Varnostni avtomobil skozi zgodovino

Ko na progo zapelje varnostni avtomobil, pomeni, da se je nekaj zgodilo oziroma da pogoji ne dovoljujejo izvedbo varne dirke. Nekateri ta čas izkoristijo za postanke, saj se takrat zaostanki izničijo. Po umiku varnostnega avtomobila se pogosto dirka iz nedolžnega kroženja v trenutku prelevi v divje in surovo pritiskanje na plin. Ideja o avtomobilu, ki bo umiril dirko v nevarnih fazah, je precej stara. Prvi varnostni avtomobil se je pojavil na prvi dirki za 500 milj Indianapolisa leta 1911 in je bil znamke Stoddard-Dayton. Danes se nam zdi nekaj samoumevnega, da je varnostni avtomobil znamke Mercedes Benz in da je za volanom Bernd Mayländer, ni pa bilo vedno tako. Mercedes dobavlja varnostne avtomobile od leta 1996, Bernd pa jih vozi od leta 2000.

 

Halo in razvoj varnostnih elementov v Formuli 1

Prvi varnostni avtomobil (Porsche)

Prvi varnostni avtomobil (Porsche 914)

Smernice o varnostnih avtomobilih so bile sprejete šele leta 1992, čeprav se je prvi varnostni avtomobil pojavil na progi že skoraj dvajset let pred tem. Prvič se je v tej vlogi preizkusil Porsche 914 rumene barve na VN Kanade leta 1973. Že takoj ob svojem prihodu je povzročil zmedo, saj se je namesto pred vodilnega Petra Revsona iz neznanega razloga postavil pred Howdena Ganleyja. S tem je nekaterim voznikom omogočil, da so na enostaven način dobili krog prednosti. Še ure po koncu dirke so razglabljali o vrstnem redu, preden so ga javno objavili.

Razvoj varnostnih oblačil v Formuli 1

Lamborghini Countach

Lamborghini Countach

Eden izmed najbolj markantnih varnostnih avtomobilov na dirki Formule 1 je bil Lamborghini Countach, ki so ga uporabljali v sezonah 1982 –1983 na VN Monaka. Šlo je za zelo futurističen in ekskluziven avtomobil, na streho katerega so namestili modro in rdečo luč, ki je spominjala na tiste iz ameriških policijskih nanizank. Leta 1995 so na VN Belgije ponovno uporabili varnostni avtomobil znamke Porsche, tokrat 911 GT2 in na VN Kanade Lamborghini Diablo. Varnostni avtomobil pa ni bil zmeraj tako eksotičen in luksuzen. Potem ko so sprejeli prve smernice in prve uradno potrjene varnostne avtomobile, se je na VN Brazilije 1993 kot varnostni avtomobil zaradi dežja na progi znašel Fiat Tempra. Istega leta se je na VN Velike Britanije kot varnostni avtomobil pojavil Ford Escort Cosworth in leta 1996 na VN Argentine Renault Clio Williams. Med varnostne avtomobile, ki so najbolj ostali v spominu, zagotovo sodi Opel Vectra, ki je morala večkrat zapeljati na progo na tragičnem vikendu VN San Marina leta 1994.

Mercedes predstavlja najmočnejši varnostni avto v zgodovini

Bernd Mayländer

Bernd Mayländer

Odkar so varnostni avtomobili znamke Mercedes Benz, smo lahko na dirkah videli različne modele, na primer SL-63 AMG (2008 in 2009) in SLS AMG GT (2012–2014). Vsekakor je uporaba varnostnega avtomobila v Formuli 1 smiselna, čeprav se danes mnogi vozniki pritožujejo, da Mayländer vozi prepočasi. Še dobro, da ne vozi Tempre ali Cliota.

Varnostni pasovi v Formuli 1

Simon Jazbec

Preberite tudi  Steiner: Wehrlein se mi je ponujal, a sem ga zavrnil

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja