Zmeda in ‘manipulacija’: Pogovori po radijski zvezi, ki jih nismo slišali v neposrednem prenosu

0

Nekaj dni po tem, ko je padel zastor nad sezono 2021, ostaja zadnjih nekaj krogov Velike nagrade Abu Dabija predmet številnih polemik. Odločitev direktorja dirke Michaela Masija, da pospeši konec varnostnega avtomobila, je razdelila navijače med tiste, ki menijo, da je Maxu Verstappen nepravično osvojil svoj prvi naslov svetovnega prvaka in tiste, ki verjamejo, da je bil to najboljši način za zaključek epske sezone.

V 57. od 58. krogov si je Masi premislil kako ponovno začeti dirko, tako da je petim dirkalnikom, ujetim med tekmecema za naslov Lewisom Hamiltonom in Verstappnom v čakalni vrsti za varnostnim avtomobilom omogočil, da se odpeljejo naprej. To je pomenilo, da je bil Verstappen ob ponovnem štartu na Hamiltonovem repu in je s pomočjo kompleta svežih pnevmatik, ki jih je njegova ekipa Red Bull namestila med varnostnim avtomobilom prehitel Hamiltona in osvojil dirko in naslov.

Predpisi določajo, da je treba vsem dirkalnikom dovoliti, da se pred ponovnim startom vrnejo v isti krog in da mora varnostni avtomobil nato opraviti še en zadnji krog, da jim omogoči dohitevanje startne vrste pred nadaljevanjem dirke. Ko je bila varnost po nesreči, ki je povzročila varnostni avto zagotovljena, ni bilo dovolj časa za dokončanje tega postopka, kar pomeni, da je Michael Masi z improvizacijo obšel pravilnik Formule 1.

Masi je spremenil postopek, da je petim izbranim voznikom – Landu Norrisu, Fernandu Alonsu, Estebanu Oconu, Charlesu Leclercu in Sebastianu Vettlu omogočil vrnitev v isti krog, ne pa tudi Danielu Ricciardu, Lanceu Strollu in Micku Schumacherju, ki so predtem, tako kot Verstappen opravili postanek.

Številni vozniki so svoje mnenje o razmerah podali v medijskih intervjujih po dirki, toda morda najbolj zgovorni odzivi so prišli pogovorov po radijski zvezi in v trenutku, ko so se dogodki odvijali. Spodaj je izbor radijskih pogovorov, ki niso bili predvajani v neposrednem prenosu in izražajo mnenja dirkačev o kontroverzni situaciji.

LEWIS HAMILTON

Voznik, ki je največ izgubil, je bil seveda Lewis Hamilton. Na trdih pnevmatikah, starih 43 krogov, je bil Hamilton praktično brez možnosti, da bi se branil pred Verstappnom, ko se je dirka nadaljevala, pa je izgubil vodstvo po zgolj petih ovinkih zadnjega kroga.

“To je bilo zmanipulirano, človek,” je Hamilton povedal svojemu dirkaškemu inženirju Petru Bonningtonu.

CARLOS SAINZ

Sainz je v vsej zmedi na koncu osvojil tretje mesto, ko pa se je izbranih pet dirkalnikov v 57. krogu odpeljalo pred Hamiltona, pa Sainz ni mogel razumeti, zakaj Stroll in Ricciardo pred njim nista prejela enakega navodila. Sledi prepis pogovora med Sainzom in njegovim inženirjem Riccardom Adamijem.

CS: “Kaj se dogaja?”

RA: “Zaostali dirkači se vračajo v isti krog. Varnostni avto v tem krogu”

CS: “Povem vam… Povejte temu Aston Martinu, naj se odpelje. Kaj počne? Kaj počneta ta dva bolida?”

CS: “Kaj počneta ta dva fanta? Ne premikata se, morata iti.”

RA: “Znova bomo startali takole. Obravnavaj jih kot bolide v istem krogu”

LANCE STROLL

Omenjeni Aston Martin pred Sainzom je bil Stroll, ki je dirkal na 13. mestu in je namestil mehke gume v upanju, da bo v zadnjem krogu osvojil nekaj točk. Vendar se Kanadčan ni smel vrniti v isti krog kot njegovi neposredni tekmeci, svoje začudenje pa je izrazil v pogovoru z dirkaškim inženirjem Benom Michellom.

LS: “Tam so dirkalniki, ki prehitevajo varnostni avto.”

BM: “Ne mi, ne mi”

LS: “Ne razumem. Morali bi prehiteti varnostni avto.”

Stroll se je nemudoma umaknil Sainzu, ki ga je prehitel za krog, po dirki pa mu ni bilo jasno kaj se je pravzaprav zgodilo.

BM: “To je karirasta zastava. Kasneje bomo razložili, kaj se je zgodilo.”

LS: “Ja, človek, kaj za vraga?” BM: “Pozneje bomo razložili.”

DANIEL RICCIARDO

Ricciardo je bil na stezi pred Strollom, podobno kot Kanadčan pa je tudi on na svoj bolid namestil najmehkejšo zmes pnevmatik. Ricciardo je bil poleg Hamiltona verjetno največji poraženec Masijeve odločitve.

Ricciardo je bil prvi dirkač za Verstappnom, kar ga ga je prikrajšalo za dirkanje proti petim dirkalnikom s starimi trdimi pnevmatikami, ki bi jih Avstralec verjetno zlahka napadel in po vsej verjetnosti tudi prehitel.

Ricciardo je imel po dirki, ki jo je končal na 12. mestu naslednji pogovor s svojim inženirjem Tomom Stallardom.

TS: “Na koncu smo končali 12. Očitno je bilo premalo krogov in ker so drugi avtomobili smeli zapeljati pred varnostni avtomobilo, nam ta postanek ni pomagal.”

DR: “V redu, ja. Pojma nimam, kaj so naredili s spuščanjem avtomobilov. Očitno tako ali tako v resnici nisem bil v tem, vendar se zdi čudno.”

Ko se je pripeljal v parc ferme, je Ricciardo dodal: “V redu. Živijo fantje.

“Vesel sem, da nisem del tega – karkoli se je pravkar zgodilo. Zdelo se je precej zje****.”

SEBASTIAN VETTEL IN FERNANDO ALONSO 

Čeprav sta oba imela koristi od tega, da sta bila v 57. krogu spuščena mimo varnostnega avtomobila, sta bila dva najbolj izkušena voznika, še vedno zmedena nad situacijo. Tako Alonso, ki je zasedel osmo mesto, kot Vettel, ki je zasedel 11., sta podvomila o pozivu, da lahko prehitita varnostni avtomobil, oba pa sta bila prepričana, da bi le ta moral priti bistveno prej.

Alonso: “To bi bilo treba narediti pred nekaj krogi. Neverjetno.”

Vettel: “Zakaj nas niso pustili takoj? Tega še vedno ne razumem.”

PIERRE GASLY IN VALTTERI BOTTAS

Pierre Gasly, ki se je v zadnjem krogu s šestega premaknil na peto mesto, saj je s pomočjo svežih pnevmatik prehitel Mercedesovega voznika Valtterija Bottasa. Francoz je bil nad razpletom videti šokiran, ko mu je njegov dirkaški inženir Pierre Hamelin sporočil rezultat boja za naslov.

PH: “Max je zmagal na dirki.”

PG: “Nikakor, kako mu je to uspelo?”

PH: “Mehke pod SC.”

PG: “Neverjetno. Neverjetno.”

Medtem je bil Bottas, ki je v zadnjem krogu na starih pnevmatikah padel s četrtega na šesto mesto, ob sporočilu njegovega inženirja Riccarda Musconija slišati precej razočaran.

RM: “Na žalost je Max dobil Lewisa v zadnjem krogu.”

VB: “Ne me j****!”

guest

0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje