Zakaj je motocikel MotoGP počasnejši od bolida Formule 1

Motocikel prvenstva MotoGP odlikujejo izjemni pospeški neverjetna končna hitrost hitrost, medtem ko je bolid Formule 1 superioren na področju zavorne moči, njegov “downforce” pa je preprosto fantastičen. Prav zaradi omenjenih dejavnikov motocikel MotoGP proti bolidu F1 nima nikakršne možnosti.

POSPEŠEVANJE

Pri pospeševanju z mesta se F1 bolid sooča z vrtenjem koles v prazno, medtem ko prednje kolo motocikla izgubi stik s podlago. Tako motocikel MotoGP kot bolid Formule pa od 0 do 100 km/h pospešita v približno 2,6 sekunde. Motocikel prevzame vodstvo pri pospeševanju od 0 do 200 km/h, saj mu to uspe v vsega 4,8 sekunde, medtem ko F1 bolid to hitrost doseže v 5,2 sekunde. F1 dirkalnik je znova nekoliko hitrejši pri pospešku od 0 do 300 km/h za kar potrebuje 10,6 sekunde, medtem ko MotoGP motocikel cca 11,8 sekunde.

Prednje kolo MotoGP motocikla pri pospeševanju izgubi stik s podlago

POVPREČNA HITROST IN ČAS KROGA

Če primerjamo najhitrejši čas kroga, ki sta ga doslej dosegla F1 bolid in MotoGP motocikel na stezi Red Bull Ring v Spielbergu ugotovimo, da je dirkalnik Formule 1 bistveno hitrejši. Absolutni rekord avstrijske steze pripada Charlesu Leclercu, ki je letos v Avstriji s Ferrarijem SF90 dosegel čas 1:03.0, medtem ko je lastnik motociklističnega rekorda Andrea Iannone, ki je z Ducatijem GP16 odpeljal 1:23.14. Takšna razlika je posledica fantastične hitrosti, ki jo lahko F1 bolid doseže pri vožnji skozi ovinke. Dirkalnik Formule 1 ima v stiku s podlago bistveno večjo površino pnevmatik, hkrati pa izjemna aerodinamika generira bistveno večji downforce, kot ga premore motocikel.

STEZA RED BULL RING – SPIELBERG
Dolžina 4.33 km / 2.69 miles
Rekord kroga 1:03.0 (Ferrari SF90)
Rekord serijskega avtomobila 1:38.9 (LaFerrari)
Rekord na sprednji pogon 1:59.7 (Megane RS 275 ..)
Rekord/ 4 vrata 2:03.2 (Model S P85D)
Rekord/ Kabrio 2:13.1 (Mazda MX-5 2.0)
Rekord motocikla 1:23.1 (Ducati GP16)
Končna hitrost 317 kph (197 mph) (Ducati GP16)

Razlika je razumljivo še nekoliko višja na dirkališču v Austinu, kjer je motocikel serije Moto GP od F1 bolida počasnejši za slabih 30 sekund.

STEZA AUSTIN – ZDA
Rekord Steze 1:37.392 Mercedes AMG F1 W09 EQ Power+
Rekord kroga MOTO GP 2:03.575 HONDA RC213V

DOWNFORCE

Čeprav je bistveno manjši in lažji, MotoGP motocikel ne more konkurirati izjemno sofisticirani aerodinamiki F1 bolida, ki lahko v ovinkih zaradi večjih pnevmatik in boljše aerodinamike doseže bistveno večjo trakcijo. Razlika je še posebej očitna v hitrih in srednjehitrih ovinkih, kjer lahko F1 bolid svojo hitrost zmanjša iz 300 km/h na približno 240kmh, medtem ko mora motocikel zavirati do vsega dobrih 100 km/h. Medtem ko lahko dirkač Formule 1 v nekaterih ovinkih zgolj nekoliko spusti plin, mora dirkač z motociklom zavirati bistveno močneje.

ZAVIRANJE

Bolid Formule 1 je absolutni kralj zaviranja, saj je pri ustavljanju bistveno bolj stabilen, medtem ko mora motociklistični dirkač zavirati kakšnih 200 metrov prej. Dirkač serije MotoGP mora pri vožnji uporabljati celotno telo, medtem ko F1 dirkač uporablja zgolj volan in stopalki.

Medtem ko lahko dirkač Formule 1 v nekaterih ovinkih zgolj nekoliko spusti plin, mora dirkač z motociklom zavirati bistveno močneje.

Matej Plešej

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja