AVUS: Najbolj nora dirkaška steza na svetu, ki je bila popolna smrtna past

0

Dirkaški šport ima danes veliko strogih predpisov glede varnosti, a temu ni bilo vedno tako. Še pred tem je bila v Berlinu v Nemčiji takrat dokaj neznana proga, ki jo je mogoče šteti za popolno smrtno past. Dirkališče imenovano AVUS oz. Automobil-Verkehrs- und Übungs-Straße so tako po vsega eni dirki vrgli iz koledarja Formule 1.

Proga je bila sestavljena iz dveh skoraj 10 kilometrskih ravnin z ovinkoma na obeh straneh. Leta 1937 je bil severni del preoblikovan v masivni oval pod kotom 43 stopinj, ki se je nato navezal na ravnino. Ob izgradnji ovala niso postavili prav nobenih varnostnih ovir, vsak dirkalnik, ki bi v ovinek zapeljal nekoliko širše, pa bi tako izstrelilo v zrak neposredno proti gledalcem.

AVUS F1
Proga je bila sestavljena iz dveh skoraj 10 kilometrskih ravnin z ovinkoma na obeh straneh.

Leta 1926 je AVUS gostil prvo dirko za VN Nemčije (še pred Formulo 1), a je dirkač Enrico Platé v nesreči izgubil življenje še preden se je dirka sploh pričela. Med dirko je Adolf Rosenberger v močnem dežju izgubil nadzor nad dirkalnikom in v hudi nesreči ubil tri delavce ob stezi. To je bilo prvo večje opozorilo kako nevarna je pravzaprav ta steza.

AVUS še danes velja za sinonim popolne norosti

Medtem ko so dirkalniki z razvojem tehnologije postajali vse hitrejši, je bilo posledično tudi dirkališče AVUS vse nevarnejše. Leta 1936 so oblasti na ringu prepovedale pomembnejše dirkaške aktivnosti, dokler ne bo steza doživela potrebne modifikacije.

Po vojni se je dirkanje na AVUS-u nadaljevalo in leta 1951 je steza gostila dirko Formule 1, ki ni štela za svetovno prvenstvo. Večina ekip je dirko bojkotirala, nemško Veliko nagrado pa je tako v naslednjih letih gostil Nurburgring. Leta 1959 je AVUS gostil svojo edino uradno dirko Formule 1, na kateri pa je znova prišlo do smrtne nesreče, ko je dirkač Jean Behra poletel čez “zid smrti” kar je vodilo k prepovedi prog z ovali.

Leta 1937 je bil severni del preoblikovan v masivni oval pod kotom 43 stopinj, ki je dobil naziv “zid smrti”

Ovalni del dirkališča je bil leta 1967 odstranjen, steza pa je ob naraščajočem prometu dobila funkcijo avtoceste, ki jo ima še danes. Do konca tisočletja je bilo na stezi organiziranih še nekaj manjših dogodkov, dirke pa so se iz ceste dokončno umaknile leta 1998. Na zloglasni AVUS, ki je nekoč veljal za smrtno past, pa v sedanjosti spominja zgolj Mercedes /Bosch stolp, ki še danes ohranja nekdanjo podobo.

Najbolj nore F1 steze, ki jih več ni na koledarju Formule 1

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj