Najboljši F1 bolidi v zgodovini

Formula 1 je v svoji zgodovini doživela veliko bolidov, ki so svojimi predstavami na stezi in s tehnološko dovršenostjo zaznamovali določeno obdobje…

WILLIAMS FW14

Williams FW14 je bolid Adriana Neweya in Patricka Heada, s katerim je Nigel Mansell zmagal na 9. od 16. dirk in postal svetovni prvak sezone 1992. Bolid, ki ga sta odlikovala aktivno vzmetenje in polavtomatski menjalnik, je bil projektiran z eno samo nalogo – prekiniti dominacijo Mclarna. Williams FW14, ki vse do danes ostaja sinonim za tehnološko popolnost, je Adriana Neweya ponesel med inženirske zvezde.

Nigel Mansell v Williamsu FW14

MERCEDES – W07 HYBRID (2016)

Mercedes W07 Hybrid je z 19. zmagami, 20. pole positioni in 33 uvrstitvami na zmagovalni oder v eni sami sezoni statistično drugi najbolj dominanten bolid v zgodovini Formule 1. W07 je zmagal na 90,47% dirk v sezoni, legendarni Mclaren MP4/4, ki zaseda sam vrh večne lestvice pa na 93,75%.

Medtem, ko je večina nesmrtnih bolidov že postala relikt preteklosti, smo enega izmed njih doživeli nedolgo nazaj. W07 Hybrid je bolid s katerim je v sezoni 2016 Nico Rosberg po neusmiljenem boju z moštvenim kolegom Lewisom Hamiltonom postal svetovni prvak, nato pa nemudoma odšel v dirkaški pokoj. Prvak, ki je odšel na vrhuncu in prvak, ki je odšel s popolnim bolidom.

Mercedes W07

RED BULL – RB9 (2013)

Red Bull RB9 je še ena v vrsti mojstrovin Adriana Neweya, ki je pri Red Bullu združil moči z Robom Marshallom (šasija) in Petrom Prodromouom (aerodinamika). RB9 je bil vrhunec Red Bullove šampionske ere, Sebastian Vettel pa je z njim v letu 2013 dobil 13 od 18. dirk in gladko osvojil poker naslovov svetovnega prvaka.

Neweyev super bolid je sklenil Red Bullovo šampionsko obdobje na najboljši možni način, hkrati pa se je s tem končala era V8 motorjev. Red Bull RB9 se je za vedno vpisal v zgodovino Formule 1, kot eden od najdominantnejših bolidov vseh časov in zadnji zmagovalni bolid pred-hibridne Formule 1.

FERRARI F2004 (2004)

Ferrari F2004: 15 zmag, 12 pole positionov, 8 dvojnih zmag in sedmi naslov Michaela Schumacherja. Mojstrovina Rorya Byrna in Rossa Brawna s katero je leta 2004 Schumacher uničil konkurenco je bolid, ki nedvomno sodi med najdominantnejše dirkalnike v zgodovini Formule 1. Ferrarijev “dream team” je torej najboljše prihranil prav za konec.

Rob Smedley, dolgoletni Ferrarijev inženir:

“Ferrari F2004 je najboljša stvar na kateri sem kadarkoli delal. Preprosto je bil popoln dirkalnik. ki je blestel na vseh področjih, ne glede na okoliščine. Sploh ni bilo pomembno ali gre za hitro ali počasno stezo, kvalifikacije ali dirko. Bil je nepremagljiv povsod v vseh pogojih. Prepričan sem, da bi osvojil naslov ne glede na to kdo bi sedel za volanom, a Schumacher je to storil na neverjeten način.”

Ferrari F2004 je nastal v okviru projekta 665, kot evolucija konceptov, ki smo jih že videli pri njegovem predhodniku F2003-GA s to razliko, da je F2004 pravzaprav iskal evolucijo popolnosti iz katere je nastal smrtonosen dirkalni stroj.

MCLAREN – MP4/4 (1988)

Dejstvo, da je ta legendarni produkt na vrhu seznama F1 bolidov, ne bi smelo presenetiti nikogar. Mclaren MP4/4 sta konstruirala Steve Nichols in Gordon Murray, medtem ko sta z njim dirkala velikana Alain Prost in Ayrton Senna. Senna je postal svetovni prvak, Mclaren pa je brez težav slavil v prvenstvu konstruktorjev. Mclaren MP4/4 je zmagal na 15. od 16. dirk v szoni 1988, takšna neprimerljiva dominacija pa ni bila videna do leta 2016, ko je Mercedes vso konkurenco porazil z bolidom W07.

Mclaren MP4/4

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja