večji a izgleda kot da tudi rabi malce več zraka……..

  • Meni to zgleda zelo klavstrofobično. Dirkači se bodo kaj hitro navadili, bolj me skrbi kakšen bo njihov pregled ob 300+ kmh.

  • Sam bi rekel, da skrivajo malo, ker je imel Mercedes pred njimi predstavitev (hec). To je verjetno osnova oz na sebi ima par lanskih delov. Na testih v Barceloni bomo verjetno že drugačen bolid videli, v Melbournu pa bo popolnoma spremenjen. Verjetno spet standardno italijansko taktiziranje hahah

    • Vsi skrivajo, a vsega se ne da, zakaj ne pišem na primer o obliki profilov stabilizatorjev je verjetno jasno, ker ti pokazani zagotovo ne bodo na dirkah. Nosni del je podoben, a zaradi drugačne medosne razdalje ni uporaben, prav tako pokrov motorja, ki je na bokih in sredini višji. Osebno sem pa pričakoval več.

  • Trenutno je videz dirkalnika zelo “prazen”. Kar morda kaže na finančno stanje moštva. Odhod Honde, denarno gledano morda ni ravno “Jackpot” za moštvo, vendar pa bo morda kombinacija z motorjem in Alonsom prispevala k boljšemu stanju moštva v prihodnosti. Upam samo da ne delovala “Karma-Alonso” (vedno ob nepravem času na nepravem mestu)

    • A ni Zak Brown govoril, da so blizu sponzorjev in, da bodo kmalu objavili s kom bodo sodelovali? Ker trenutno zgleda, da so samo Petrobras pridobili, zraven pa izgubili še enih par…

      • Pri F1 je politika da te glava zaboli. Če nekdo nekaj reče še ni res da 100% drži. Prej nasprotno. Dejstvo je da si pri McLarnu niso mogli privoščiti tavanja v temi z Hondo v nedogled. Pa čeprav je finančno zadeva bila pokrita. Toda McLaren ni zmagal na nobeni dirki v zadnjih 5 sezonah!. Pa ne samo to, Samo ene stopničke v tem času! Za tako moštvo enostavno premalo. Renault je morda rešitev, ki bi lahko do neke mere popravila zadnje obdobje, vendar pa tudi ni garancija za uspeh. Rezultatov, kot sem omenil, v zadnjih letih ni bilo. In določeni sponzorji to ne želijo videti (oz.plačevati) in zato so odšli. Zato je McLaren pač tvegal tudi na relaciji Honda-Renault. Sedaj pa glede Zak-a. Lahko da človek govori resnico, lahko pa tudi da blefira. Morda nimajo v ozadju nič in boga molijo da kombinacija uspe. Posledično bi to prineslo denar. Glede blefiranja se spomnim sezone 1999 in Arrows-ovega odštevanja na dirkalniku. Vsi smo nekaj čakali pa potem…ha ha ha

        • Se strinjam ja. Glede Arrowsa sem mogel kar na Google, saj leta 99 sem imel 3 leta hahah. Vedno nekaj novega se naučim. Glede Browna pa lahko ima tudi že sklenjene pogodbe ampak čakajo do prvih testov oz dirk, pa verjetno bodo naknadno nalepke dali gor na papajo skozi sezono (podobno kot Brawn gp ’09). Seveda, če rezultati bodo sploh dobri.

          • Ni problema. Za F1 nisi nikoli premlad-ali pa prestar. F1 je zanimiva ker če jo malce analiziraš lahko ugotoviš da je zelo podobna življenju. Politika in strast Ferrarija, Eccelstonea, Williamsa itd. perfekcionizem Rona Dennisa, inovativnost pokojnega Chapmana, sposobnost z malo denarja dosegati dobre rezultate (Force India, pa nekoč Sauber), dolgotrajna nezlomljivost Minardija in Oselle…Še bi lahko našteval. Na žalost nekaterih omenjenih več ni v tem cirkusu, ampak kot si omenil, vse se da izvedeti. Proces učenja pa je zelo zanimiv, če te zadeva zanima ( pa ni važno za kaj gre) in se v resnici nikoli ne konča.

  • Sam nad sistemom Halo nikoli nisem bil navdušen. Pa ne samo zaradi estetskega videza. Vemo zakaj je do tega prišlo. Vendar pa niti ta sistem ni 100% garancija da dirkač ne bi kaj dobil v glavo. Sedaj smo pač tu kje smo. Meni osebno je bolj všeč sistem ki se preizkuša v IRL prvenstvu. Vem da je stvar simulacija pa vseeno: V simulaciji Project Cars 2 obstaja fikcijski dirkalnik Formula X. Tam je uporabljen sistem ki se preizkuša v prvenstvu IRL in ki je podoben temu kar je preizkušal Red Bull. Zadeva kolikor sem preizkusil ni moteča in po mojem mnenju je tudi lepša za oko.

    • Samo kako bi to rešili z oljnimi kapljicami, insekti in dežjem…..čelade imajo film čez vizir….brisalci pa prosim ne…..to bi bilo še slabše

      • Da to je oz. so vprašanja ki se porajajo za ta sistem zaščite. Toda brisalci rešujejo težavo v WEC-ju na primer. Je pa res da govorimo o najboljših voznikih…he he he. Ne, v resnici v obeh primerih gre za rešitev ,ki je po mojem izsiljena zaradi Bianchieve nesreče. Pa recimo Massine. Vendar pa se mi zdi da vseeno ne ponuja tega kar naj bi. In to je reševanje glave voznikov. Če pogledamo nesrečo Justina Wilsona, lahko vidimo da bi mu sistem Halo bolj malo pomagal. Nesreča Helmuta Marka leta 1972 bi lahko tudi bila teoretski problem oz vpogled, ker nikjer ne piše da kakšen del dirkalnika ne bi priletel vozniku v čelado skozi Halo-evo odprtino. Lahko in upam da se motim in da me bo čas demantiral.

        • Marros, da ne bo izpadlo, kako zmeraj nasprotujem in pametujem proti mnenju bralcev, za razlog zakaj imamo HALO je najbolje prebrati članek agencije Reuters iz 27.07.2017 z naslovom Justin Wilson’s death justifies F1 ‘halo’ says Vettel.
          Bianchija je v bistvu pokončal pojemek, ko so se njegovi možgani zaleteli v notranjo stran čelnih kosti lobanje, nesreči Marka in Masse pa sta po moje podobni le tehnologija je ogromno pripomogla, današnje čelade zdržijo ogromno…. bistveno več kot telo, ki jih uporablja.
          Sedaj pa v Formuli ena so tudi testirali to vetrobransko šipo v lanski sezoni, tako Vettel kot Riccaro. Vettlu je delalo celo slabo ( Dizzy) pri uporabi in Riccardo se je tudi pritoževal nad popačeno sliko. Sedaj če oni ne vedo….sedaj, nimam nič proti WEC, a menim da mora F1 biti F1, WEC pa WEC, v kolikor začnemo mešati rešitve med sabo osebno menim, da ne bo to uspešno.
          Kot sem že napisal je mene bolj skrbi lažni občutek varnosti, ki ga tak šcitnik lahko da, namreč kak nadebudni mladenič bo lahko si mislil, da je v oklepniku in naredil kak manever, ki bi ga če ne trikrat premislil…..

          • Tudi sam sem mnenja da se serije ne bi preveč “križale”. WEC je bil samo primer (komičen), da se težava z umazanijo lahko reši. Sam osebno bi vse te Halo-e in druge ščitnike pustil pri miru. Obstaja razlika med odprtimi enosedežniki in “pokritimi dirkalniki”. Na področju varnosti se je v Formuli 1 veliko naredilo, ampak 100% varnosti pa ni in je tudi nikoli ne bo. Kaj se pa Vettelove slabosti tiče: Ko je Renault naredil prototip za Le Mans v 70-ih letih prejšnjega stoletja so nekateri vozniki tožili za klavstrofobijo. Nekateri pa niso. Pač stvar občutka posameznika. O Bianchievi nesreči pa se ve kje tiči vzrok in zakaj ga več ni. Da bi se kaj takega lahko zgodilo je že leta 1998 med prenosom opozarjal in napovedal Martin Brundle.

          • Marros se strinjava, sam samo rad na splošno poudarim, da določene rešitve so bile preizkušene a zavržene iz takih ali drugačnih razlogov…. posebej ko kdo trdi, poglejte indy Oni znajo….
            Če vozniki dajo negativno oceno že vedo zakaj….100% varnosti pa ni niti doma na kavču….

          • No sam osebno nisem rekel da pri Indyu vedo bolje. Da mi je tisti sistem lepši je pa stvar okusa. Če pa bi se dirkače poslušalo…Pri njih je pa takole: Dirkalnik ni nikoli zadosti hiter, radi imamo hitre ovinke, dvoboj nož na nož itd. Villeneuve je bil sploh zagovornik teze nevarnosti. Dejstvo pri Halo-u je: Ni lep, obstajajo dvomi, glede varnosti (vidljivosti), pa tudi ne vem če so se dirkači ravno na ves glas drli da potrebujejo zavarovano glavo.

          • Marros ni bilo mišljeno direktno, a se zmeraj najde kdo, ki post festum zagovarja zavržene ideje…. dirkači pa, mislim da so bili njihovi predstavniki kar tiho ob sprejemanju ideje tako da sonde strinjali in bi bilo fer da bi to sedaj tudi povedali….