Najslabše ekipe v zgodovini Formule 1: Life F1 team

Vsaka razprava o najboljših F1 ekipah bo vedno podala različna mnenja in povzročila kakšno polemiko. Nekatere ekipe so že pozabljene, nekatere podcenjene in nekatere precenjene. Podobno je tudi ko govorimo o najslabših ekipah v zgodovini Formule 1. V nadaljevanju vam predstavljamo F1 ekipo, ki se v najhitrejšem cirkusu milo rečeno ni proslavila.

LIFE F1 TEAM

Life F1, dirkaška ekipa, ki je zaživela kot neke vrste kapitalski sklad ob koncu osemdesetih let, ko so bili v Formuli 1 turbo motorji že prepovedani. Vsakršna prepoved je v F1 povod za številne nove ideje in ena od teh idej je bila motor W 12. Enega 12 valjnih motorjev je izdelal tudi inženir Franco Rocchi, a je bil njegov izdelek za Formulo 1 povsem neprimeren, saj je bil bistveno težji in višji kot konkurenčni motorji. Te pomanjkljivosti pa italijanskemu poslovnežu Ernestu Viti niso preprečile, da motorja ne bi kupil z namenom preprodaje zainteresiranim strankam, ki pa jih ni bilo.

Težava Vitinega poslovnega modela je bila ta, da je prodajal težak, zapleten, visok in počasen motor ljudem z veliko več denarja kot ga je imel sam, hkrati pa so vsi že razvijali svoje motorje, ki so bili veliko boljši.

Ko nihče ni ugriznil Vitine vabe, si je rekel: “Zaj****, ustvaril bom svojo F1 ekipo in potem bomo videli, kdo ima smešno težak, visok, zapleten in počasen motor!”

Ernesto Vita je ustanovil ekipo Life F1 team

Vite je ekipo poimenoval po sebi (Vita v ang. = Life) in pričel z delom, ki pa ga zaradi pomanjkanja denarja ni bilo prav veliko. Ekipa Life se je nato odločila, da šasije raje ne bo izdelala sama, temveč jo bo kupila in vanjo vstavila Vitin V12 motor.

Preberite tudi  Cena uspeha: Mercedes z največjo "štartnino" v zgodovini F1

Ker Vita ni imel denarja, da bi kupil kvaliteten F1 bolid, se je odločil za nakup šasije ekipe FIRST F1, ki pa je bila tako slaba, da je ekipa projekt Formule 1 opustila še preden je nastopila na prvi dirki.

Ko si je inženir Richard Divila ogledal končni izdelek šasije FIRST F1, so ga vznemirili ulitki menjalnika, napake na vzmetenju, plesen podvozja in volanski stolpec in nevaren volanski drog.Vodstvu ekipe je povedal, da je bolid časovna bomba, potencialne voznike pa je opozoril, naj ne vstopajo vanj, saj gre za smrtno past.

Ekipe Life pa to ni ustavilo in Vita je kupil šasijo in vajo namestil svoj nenavaden V12 motor in pričel F1 sezono 1990. Recept za katastrofo je bil ustvarjen in forma bolida Life je bila milo rečena sramotna. Ekipi se ni uspelo kvalificirati niti na eno samo dirko, dirkač Gary Brabham (sin Jacka Brabhama), pa je obupal že po dveh dirkah. Bolid nikoli ni odpeljal več kot osem krogov, ne da bi ga doletele tehnične težave. Bil je približno 20 sekund počasnejši od vseh ostalih, kar je pomenilo, da bi bil počasnejši tudi od vseh bolidov serije F3.

W12 LIFE F1 motor

Brabhama je nato zamenjal italijanski veteran Bruno Giacomelli, pri Life F1 pa so poizkušali tudi z motorjem  Judd CV V8, ki pa se šasiji nikakor ni prilegal in na dirki za VN Portugalske je pokrov motorja odletel po nekaj krogih.

Po 14. sramotnih poizkusih je Vita vendarle odnehal in ekipa Life se je dve dirki pred koncem sezone umaknila iz prvenstva Formule 1 ter se v zgodovino zapisala kot ena izmed najslabših ekip v F1 zgodovini.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja