Hit model nižjega razreda in odziv na Fiat 127 iz leta 1971 večinoma izhaja iz legendarne ‘štirice’. Renault 5 je bil med modeli, ki so opredeljevali smer razvoja avto industrije in je bil izdelan v 5,5 milijona enotah, tudi v Novem mestu.

Leta 1967 je Pierre Dreyfus (Renaultov šef od 1955 do 1975) svoje inženirje prosil, naj  ustvarijo majhen avtomobil, ki bo obravnaval najširši možni spekter prebivalstva. Misija je bila izražena v smislu, da spominja na “čarobni urok”. Novi avto bi moral biti „voiture à vivre“: „avto za vse letne čase, za praznike in za delo, za delavnike in vikende, za mesto in za podeželje“. Ko se je leta 1972 pojavil, je Renault 5 izpolnil ta velika pričakovanja in se izkazal za izjemno uspešnega s svojim inovativnim dizajnom in občutkom praktičnosti, ki ga svet do tedaj še ni videl.

Renault-5

Projekt se je začel leta 1967 pod kodnim imenom 122. Privlačnost petice je bila izražena z nekonvencionalnim oblikovnim pristopom. Avtomobil je moral biti majhen, vsestranski in prijeten za oko. Končna zasnova je bila zelo blizu prvotnim skicam, ki jih je izdelal Michel Boué, ljudje pa so R5 sprejeli za svojega.

R5 je uporabil večino tehnologije videne pri Renaultu 4, s pogonom na sprednja kolesa in motorjem s 782. kubičnimi centimetri in 33,5 KM za L različico in 956 ccm za enoto, ki razvije 44 KM. Morda najbolj vidna novost pri Renaultu 5 je bila zasnova odbijača. Ojačani poliestrski odbijači, razviti v partnerstvu z Rhône-Poulenc so zdržali udarce do 7 km / h, poliestrske enote, predhodno impregnirane iz steklenih vlaken, pa so se popolnoma prilegale njegovemu slogu.

Renault: 10 dejstev, ki jih niste vedeli

Skladno svojemu revolucionarnemu duhu je Renault 5 napovedal tudi nov pristop k oglaševanju, saj je agencija Publicis pripravila zelo obsežno kampanjo za tako imenovani “Super avtomobil”. Renault je želel poudariti podobo priljubljenega, prijaznega avtomobila, ki je v mestnem in podeželskem okolju všeč predvsem mlajšemu prebivalstvu z velikim deležem ženskih voznic. V kampanji se je avtomobil predstavil z nepozabnim sloganom: “Živjo! Sem Renault 5. Toda v mestu in na odprti cesti me ljudje imenujejo Super avtomobil ”

Preberite tudi  Hamilton: Še nikoli nisem bil tako dobro pripravljen na sezono
Renault 5 je v oglaševalski kampanji dobil človeško podobo

Renault 5 je postal velik tržni uspeh od leta 1974 naprej, na evropskem trgu pa je zasedel drugo mesto za Fiatom 127. Status mednarodne zvezde je bil potrjen leta 1980, z drugim mestom na svetovnem trgu. Mednarodna prodaja v letu 1980 je predstavljala 60% celotnih registracij Renault pa je s petico uvrstil med avtomobilske velikane. Do konca proizvodnje je bilo izdelanih 5,5 milijonov vozil, od tega so jih skoraj 300.000 izdelali v novomeškem Revozu.

KOMENTIRAJTE!

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj