Analiza: Mercedes W11 – Vrhunec hibridne dominacije?

0

Mercedes W11 EQ Power + je pričakovano evolucija lanskega W10, vendar prve fotografije modela W11 kažejo, da se Mercedes še vedno trudi napredovati na vseh področjih, pristop ekipe iz Brackleya pa ostaja agresiven. K temu dodajmo še dejstvo, da bodo ekipe svoj bolid v sezoni 2020 že uporabljale kot testno platformo za nekatere sisteme sezone 2021 in zgodba o tehničnem razvoju modela W11 bi lahko postala fascinantna.

Mercedes W11 odlikuje več zanimivih razvojnih konceptov, vendar je pomembno razumeti, da se bo bolid, ki ga bo Mercedes pripeljal na testiranja, razlikoval od predstavljenega modela. Kljub temu pa prve fotografije razkrivajo nekatere podrobnosti.

Prednje krilo je, kot smo pričakovali, zelo podobno končni različici iz lanskega leta, dejstvo pa je, da je prav prednji stabilizator element, ki bo na testiranjih podvržen največjim spremembam. Zunanja površina ni prazna, kot smo denimo videli pri Ferrariju, Alfi Romeo in Red Bullu, ohranil pa se je tudi majhen element, ki ustvari zelo pomemben vrtinec za pravilno aerodinamično delovanje osrednjega in zadnjega dela bolida. Na končnih ploščah pa sta na zunanjem delu nameščena še dva dodatna usmerjevalnika zraka.

Tudi nos ohranja enako filozofijo kot smo jo videli že pri W010. Aerodinamični koncept se ni spremenil in znova daje prednost zračnemu toku zunaj podpornih stebričkov. W11 še naprej uporablja sistem žlice, ki deluje kot transporter neposrednega toka do bočnih usmerjevalnikov. V bližini reže sistema S-Duct sta  znova prisotna dva majhna “rožička”, uvedena v pretekli sezoni, ki povečujeta učinek “spiranja”.

Mercedes W11 ohranja pushrod sistem prednjega vzmetenja ,za izboljšanje aerodinamične učinkovitosti, pa so inženirji ekipe iz Brackleya namestili tudi povezavo med zgornjim trikotnikom in držalom platišča. Pushrod je kratek in ni neposredno povezan s spodnjim trikotnikom vzmetenja, kot je bil primer pred leti.

Preberite tudi  Analiza: Ferrari SF1000 - Rdeča boginja z rogovi

Osrednji del bolida W10 je zagotovo območje, ki je poželo največ pozornosti Mercedesovih inženirjev. Glavna težava modela W10 je bilo hlajenje pogonske enote, kar preprečevalo izkoriščanje največjega potenciala Mercedesovega motorja. Da bi rešili to težavo, se je Mercedes odločil uporabiti filozofijo, ki jo je leta 2017 zastavil Ferrari. Slednje so pomaknjene nekoliko bolj nazaj, da se poveča razdaljo med sprednjim kolesom in bočno hladilno odprtino. Na ta način je neprimerno lažje upravljati tokove, ki prihajajo iz sprednjega krila. Dimenzije hladilnih rež so izjemno majhne, celo manjše od tistih, ki so jih predstavili pri Ferrariju.

Zelo pomembna modifikacija v zadnjem delu modela W11, saj je zmanjšanje dimenzij pokrova motorja zares impresivno. Ustvarjen je pravi drsnik za usmerjanje pretoka zraka navzdol (izkoristek učinka Coanda), ki se nato obrne proti zgornjemu delu difuzorja.

Medtem ko je zgornji zračni vstopnik podoben lanskemu, je zasnova zadnjega vzmetenja precej bolj “avanturistična”. Pri Mercedesu želijo z dodatnimi aerodinamičnimi elementi še povečati učinkovitost zadnjega dela bolida.

Mercedes W11 je nedvomno tehnično dovršen bolid s preizkušenimi koncepti, ki pa kljub dominaciji srebrnih puščic v zadnjih letih, predstavlja nekatere pogumne in inovativne rešitve.

KOMENTIRAJTE!

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj