Najbolj nore F1 steze, ki jih več ni na koledarju Formule 1

Prvenstvo Formule 1 je resnično globalni šport, saj se dirke odvijajo po vsem svetu. V zadnjih letih smo videli številne nove steze v novih državah, ki pa niso vedno izpolnile pričakovanj glede kakovosti dirkaške akcije.
Po drugi strani pa ima Formula 1 bogato zgodovino, ki vključuje številne nepozabne dirkalne steze, ki pa jih iz takšnih ali drugačnih razlogov več ni na koledarju dirk.Seveda obstaja dober razlog, da nekatere stare proge niso več vključene v prvenstvo. Vozniki so se namreč uprli nevarnosti, ko svoje življenje na nekaterih dirkališčih postavili na kocko. Še vedno pa so nekatere steze močno prisotne v spominih ljubiteljev motošporta. Nekateri se spomnijo, kako je Ayrton Senna zmagal na najkrajši F1 dirki doslej v Adelaideu. Drugi podoživijo dvoboje, ki sta jih imela Michael Schumacher in Fernando Alonso v Imoli. Kaj pa junaško vrnitev Nikija Laude, po skoraj usodni nesreči na starem Nürburgringu?Na tem seznamu si bomo ogledali nekaj najbolj norih stez, ki jih je imela F1 v svoji zgodovini.
STARI HOCKENHEIMRING

 

Stara Hockenheimring je bil kot nemška avtocesta v gozdu – preprosta in zelo hitra. Prva dirka Formule 1 je na Hockenheimringu potekala leta 1970, nato pa se je proga oblikovala iz treh ravnin, dveh šikan in enega hitrega ovinka. Leta 1982 je bila na stezo dodana še tretja šikana, ki pa ni bistveno spremenila značaja steze.

Vozniki so dirkali po gozdu z osupljivo hitrostjo in na koncu vsakega kroga vstopali na območje stadiona, kjer so gledalci z navdušenjem sprejeli svoje junake. Zadnja dirka na stari stezi je potekala leta 2001, dobil pa jo je Ralf Schumacher. Steza je bila posodobljena leta 2002, na prenovljeni različici pa so dirke Formule 1 še danes.

IMOLA

Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari je uradno ime dirkališča, ki je bolj znano kot Imola (mesto, ki se nahaja v bližini steze). Imola ima v F1 žalostno zgodovino, saj je leta 1994 gostila črni vikend Formule 1, ko sta tragično umrla tako Roland Ratzenberger, kot Ayrton Senna.

Imola vzbuja tudi spomine na armado italijanskih navijačev – “tifosov”, ki se zbirajo na tribunah in med vikendi F1 podpirajo Ferrari. Zadnja dirka v Imoli je bila leta 2006, dobil pa jo je Michael Schumacher s Ferrarijem.

ADELAIDE

 

Ulična steza v Adelaideu ni povsem enaka sedanjim stezam v mestnih središčih. Zgrajena je bila v osrednjem poslovnem okrožju Adelaidea in  je leta 1985 gostila prvo VN Avstralije. Adelaide je bilo zanimivo in dinamično dirkališče z dolgo Brabham ravnino.

Adelaide je leta 1991 gostila tudi najkrajšo dirko F1 v zgodovini, saj je dež dirko spremenil v kaos, ki se je končal po 16. krogih od načrtovanih 81. Ayrton Senna je v eni izmed najbolj nenavadnih dirk zmagal pred Nigelom Mansellom in Gerhardom Bergerjem.

Zadnja dirka F1 je tam potekala leta 1995, VN Avstralije pa od takrat gosti Melbourne. Mika Häkkinen je leta v Adelaideu doživel hudo nesrečo, vendar se je na srečo vrnil že v Melborunu naslednje leto.

Österreichring

 

Podobno kot Hockenheim, je tudi steza v Zeltwegu še danes v koledarju Formule 1, vendar je bila zaradi varnostnih razlogov precej spremenjena. Sedanji Red Bull Ring je bil prej znan kot Österreichring, zgrajen pa je bil leta 1969.

Takrat je imela osem ovinkov, dodatnega pa je dobila leta 1977. Trasa se je močno dvigovala in spuščala ter bila kot taka velik izziv za voznike, a zelo nevarna. Iz varnostnih razlogov je bil Österreichring po sezoni 1987 izključen iz koledarja F1. Ponovno se je vrnil leta 1997 (po spremembah Hermana Tilkeja) in je zdaj tisto, kar poznamo kot Red Bull Ring.

Nürburgring – Nordschleife

Naš seznam ne bi bil popoln brez stare steze Nürburgringa. Sodoben Nürburgring, ki ga poznamo, je bil odprt leta 1984 in je nadomestil nevarno staro dirkališče, bolj poznano kot Nordschleife. Daljšo različico so inženirji sestavili v zgolj dveh letih, steza pa je bila uradno odprta leta 1927.
Krog je bil takrat dolg 23,8 km, prva dirka svetovnega prvenstva Formule 1 pa je potekala  leta 1951.
“Težko voziti, lahko umreti,” je svetovni prvak Jochen Rindt opisal stari Nürburgring. Nordschleife je imel 160 ovinkov, sprememba nadmorske višine pa je bila več kot 300 metrov. Trasa je bila zelo nevarna in Niki Lauda je leta 1976 je skoraj zgorel v svojem bolidu. To je označilo konec starega Nürburgringa in nek način tudi konec tistega obdobja v Formuli 1.

Matej Plešej

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja