Recenzija: Ford v Ferrari – “Le Mans ’66” (Izzivalca)

Šest let, odkar je Ron Howard boj Nikija Laude in Jamesa Hunta uprizoril v mojstrovini “Rush”, je Hollywood povzel še enega izmed koščkov zgodovine motošporta.

James Mangold, ki je zaslovel zlasti z režiranjem stripovskih megahitov, se je vrnil še 10 let pred Howardovim “Rushom, v Le Mans ’66. Zunaj Evrope, kjer so omejitve sponzorstva manj stroge, se film imenuje Ford v Ferrari, v večini evropskih držav so povzeli sekundarni naslov “Le Mans 66”, medtem ko se pri nas film imenuje “Izzivalca”

Film pripoveduje zgodbo o boju med Ferrarijem, ki je leta 1962 že tretje leto zapored zmagal na dirki legendarni dirki in Fordom. Neuspešni poskus ameriškega velikana, da bi kupil finančno spodletelo operacijo Enza Ferrarija, privede do nekaterih najbolj zabavnih prizorov filma, ne glede na to, da v njih še ne nastopata glavna zvezdnika Matt Damon in Christian Bale.

Ford v Ferrari

Ferrarijev posmeh do njegovega tekmeca čez Atlantik poskrbi za Fordovo jezo; zaobljubi se, da bo v La Sartheju premagal Ferrari in prižge zeleno luč programu Le Mans, ki ga vodi Carroll Shelby (Damon). Nastalo je rivalstvo, Ford proti Ferrariju.

Ford se ob večkrat spopade s Shelbyjevo operacijo in vizijo, da GT40 spremeni v zmagovalca Le Mansa, v večini primerov pa se konflikti izrazijo skozi nezadovoljstvo do Shelbyjevega izbranega dirkača, razvojnega asa Kena Milesa (Bale).

Prav kemija med glavnima akterjema pa je glavna moč tega filma, zaradi katere mu lahko oprostimo tudi določene zgodovinske netočnosti. Ljubitelji avtomobilskega športa bi kljub temu morali najti veliko za prostora za uživanje, medtem ko je jasno, da želi Mangold film približati tudi širšemu občinstvu, ki navsezadnje napolni večino filmske blagajne.

Preberite tudi  Al Pease: Najslabši dirkač v zgodovini F1?

Filmu gre mogoče očitati  dejstvo, da je (pretirano) osredotočen na ameriško občinstvo. Američane v tem primeru obravnava kot “underdoge”, čeprav gre za najbogatejšo državo na svetu. Eden od subtilnih dotikov filma je ustvarjanje velike vrzeli med kapitalističnim vrhom in našimi junaki iz delavske klase. Mangold ob tem želi jasno ločiti, da se Fordova druščina poteguje za svoj sveti jaz in ne za svojo državo in njene globalne interese.

Kinematografija je odlična, prav tako uprizoritev dirkaške akcije, film pa zagotovo vreden ogleda. Morda bi filmu bolj, kot Ford v Ferrari ustrezal naslov Ford v Ford, saj se osredotoča izključno na to, kje je Ford ravnal prav in ne kje je Ferrari ravnal “narobe”

Matej Plešej

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja