Niki Lauda: Goodbye Rat

Niki Lauda je bil izjemno priljubljen človek in nekdo, ki je znal razburjati javnost. O svoji smrti ne bi želel poslušati medenih prispevkov, ki bi hvalili njegovo veličino in pomembnost za Formulo 1 ter mu pripisovali statusu ikone, če ne že božanstva. Takšne pisarije bi vrgel v koš. Nikoli se ni sramoval svojih dejanj in izjav, čeprav so bile včasih kontroverzne. Z njimi je dvignil veliko prahu, le redki pa so v njih prepoznali resnico in modrost. Ena izmed zadnjih je bila tista na VN Madžarske 2017, ko je Hamilton plemenito vrnil Bottasu mesto na odru in s tem izgubil točke. Niki je pokomentiral, da se naslov osvoji s točkami in ne s plemenitostjo, kajti sam je svoj tretji naslov osvoji le za ušivo polovico točke.

Lauda: Prišel je čas, da podpremo Hamiltona!

Čeprav se je Niki Lauda zavedal pomena vsake točne, to ne pomeni, da je bil pripravljen narediti vse za zmago. Na VN Japonske 1976 se zaradi dežja ni počutil sposobenega voziti, zato se je raje ustavil, kot da bi tvegal. Za razliko od mnogih si je to upal povedati na glas. Zaradi svoje odločitve je izgubil naslov svetovnega prvaka in se sprl z Enzom Ferrarijem. Naslov je sicer osvojil naslednje leto in takoj Ferrariju sporočil, da ne bo več dirkal zanj. Niki je pač rad imel zadnjo besedo, še posebej, ko je vedel, da ima prav.

Dirka življenja – Fuji 1976: Neverjetni preobrat

Niki Lauda je po koncu svoje vozniške kariere začel z vodenjem svojih letalskih družb in svetovanjem ekipam – Ferrariju, Jaguarju in Mercedesu. Prav pri Jaguarju je izustil eno svojih najznamenitejših izjav. Po njegovem mnenju je bila tedanja Formula 1 tako prepolna elektronike, da bi bile še opice sposobne voziti bolid. To je bila visokodoneča in po svoje upravičena kritika takratne Formule 1, kjer so imeli vozniki bistveno več pomagal kot danes. Kasneje so mu na testiranju dali možnost poizkusiti se za volanom takratnega Jaguarja R2, v katerem se je kar nekajkrat zavrtel in niti za trenutek ni pomislil, da bi se motil.

Vloga Laude pri ekipi Mercedes v zadnjem obdobju je bila mnogokrat spregledana. Niki je bil skozi vse svoje življenje pravi vihar in že s svojo pojavo in izjavami je znal pritegnil pozornost nase, tako da so se drugi lahko posvetili pomembnejšemu delu. Niki je zmeraj vedel, zakaj se pri Formuli 1 gre in z veseljem se je spravil na tiste, ki so tavali v megli.

Lauda: Mercedes ima je**** srečo, da je Ferrari tako slab

Po njegovi nedavni presaditvi pljuč in umiku iz boksov smo bili vsi zaskrbljeni. Kmalu so sledile novice, kako preganja medicinske sestre in preklinja zdravnike, kar je nekoliko vlilo upanja o njegovem okrevanju. Smrt ni vzela le velikega voznika in trikratnega prvaka, temveč predvsem trmastega in enkratnega človeka, ki se ji je že večkrat uspešno izmaknil.

Ko sem danes zjutraj slišal novico, da je umrl star komaj 70 let nisem bil prav nič presenečen. Bil sem le žalosten.

Povratniki v Formulo 1: Hude poškodbe jih niso zaustavile

Simon Jazbec

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja