F1 2021: Spremembe F1 bolidov v sezoni 2021

1

Formula 1 se bo soočila z izjemno situacijo, ko bodo ekipe v sezoni 2021 uporabile lanske dirkalnike, vendar to ne pomeni, da se ne bo spremenilo nič.

Poglobitev v končno dogovorjene predpise F1 za leto 2021, ki jih je objavila FIA, kaže na dejstvo, da vendarle obstajajo številne majhne revizije pravil za prihodnje let, ki bodo ekipam postavile nekaj novih izzivov.

Nekatere od teh sprememb – na primer popravki zasnove dna, s katerimi bi zmanjšali podtlak, so bile znane že nekaj časa, v zadnjem osnutku pravilnika pa se je pojavilo še nekaj sprememb.

DNO BOLIDA

Ta sprememba se je zgodila kot odgovor na vedno večjo količino downforcea, ki pnevmatike obremenjuje bolj kot kadarkoli v zgodovini.

Ker bo Pirelli dobavljal v glavnem enako pnevmatiko kot v zadnjih dveh sezonah, je bilo dogovorjeno, da je potrebno bolide nekoliko ustaviti. FIA in ekipe so se strinjale, da bi morali s prilagoditvami avtomobilov zmanjšati downforce za približno 10%, s čimer bi ustavili presežke, dosežene v zadnjem obdobju.

Prvotni načrt je bil, da se diagonalno zareže dno pred zadnjo pnevmatiko, kar bi zmanjšalo sposobnost ekip za manipulacijo zračnega toka s pomočjo rež, lukenj in oblikovanih aerodinamičnhih elementov v tem predelu dna.

Vendar so podatki zbrani med uvodnimi dirkami sezone, prepričali oblikovalce pravil, da to ne bo zadostovalo za dosego cilja 10-odstotnega zmanjšanja, saj so ekipe že dosegle večjo uspešnost, kot je FIA predvidevala pred začetkom sezone.

FIA je šla tako še korak dlje in projektantom preprečila, da bi imeli na celotnem zadnjem delu dna popolnoma zaprte luknje, saj je obstajala bojazen, da bodo nekateri morda na tem področju našli dodatne zmogljivosti.

Poostrili so se tudi preskusi obremenitve dna. Točko, na kateri se opravljajo meritve je bilo potrebno prilagoditi, prav tako pa pa se je spremenila tudi maksimalna dovoljena količina upogiba.

Namesto 10-milimetrskega odstopanja se bo dno po novem smelo navpično upogibati do 8 mm, ko bo uporabljena obremenitev 500 nm. To preprečuje možnosti iskanja koristi na preveč prožni površini.

Prav tako bo spremenjen difuzor, da se zmanjša njegovo sposobnost ustvarjanja potisne sile, pri čemer mora biti višina ločilnih elemetov v naslednji sezoni 50 mm krajša.

Z namenom zmanjšanja aerodinamičnega vpliva, oblikovalci ne smejo uporabiti krila, nameščenega v spodnji polovici zadnjega zavornega kanala, ki je širši od 80 mm. V zgornji polovici se ohranja meja 120 mm.

Ekipe so bile že tekom lanske sezone zaposlene z raziskovanjem, kako bodo te spremembe vplivale na njihove načrte v sezoni 2021, več pa jih je že preizkusilo celovite pakete za zbiranje nekaterih podatkov iz same steze.

BOLIDI BODO ŠE TEŽJI

Najmanjša predpisana teža bolida, ki sedaj znaša 749 kilogramov, se bo v letu 2021 povečala za dodatnih 3 kg.

Medtem se je povečala tudi minimalna teža pogonske enote, ki se je povzpela na 150 kg, kar bi olajšalo pomisleke proizvajalcev motorjev, da bi morali loviti eksotične in drage materiale, da bi prihranili težo.

DAS BO PREPOVEDAN

Kot vemo že od začetka lanske sezone, bo v sezoni 2021 prepovedan tudi Mercedesov inovativni dvoosni volanski sistem DAS, s katerim lahko dirkač z vlečenjem ali potiskanjem volana spreminja kot prednjih koles. Mercedes je svojo inovacijo, ki se je izkazala kot izjemno koristna predvsem pri ogrevanju pnevmatik prvič predstavil na zimskih testiranjih, kmalu zatem pa je FIA sporočila, da bo sistem v sezoni 2021 prepovedan.

ZELENI MATERIALI

Zanimiva noviteta se nahaja na področju dovoljenih materialov, saj bodo dovoljena naravna vlakna, kot so lan, konoplja, bombaž in bambus. V F1 sicer že desetletja kraljujejo kompoziti iz ogljikovih vlaken, potem ko jih je pri McLarnu MP4 prvič predstavil legendarni John Barnard.

Ena od slabosti ogljikovih vlaken je ta, da v primeru poškodb bolida obstaja možnost, da na stezi ostanejo ostri delci, ki lahko poškodujejo druge dirkalnike. Italijansko podjetje YCOM, podjetje za avtomobilski šport in lahke kompozite, je skupaj s švicarskim podjetjem za kompozite BCOMP razvilo popolnoma naravno strukturo lanenih vlaken, ki je letos prestala preskuse trkov, enakovredne tistim, ki jih izvaja FIA.

GORIVA IN MAZIVA

V prizadevanjih za boj proti uporabi olja in maziv kot metode, za povečanje zgorevanja je FIA ​​v zadnjih nekaj letih nenehno preprečevala inovacije na tem področju.

Pravilnik sezone 2021 tako vključuje dodatni merilnik pretoka goriva, s katerim želi FIA preprečiti manipulacije, ki so jih nekatere ekipe v lanski sezoni očitale Ferrariju.

Zmanjšalo se je tudi število specifikacij, ki so uporabljene skozi sezono, za leto 2021 pa so dovoljene le zmesi, ki so jih ekipe uporabljale že v lanski sezoni.

PREPOVED 3D SKENIRANJA KONKURENČNIH DIRKALNIKOV

Ekipam Formule 1 bo s prihodnjim letom prepovedana uporabo 3D kamer in kompleksnih programskih sistemov za kopiranje tekmecev, s tem pravilom pa želi FIA preprečiti ponovitev letošnje polemike zaradi “pink Mercedesa”

FIA bo tako pred sezono 2021 spremenila pravilnik, namen sprememb pa je za Motorsport.com pojasnil vodja tehnične skupine za enosedežnike Nicolas Tombazis.

To bo ekipam preprečilo, da bi kopirali celotne sisteme drugih bolidov na način, kot je to storil Racing Point. Še vedno bomo tolerirali posamezne komponente, ki jih bodo kopirali na lokalnih območjih, vendar ne želimo, da bi bil celoten dirkalnik v bistvu kopija konkurenčnega bolida.

guest
1 Komentar
najstarejši
najnovejši najbolj priljubljeni
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje
Marko

Kdo bo v skupnem mostvu in kdaj bo dirka