Lotus 99T: Po krivem pozabljen

lotus 99t senna

Lotus 99T je bil v marsičem prelomen bolid, čeprav se danes nanj le redko kdo še spomni. Predstavljen je bil leta 1987 in v mnogih pogledih je bil različen od svojega predhodnika. Poganjal ga je Hondin motor, saj se je Renault, Lotusov prejšnji dobavitelj motorjev, po končani sezoni 1986 začasno umaknil iz Formule 1. Ker je imel Williams ekskluzivno pogodbo s Hondo za dobavo motorja RA167-E, so se pri Lotusu morali zadovoljiti z leto starim modelom RA166-E. Skupaj z motorji so na sedež drugega voznika pri Lotusu dobili še Japonca Satora Nakajimo, ki pa se ni ravno izkazal.

Spremembe v notranjosti bolida Lotus 99T so bile sicer očem bolj ali manj skrite, že na daleč pa je izstopala menjava barvne sheme. Dolgoletna črno zlata shema tobačnega pokrovitelja John Player Special se je umaknila enostavni rumeno modri kombinaciji, ki je predstavljala tobačno znamko Camel. Prav ta barvna shema je po mojem mnenju med tistimi klasičnimi tobačnimi shemami, ki je po krivici malce prezrta, čeprav izgleda izjemno privlačno na Lotusu 99T.

Barvna shema bolidov Formule 1

Gerard Ducarouge je za Lotus 99T ustvaril šasijo, ki je bila na pogled zelo čokata in obilna, še posebej če jo primerjamo s Ferrarijem F1/87, Williamsom FW11B in McLarnom MP4/3. Toda Ducarouge je bil bolj praktičen človek, ki ni veliko dal na samo estetiko. Lotus 99T se je tako pogosto znašel med bolidi z najvišjo končno hitrostjo, še posebej ko ga je vozil Ayrton Senna, takrat prva zvezda ekipe Lotus.

Aktivno vzmetenje v Formuli 1

lotus-99t-turbo-senna-team-1987

Ekipa Lotus, 1987

Skrivno orožje , ki je naredilo Lotus 99T tako izjemen, je bilo njegovo aktivno vzmetenje. Le-to je bilo sad razvoja, ki ga je začel že sam Colin Chapman, vendar ga žal ni dočakal na progi. Ayrton Senna je bil nad sistemom navdušen, čeprav je njegovo delovanje zmanjšalo moč že tako rahlo zastarelega motorja. Občutek, ki ga je imel Senna za volanom bolida, ga ni varal, kombinacija je brezhibno delovala. V tisti sezoni je na dveh cestnih dirkah, v Monaku in Detroitu, dosegel zmagi. Zmaga v Monaku je bila celo prva na tej prestižni dirki izmed šestih, ki jih je dosegel, in prva zmaga za bolid z aktivnim vzmetenjem. Poleg tega je Senna dosegel še štiri druga in dve tretji mesti ter številne uvrstitve med dobitnike točk. Tako Lotus kot tudi Senna so bili na koncu sezone skupno tretji. Od 64 točk, ki so jih v tisti sezoni zbrali pri Lotusu, jih je kar 57 prispeval Ayrton. Pred njim sta bila le oba Williamsova voznika, ki sta dirkala z boljšo izpeljanko Hondinega motorja.

Preberite tudi  Mercedes in Pirelli zaključila s testiranjem 18 palčnih pnevmatik

Lotus 99T je bil drugačen od konkurence in je presegel njihove ideje. Hkrati je bil zadnji bolid, ki je dosegel zmago za ekipo Lotus. Naslednje leto so sicer aktivno vzmetenje opustili, potencial te ideje pa so prepoznali pri Williamsu in tako začeli z lastnim razvojem, ki jih je popeljal do naslovov v sezonah 1992 in 1993. Čeprav se bolida Lotus 99T ne omenja dostikrat, pa si s svojimi tehničnimi lastnostmi, barvno shemo in dosežki nedvomno zasluži mesto med najbolj zanimivimi bolidi 80. let v Formuli 1.

Lotus 56B: Najbolj nor in bizaren bolid vseh časov

Simon Jazbec

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja