Kako je Red Bull zadal prvi udarec Mercedesu

1
Lewis Hamilton (GBR) Mercedes AMG F1 W11. Formula One Testing, Day 3, Friday 21st February 2020. Barcelona, Spain.

Čeprav bolidi Formule 1 še niso zapeljali na stezo, se napetosti v Melbournu že stopnjujejo, saj so ekipe že pričele boj z izpodbijanjem zakonitosti konkurenčnih rešitev.

lanski Ferrarijev motor, Mercedesov ‘DAS in’ Pink Merc ‘Racing Pointa so vroče teme, toda prvo bitko v tehnični vojni je dobil Red Bull, ki je uspel prisiliti FIO, da razjasni svoje stališče o rešitvi, ki jo je Mercedes uporabil že lani, srebrne puščice pa so jo nameravale ponovno uporabljati v letošnji F1 sezoni.

Zračni kanal na zadnjih zavorah in vzmetenju so pri Mercedesu pojasnili kot pametno interpretacijo pravilnika, s čimer pa se konkurenčne ekipe niso strinjale. Zasnova je zasnovana navpično na vzmetenju, da ustvari dodaten dovod zraka nad glavnim zavornim kanalom, ki nato dovaja pretok zraka v praznino na vrhu zavornega bobna.

To zagotavlja prednost hlajenja zavor in pomaga pri upravljanju pnevmatik, saj zmanjšuje prenos toplote med zavoro in platiščem, lastnosti, ki bi pnevmatiko običajno ogrevale.

Vprašanje, ki ga je postavil Red Bull, se nanaša na oddelek v členu 5.1 tehničnih predpisov:

Zračni kanali okoli zadnjih zavor se bodo šteli za del zavornega sistema in ne smejo štrleti čez: a) ravnina, vzporedna s tlemi, ki se nahaja na razdalji 160 mm nad vodoravno sredinsko črto kolesa.

Lewis Hamilton (GBR) Mercedes AMG F1 W11.
Formula One Testing, Day 3, Friday 21st February 2020. Barcelona, Spain.

Vhod, ki ga oblikuje navpična zasnova, očitno stoji nad to 160 mm meritvijo, zato je FIA potrdila, da bodo morale ekipe, ki uporabljajo to rešitev, prilagoditi svoje bolide.

Ker imajo prizadete ekipe malo časa za sanacijo prizadetih komponent pred dirko ta konec tedna, je običajno, da FIA ponudi alternativno rešitev. Kot tako je FIA predlagala, da se lahko na zadnjem delu navpično pripravi odprtina podobne velikosti, da bo zračni tok potekal naravnost skozi, ali se lahko dovod v celoti zapre. Alternativo je mogoče uporabiti samo na prvih dveh dirkah, pri čemer FIA zatem zahteva popolnoma skladno različico.

Poleg Mercedesa naj bi podoben sistem uporabljali tudi pri moštvu Racing Point.

guest
1 Comment
najstarejši
najnovejši najbolj priljubljeni
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje
Michael Schumacher

Ta red bull pa ta Mutec Helmut naredi bolid da bo boljši drugih saj to se bo vrnilo od Mercedesa.