Smrtne nesreče v Formuli 1

senna-nesreča

Dirke so od nekdaj veljale za nevaren šport, pa naj je šlo za avtomobile, motorje ali konje. V 69–letni zgodovini elitnega motošporta je prišlo do številnih trkov, ki so se končali z bolj ali manj resnimi poškodbami, marsikateri pa tudi s smrtjo voznika. Analizirali smo podatke o nesrečah s smrtnim izidom ter ugotovili, kdo ima statistično največ možnosti, da umre na dirki Formule 1, na katerem prizorišču in v katerem bolidu.

Bill Vukovich-accident-death

Bill Vukovich

Največ smrtnih nesreč v Formuli 1 se je zgodilo v 50. in 60. letih, skupno 28. Takrat je bila serija še v povojih, varnost pa ni bila niti približno na ravni, kakršni smo priča danes. Na prvih dirkah niti ni bilo prisotnega medicinskega osebja ali zaščitnih mrež oziroma ograj. Vozniki niso imeli ustreznih čelad, varnostnih pasov ali ognjevarnih oblek. Možnost smrti je bil pač rizik, ki so ga bili vozniki pripravljeni sprejeti. Prve varnostne ukrepe so uvedli šele v 60. letih.

Skupno število voznikov Formule 1, ki je umrlo na stezi ali kasneje zaradi posledic nesreče, med leti 1950 in 2019, znaša 48. Največ voznikov se je ponesrečilo na sami dirki (22), precej tudi na treningih (11) in testiranjih (10), najmanj pa na kvalifikacijah (5). Najbolj smrtonosno je bilo leto 1958, ko so umrli kar štirje dirkači.

Najpogostejša žrtev so bili britanski vozniki (12), za njimi ameriški (10) in italijanski (7), nato francoski (5), avstrijski (4) in nemški (2). Skupno so v teh letih umrli dirkači šestnajstih narodnosti. Najstarejši voznik, ki je umrl na dirki Formule 1, je bil Chet Miller, star 50, najmlajši pa Ricardo Rodríguez, star 20 let. Povprečna starost voznikov ob smrti je znašala 31 let.

Preberite tudi  Hamilton: Če ne bi bil v igri naslov bi trčil v Leclerca

Glede na konstruktorja dirkalnika se je smrtno ponesrečilo največ dirkačev Ferrarija (7), nato po pet dirkačev ekip Kurtis Kraft, Cooper in Lotus, skupno pa so vozniki doživeli smrtne nesreče v bolidih petindvajsetih različnih konstruktorjev.

Največ smrti med vozniki je povzročilo dirkališče v Indianapolisu (7), sledi Nürburgring (5), Silverstone Circuit (4) ter italijanska prizorišča Monza in Modena (vsaka po 3). Brands Hatch in Zandvoort sta bila odgovorna prav tako za tri smrtne žrtve vsak, Circuit de Spa, Watkins Glen, Kyalami in Autodromo Enzo e Dino Ferrari pa vsak po dve.

Bianchi-Accident

Jules Bianchi

Cameron Earl je prvi dirkač, ki se je smrtno ponesrečil z dirkalnikom Formule 1, 18. junija 1952 ob testiranju na dirkališču MIRA. Mario Alborghetti pa prvi, ki se je smrtno ponesrečil na dirki, leta 1955 (neprvenstvena dirka Grand Prix de Pau). Prva žrtev na prvenstveni dirki je bil Bill Vukovich, in sicer na dirki Indianapolis 500, leta 1955.

Najodmevnejša smrtna nesreča se je zgodila 1. maja 1994 na dirki za Veliko nagrado San Marina, ko se je ponesrečil trikratni svetovni prvak Formule 1 Ayrton Senna. Drugi svetovni prvak Formule 1, ki se je smrtno ponesrečil, je bil Jochen Rindt. Avstrijčevo življenje se je končalo na dirki za Veliki nagrado Italije v sezoni 1970, naslov svetovnega prvaka pa je osvojil posmrtno. Zadnja smrtna nesreča v Formuli 1 se je zgodila 5. oktobra 2014 na dirki za Veliko nagrado Japonske 2014. Jules Bianchi je za posledicami nesreče umrl 17. julija 2015.

Statistični podatki kažejo, da ima največ možnosti za smrtno nesrečo britanski dirkač, v svojih zgodnjih 30. letih, ki vozi Ferrari na Indianapolis Motor Speedway. Torej, če Lewis Hamilton prestopi v Ferrari, se mu močno povečajo možnosti za tragičen konec kariere.

Formula 1: In odšli ste……

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja