Intervju z Markom Križmanom, vzhajajočo zvezdo online F1 dirkanja

Marko Križman je po izobrazbi diplomiran zdravstveni tehnik, star 29 let, zaposlen je v Avstriji. F1 spremlja od leta 1994, intenzivneje od leta 1998. Marko je eden izmed najboljših slovenskih online dirkačev, ki se prebija vse višje tudi v svetovnem merilu. Obožuje “fer” dirkanje, natančnost, konstantnost, ki jo gledamo tudi v F1.

Marko, za tabo je izjemno težka in napeta dirka v Monzi. Kako bi jo opisal?

Monza je seveda ena tradicionalnih dirk s stalnim mestom v koledarju, ki se jih zelo veselim. V skladu z zmožnostmi, ki so mi na voljo, sem se poizkušal kar najbolje pripraviti, v kvalifikacije in potem na dirko pa sem šel s kar dobrim občutkom. Lahko bi rekel, da je podobno občutku, ko si dobro pripravljen na težak izpit, ko zaupaš vase in veš, da ga boš opravil perfektno.

Preden jo analizirava se dotakniva celotnega prvenstva. Tekmuješ v Apex Online Racing oziroma kratica AOR, divizija F3. Torej tretja najhitrejša skupina v svetu elitnega razreda motošporta. Kako si prišel do sem? Kje so tvoji začetki?

O mojih začetkih bi lahko debatirali zelo dolgo, ker segajo nazaj v otroška leta. Začelo se je, ko sem za prvo obhajilo dobil prvi računalnik in zraven igrico F1 1996 Official Racing, pa vse do danes. V AOR pa me je pot zanesla preko kvalifikacijskega ciklusa, ki poteka dvakrat letno in se potem glede na dosežene rezultate uvrstiš v določeno divizijo. Lansko leto sem na PC platformi uspel voziti v F2 ligi, letos pa sem prestopil na PS4 in se uvrstil v F3. Razlike, kar se tiče recimo prvih 100 voznikov, so minimalne in kot v realnosti soodvisne od opreme, ki jo uporabljaš in časa, ki ga investiraš.

Letošnjo sezono si začel precej rezervirano, odstop v Avstraliji, nato pa serija 9. in 10. mest. Kako vidiš prvi del sezone, ki je za tabo?

Preberite tudi  Mercedes in Pirelli zaključila s testiranjem 18 palčnih pnevmatik

Seveda start ni bil optimalen, krivdo za to pa bi pripisal internetni povezavi, ki me je ovirala na prvi dirki. V naslednjih dirkah sem bil vpleten v različne situacije, kjer sem moral zamenjati krilce ali spremeniti nastavljeno strategijo. Ko pa povezava ne dela večjih težav, so dirke lahko zelo izenačene in napete.

Na dirki v Franciji si bil že povsem blizu stopničk, osvojil si 4. mesto. Kaj si razmišljal po dirki?

Dirka v Franciji je zame pomenila preobrat v sezoni, saj proga zelo odgovarja mojemu stilu vožnje, kar zelo pripomore pri ohranjevanju gum v sami dirki. Pravzaprav sem bil do zadnjega ovinka v boju za stopničke, kljub temu pa sem bil zadovoljen tudi s četrtim mestom.

Po dveh 4. mestih in enem 6. pa je bila v nedeljo na vrsti Monza. Si tej dirki posvetil kaj več treninga?

Na dirko v Monzi sem se pripravljal kot že nekaj dirk prej, s svojim dobrim prijateljem in odličnim reys talentom Michelom Gabrijelom, Sebastijanom Lajkovičem (zmagovalec reys 2018) in Miho Kumrom. Ti fantje so mi v veliko pomoč in podporo, predvsem kar se tiče razvijanja strategij in “setupov” zato bi se jim rad ob tej priložnosti iskreno zahvalil.

Nedavno si okrepil tudi svojo ekipo, ki ti medtem, ko si ti osredotočen na dirkanje, sporoča o stanju na sami dirki. Kako ti ekipa natančneje lahko pomaga?

Pravzaprav mi že omenjeni prijatelj Michel stoji ob strani med dirkami tako, da spremlja dirko ter ob določenih situacijah sporoča spremembe na progi, lahko bi temu rekli strateg. Njegovo delo se je predvsem močno obrestovalo na zadnji dirki.

Marko Križman je velik navdušenec nad motošportom in Formulo 1

Ravno na zadnji dirki so odločale kazni, tako imenovani penalty–track limits. Dirko si končal na tretjem mestu in to z delno zlomljenim krilcem, a kljub temu dosegel 1. mesto zaradi kazni, ki sta jo prejela igralca Yoan in Pedro99. Kakšni so bili občutki po dirki?

Preberite tudi  Video: Leclerc zamudil v zadnji kvalifikacijski krog

Res je, “track-limits” so velika tema tudi v realnem tekmovanju F1. Pomembno je ostati v omejenem prostoru in v primeru, če ga zapustiš, pri tem ne smeš pridobiti prednosti. V drugem krogu dirke sem izpustil prvi ovinek in zapeljal naravnost, tako kot tudi moj moštveni kolega. Oba sva prejela 5 sekund kazni, ki sem jo odslužil pri postanku v boksih. Na srečo sem imel za tem postankom dober ritem, luknjo 5. sekund sem lahko pridobil in se kljub zlomljenemu krilcu pripeljal na vrh. Občutki so bili seveda mešani, ker do konca nisem vedel natanko, kdo ima koliko kazni, po prečkanju ciljne črte pa je bilo seveda enkratno.

Nedavno si dejal, da med samo dirko popiješ liter in pol vode. Je bilo v Italiji kaj drugače?

Res je, popijem kar dosti tekočine, sploh ko distanca dirke znaša 100 % se lahko približaš 1,5 litra tekočine, pri dirkah AOR je v povprečju nekje polovica manj.

Pred tabo je še 7 dirk in v skupni razvrstitvi si izjemno blizu najboljšim. Kaj pričakuješ v drugem delu sezone.

Ja, res je. Ostalo je natanko 7 dirk do konca, kar pomeni da je za voznike odprtih še 175 točk. Trenutno po aktualnih izračunih zaostajam 54 točk za prvim mestom, ki pripada vozniku Mclarna (Yoan). Ker sem mu lahko v tej sezoni na večini dirk konkuriral, si seveda želim, da bi čim dlje ostal v igri. Prihajajo nepredvidljive dirke kot v nedeljo Singapur, ki je za moje pojme najbolj naporna v sezoni. Potem sledijo še dirke kot so Brazilija, kjer vemo, da vreme igra veliko vlogo, tako da se bom poskusil s svojo ekipo dobro pripraviti in zadnji del sezone odpeljati čim bolje.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja