SOBOTNA ANALIZA: Dominantni Mercedes, prerojeni Sergio Perez in visoka obraba pnevmatik

0

Boj za naslov svetovnega prvaka se nadaljuje na jugu Združenih Držav Amerike, zvezni državi Texas, mestu Austin. V ospredju dirkaškega vikenda bo pravi “westernski” duel med Maxom Verstappnom in Lewisom Hamiltonom, ki ju v skupni dirkaški razvrstitvi loči le 6 točk svetovnega prvenstva. Prvi dan dirkanja onkraj luže je zaznamoval hitri (a nezanesljivi) Mercedes, prerojeni Sergio Perez ter visoka obraba pnevmatik.

Srebrni puščici sta na prvem prostem treningu izgledali razred zase, vendar na drugem se je konkurentom uspelo približati. Branilec naslova je bil s potekom prvega prostega treninga zadovoljen – zaostal je le za svojim moštvenim kolegom Valtterijem Bottasom. Na drugem je Britanec postavil najboljši čas, ki pa so ga komisarji izbrisali zaradi vožnje izven steze.

“Na splošno smo imeli dober dan, vendar še vedno imamo nekaj dela pred seboj. Prvi prosti trening je bil zares nekaj posebnega, nato smo naredili nekaj sprememb in na drugem prostem treningu z uravnoteženostjo nisem bil zelo zadovoljen. Vendar hitrost je bila še vedno tam. Nekaj dela imamo čez noč – to je gotovo.”

Valtteri Bottas bo dirko začel s pribitkom petih štartnih mest zaradi ponovne menjave motorja (komponente ICE). Šef ekipe Toto Wolff je med obema treningoma dejal, da Mercedes poskuša rešiti težave z motorjem, ki jih pestijo v letošnji sezoni vendar nadaljnih menjav komponent – tudi pri Hamiltonu – ne izključuje.

“Prvi prosti trening ne bi mogel iti bolje, vendar prezgodaj je še da bi se lahko sprostili. Ni dobro da smo morali Valtterijev motor ponovno zamenjati, saj bo težko prehitevati in posledično bi lahko izgubili goro točk. Zaskrbljeni smo glede vzdržljivosti pogonskega sklopa, saj je le ta ključna za prvenstvo.”

Med tem je 3. mesto iz Turčije preporodilo mehiškega asa Sergia Pereza, ki ga Red Bull v tem trenutku – če želi ohraniti možnosti za naslov konstruktorskega prvaka – krvavo potrebuje. Perez je drugi prosti trening končal na vrhu rezultatske razpredelnice. Po koncu uspešnega dne je dejal:

“Dober dan za nas. Mislim, da bo zelo tesno pri vrhu. Potrebno bo sestaviti dober krog. Drugi prosti trening je bil zelo spodoben. Poleg tega pa mislim, da lahko veliko izboljšamo hitrost na dirki, saj nisem najbolj zadovoljen z hitrim obrabljanjem pnevmatik v tem trenutku.”

Nekoliko težavnejši dan je doletel vodilnega v skupnem seštevku svetovnega prvenstva Maxa Verstappna, ki zaradi prometa ni uspel sestaviti hitrega kroga.

“Na stezi je bilo veliko prometa. Na drugem prostem treningu mi uspelo postaviti kroga na najmehkejših pnevmatikah. Na splošno ni lahko, saj je podlaga zelo razgibana. Kljub temu, da do sedaj ne izgleda najbolje, mislim da je vendarle imamo nekaj pozitivnih stvari na katerih lahko delamo. Čez noč bomo poskusili dirkalnik še nekoliko izboljšati.”

Medtem se oster boj nadaljuje tudi za 3. mesto v konstruktorski razvrstitvi – med McLarnom in Ferrarijem. Ekipa iz Woking ima pred poskočnimi konjički iz Maranella 7,5 točke prednosti. Tako eni kot drugi pa so do sedaj zadovoljni s prikazanim na stezi. Lando Norris (+0.257s) je drugi prosti trening končal celo tik za Sergiom Perezom.

“Rezultat je bil na koncu dober, vendar dirkati po tej stezi ni enostavno, saj je grbin veliko. Dirkalnik se ni zdel najboljši na začetku, vendar po nekaj spremembah v nastavitvah so stvari začele prihajati skupaj. Mislim da smo v dobri poziciji, vendar še veliko lahko storimo, da bomo jutri bolje pripravljeni. Obraba pnevmatik je izjemno visoka in to zna odločati v nedeljo.”

Zadovoljni pa naj bi bili tudi pri Ferrariju. Glavni razlog je pogonska enota, ki jo je ekipa instalirala v prvi dirkalnik pred dirko v Sočiju in v drugega pred dirko v Istanbulu. Ta konec tedna bodo pri Scuderii končno lahko v celoti obrali sadove le te. Leclerc je prvi drugi prosti trening končal na 7. mestu (+0.626s), Sainz pa na 9. (+0.973s). Slednji je v intervijuju dejal:

“To je izjemna steza na kateri zelo uživam kot dirkač. Dirkalnik se na začetku ni zdel najboljši, vendar spremembe ki smo jih naredili med treningoma so bile zelo pozitivne. Težko je bilo najti čist del steze za hitri krog, saj so ti dirkalniki zelo občutljivi za drugim dirkalnikom. Obraba pnevmatik je nekoliko uganka. Čez noč bomo poiskusili dirkalnik nastaviti povsem za dirko, saj mislim da bo to ključno.”

Dobro formo je na stezi COTA pokazal tudi Aston Martin. Sebastian Vettel bo sicer dirko moral začeti z začelja, saj se je ekipa odločila zamenjati pogonsko ekoto v nemčevem dirkalniku. Sicer pa je dobro hitrost AMR21 na prostem treningu demonstriral Lance Stroll, ki je prehitel oba Ferrarija.

“Danes je bilo zabavno, vendar razmere so zahtevne, saj se pnevmatike močno pregrevajo – to bo v nedeljo zelo ključno. Če potegnem črto je za nami pozitiven dan. Na drugem prostem treningu smo postavili dober čas, vendar sredina je zelo tesna.”

Medtem se za še edini prosti sedež v najelitnejšem razredu motošporta za prihodnjo sezono bori Antonio Giovinazzi. Italijan je nase opozoril na kvalifikacijah v Zandvoortu in Monzi, kjer se je prebil vse do Q3. Dosežek bo poskusil ponoviti tudi tokrat in zdi se, da ima Alfa Romeo dovolj hiter dirkalnik za takšen podvig.

“Pozitiven petek. Tako z kvalifikacijskim krogom kot tempom na dirki smo zadovoljni. Dirkalnik imam možnost se kvalificirati med najboljših deset, kar smo dokazali že v Monzi in Zandvoortu. Upam na še boljšo soboto.”

Ravno nasprotno pa bi lahko dejali glede ekipe Alpine in njihovega poteka dirkaškega vikedna do sedaj. Tako Fernando Alonso kot Esteban Ocon z dirkalnikom nista zadovoljna. Poleg tega pa je Španca doletela še težava z motorjem, nakar je 40-letnik moral izpustiti večino prvega prostega treninga, kasneje pa imel še bližnje srečanje z zaščitno ogrado, a dirkalnik ohranil pri življenju.

“Težek dan za ekipo je za nami. Problem z motorjem v prvem prostem treningu. Hitrosti, ki mislim da jo premoremo še nismo uspelo “odkleniti”. Nismo zadovoljni z uravnoteženostjo dirkalnika in nobena od treh zvrst pnevmatik se ni zdela dobra. Tako da mislim, da imamo pred seboj še veliko dela.”

Prav tako se v dirkalniku ni najbolje počutil Pierre Gasly, katerega AT02 se ni obnašal po njegovih željah. Zasedel je 12. mesto (+1.296s), njegov moštveni kolega Yuki Tsunoda pa 16. (+2.037s).

“Nisem presenečen nad rezultatom, saj je bilo izredno težko in dirkalnik se ni obnašal tako kot bi si želeli preko celotnega popoldneva. Ključno bo najti način kako ohranjati pnevmatike. To je bil najbrž najtežji petek kar smo ga imeli v letošnji sezoni in nevemo od kod prihaja, saj se je dirkalnik do sedaj dobro obnašal v vseh razmerah.”

Tretji in zadnji prosti trening bo na sporedu ob 20. uri, kvalifikacije pa ob 23. Spremljate jih lahko na kanalu SportKlub ali internetni platformi F1TV.

Mclaren: Od Mercedesa bomo zahtevali podrobna pojasnila

guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje