Japonska je Formuli 1 dala veliko. Je domovina proizvajalcev pogonskih sklopov in ekip ter država, kjer so se zvrstile pomembne dirke za Veliko nagrado. Formula 1 je na Japonskem zelo popularen šport, z izjemo prisrčnimi navijači, ki mnogokrat sami izdelajo fantastične navijaške rekvizite. Njihovo navdušenje je nekoliko presenetljivo, saj nikoli niso imeli domače voznike, ki bi lahko konkurirali najboljšim. Pravzaprav nihče še ni dosegel zmage za deželo vzhajajočega sonca. Še več, mnogi njeni predstavniki v Formuli 1 so bili upravičeno obsojeni, da niso dovolj sposobni za dirke na najvišjem nivoju. V nadaljevanju smo naredili izbor Top 5 japonskih voznikov.
#5 Kazuki Nakajima
Na petem mestu se nahaja sin slavnega očeta Satore Nakajime. V ekipo Williams je prišel s Toyotino podporo in debitiral na zadnji dirki sezone 2007, VN Brazilije. Tam je dosegel deseto mesto, toda takrat to še ni pomenilo točke. Patrick Head mu je obljubil sedež pri Williamsu tudi za naslednjo sezono, v kateri je bil njegov izkupiček eno šesto, dve sedmi in dve osmi mesti, na koncu pa petnajsto mesto med vozniki. Sledila je sezona 2009, v kateri je bil bistveno slabši, pravzaprav ni dosegel niti ene točke. Razumljivo, da je posledično izgubil sedež pri Williamsu in mesto v Formuli 1. Govorice o pogodbi med Kazukijem in ekipo Stefan GP so se razblinile, toda Nakajima je uspešno nadaljeval kariero v povezavi s Toyoto. Lani je skupaj z Alonsom in Buemijem zmagal na dirki za 24 ur Le Mansa.
#4 Satoru Nakajima
Mesto pred sinom je oče Satoru Nakajima. Le-ta je prišel v Formulo 1 leta 1987, s Hondino pomočjo, in to direktno v ekipo Lotus, kjer je imel za sovoznika Ayrtona Senno. Čeprav ga je Brazilec zasenčil, je Satoru že na svoji drugi dirki dosegel šesto mesto in s tem eno točko. Prikazal je solidno sezono, ki jo je končal na dvanajstem mestu. V naslednjih dveh sezonah je ostal pri Lotusu, zraven njega pa je vozil Nelson Piquet. Satoru ni ponovil uspehov prejšnjih let, vse do zadnje dirke sezone 1989, ki bi jo lahko imenovali njegova življenjska dirka. Na VN Avstralije je bil namreč po prvem krogu zadnji, končal pa je kot četrti, in to za volanom Lotusa z motorjem Judd. Zaradi dosežka si je prislužil pohvalo celo od Jamesa Hunta, enega izmed njegovih najbolj gorečih kritikov. Satoru je nato še dve sezoni vozil za Tyrrell ter leta 1991 zaključil s Formulo 1.
#3 Takuma Sato
Kariera Takume Sata se je začela leta 2002 v ekipi Jordan, kjer so imeli Hondine motorje. V svoji krstni sezoni je bil porazen, le na domači dirki v Suzuki je dosegel peto mesto. Nato se je preselil v BAR, kjer je bil leta 2003 testni voznik. Priložnost je ponovno dobil na VN Japonske in dosegel šesto mesto. S tem si je prislužil sedež v ekipi BAR za naslednje leto. Sezona 2004 je bila zanj fantastična, na VN ZDA je stopil na tretje mesto ter zasedel precej mest, ki so prinašala točke. Na koncu sezone je nabral dovolj točk za osmo mesto med vozniki. Šok pa je sledil že naslednje leto, tako za Sata kot za BAR. Nato se je leta 2006 preselil k ekipi Super Aguri, za katero je vozil do njenega propada. Zanjo je sicer v sezoni 2007 osvojil točke, toda njegov talent je bolj prišel do izraza v seriji IndyCar, kjer še vedno dosega zmage. Poleg tega je leta 2017 osvojil dirko za 500 milj Indianapolisa.
#2 Aguri Suzuki
Aguri Suzuki je verjetno večini znan po svoji ekipi Super Aguri, ki je s pomočjo Honde životarila v Formuli 1 in izvabljala več posmeha kot občudovanja. Aguri je bil med sezonami 1988 in 1995 tudi voznik pri kopici ekip, med drugim pri Zakspeedu, Larroussu, Footworku, Ligieru ter na koncu pri Jordanu. Zakaj je na lestvici Top 5 japonskih voznikov? Zato, ker je leta 1990 na domači dirki za volanom Larrousse Lamborghinija dosegel tretje mesto in s tem postal prvi Japonec in prvi Azijec, ki mu je to uspelo.
#1 Kamui Kobayashi
Kamui Kobayashi je verjetno najbolj talentiran voznik iz Japonske. V Formulo 1 je vstopil na zadnjih dveh dirkah sezone 2009 s Toyoto, nato se za naslednje tri sezone preselil k Sauberju. S Sauberjem je vsako leto dosegel kar lepo število točk, pohvalil se je lahko s tretjim mestom na VN Japonske 2012 ter na koncu pristal na dvanajstem mesto na lestvici najboljših. Sledilo je leto premora in slaba sezona pri Caterhamu. Vse pa se je spremenilo že naslednjo sezono in je trajalo do leta 2010 do 2012. V tem času je Kobayashi segal po mestih tik pod vrhom in zasluženo je do sedaj najboljši Japonec v Formuli 1. Tudi on nadaljuje kariero pri Toyoti v seriji WEC, kjer pa je zaenkrat na drugem mestu.
Med Top 5 japonskih voznikov torej spadajo Kazuki in Satoru Nakajima, Sato, Suzuki in Kobayashi. Zanimivo je, da imajo kariere japonskih voznikov v Formuli 1 vsaj dve skupni točki, najprej, podporo domačih proizvajalcev, in kot drugo, najboljše rezultate prav na domači dirki. Le vprašanje časa je, kdaj bomo videli naslednjega Japonca v Formuli 1.
Simon Jazbec