Najboljše dežne predstave v F1: Hill vs Schumacher – Suzuka 1994

0

Eden izmed številnih kvalitet odličnih voznikov je njihova spretnost v slabem vremenu, ko človeški element lahko nadomešča pomanjkljivosti svojih dirkalnikov. Toda kdo so dejansko najboljši od najboljših? Pripravili smo vam nekatere epske predstave dirkačev Formule 1, ki so morali v zahtevnih pogojih za zmago iz sebe iztisniti eno izmed najboljših voženj v svoji karieri.

Damon Hill, VN Japonske 1994, Williams FW16

Kljub temu, da ga mnogi niso smatrali za enega izmed največjih, je bil Damon Hill v dežju vselej zelo dober. Pogosto pozabljena dirka v Braziliji iz leta 1996, na kateri je Michaela Schumacherja prehitel za cel krog je en primer, toda dirka v Suzuki leta 1994 je tista, ki jo tudi Hill prepozna kot eno izmed svojih predstav kariere.

To je bila najbolj intenzivna dirka v mojem življenju,” se spominja Hill.

Ne samo, da so bili pogoji na Japonskem izjemno slabi, Hilla je čakal spopad z Michaelom Schumacherjem v trenutku, ko se je njun boj za naslov približeval vrelišču. Dirkač Williamsa je na Japonsko prišel s petimi točkami zaostanka in v Suzuki je moral premagati Schumacherja, če je še želel ohraniti realne možnosti za končno slavje.

“Kar je bilo potrebno storiti, da ostanem v boju za naslov, je od mene zahtevalo največjo osredotočenost v moji karieri,” je po zmagi dejal. Hill.

“Bilo je vprašljivo ali je sploh smiselno začeti dirko v takšnih pogojih,” je zapisal urednik Autosporta Bruce Jones. Takoj po startu dirke je namreč postalo jasno, da je dirkanje v takšnih razmerah na meji regularnosti.

Schumacher je premagal v boju za pole ugnal Hilla in vodstvo zadržal tudi ob začetku dirke. Po samo dveh krogih sta si Schumacher in Hill nabrala že devet sekund prednosti pred tretjeuvrščenim Johnnyjem Herbertom. Medtem pa se je dež stopnjeval, dirkalniki pa so vse bolj drseli po stezi.

Varnostni avtomobil je dirkače za nekaj krogov upočasnil, nato pa je Schumacher še enkrat povedel dirko in si pričel nabirati občutnejšo prednost. Dirka je bila po trčenju Mclarna Martina Brundla prekinjena z rdečo zastavo, Schumacher pa je imel takrat slabih sedem sekund prednosti pred Hillom.

Po ponovnem startu je Hill prevzel vodstvo, ko je Schumacher zapeljal na svoj prvi postanek v boksih. Na polovici dirke se je ustavil tudi Hill, ki pa so mu zaradi tehničnih težav zamenjali zgolj tri pnevmatike. Britanec se je vrnil v vodstvo dirke, čeprav je skupno, zaradi prednosti pred prekinitvijo dirke, še zmeraj vodil Schumacher.

Odvijal se je pravi psihološki boj, nato pa je Schumacher v 36. krogu zapeljal še na svoj drugi postanek v boksih. Nemec je s svežimi pnevmatikami uprizoril lov na zmago, a je Hillu kljub močno obrabljeni zadnji desni pnevmatiki uspelo ubraniti 2,5 sekundi prednosti.

“Kar je bilo potrebno storiti, da ostanem v boju za naslov, je od mene zahtevalo največjo osredotočenost v moji karieri,” je po zmagi dejal. Hill. “Suzuka je eden najtežjih krogov na svetu. Izziv je ogromen, toda zadovoljstvo ob uspehu je zato toliko večje.”

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje