Bo FIA s tehnično direktivo prepovedala Red Bullovo zadnje krilce?

0

FIA se je na besede Mercedesa in Lewisa Hamiltona, ki je pred dirko v Španiji izrazil začudenje nad domnevno gibljivim zadnjim krilcem Red Bullovega dirkalnika RB16B izrazila jasno stališče, da fleksibilni aerodinamični elementi v Formuli 1 niso dovoljeni.

Ideja tega “trika” je razmeroma preprosta. Ko se aerodinamična obremenitev zadnjega krila poveča, se konstrukcija upogne nazaj in še bolj izravna, da se na ta način zagotovi manjši upor. Ko se zračne sile ob upočasnjevanju in zaviranju spet zmanjšajo, se aerodinamične zmogljivosti nato vrnejo na prejšnji nivo.

To je področje na katerem so se pravila v zadnjih letih nenehno zaostrovala, zlasti zaradi Red Bullovega kontroverznega upogljivega prednjega krila, ki ga je ekipa iz Milton Keynesa uporabljala pred dobrim desetletjem.

FIA je po Hamiltonovih namigih medtem že izdala tehnično direktivo 18/21, s katero se zaostrujeta dva od štirih testov za preverjanje nagiba zadnjih kril nazaj. To bo vključevalo tako imenovana „preskus vlečenja“ in „preskus navpične obremenitve“. V obeh primerih se pritisk na navpične opore zadnjih kril skoraj podvoji. Pri prvem preizkusu se zadnje krilo potegne nazaj, pri drugem pa se uteži položijo na pomožne nosilce.

Ta direktiva je bila izdana le nekaj dni po tem, ko Lewis Hamilton neprestano opozarjal na “upognjena” zadnja krila na Red Bulla RB16B in hkrati namignil, da imata Max Verstappen zaradi tega veliko prednost predvsem na ravninah.

Video: Red Bullovo gibljivo ali negibljivo zadnje krilce?

guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje