Klasične steze res boljše od Tilkejevih? Pomislite še enkrat

V svetu Formule 1 nemalokrat zasledimo pozive k vrnitvi starih “klasičnih” dirkališč, ki naj bi bila po mnenju mnogih, neprimerno boljša od “new age” stez, ki jih že leta projektira nemški arhitekt Hermann Tilke. Pa so res?

Med klasične F1 steze zagotovo sodi tudi dirkališče v Barceloni, ki pa leto za letom postreže z novo procesijo, ob kateri gledalec le s težavo ne zatisne očesa. V zadnjih letih smo podobne procesije že videvali tudi na legendarnih stezah, kot sta Spa in Suzuka, ki sicer med navijači večinoma uživata največji ugled. Vrhunec revialne vožnje je zagotovo dirka v Monaku, ki pa svoje mesto na koledarju Formule 1 zaseda iz povsem drugačnih razlogov.

Po drugi strani pa so tu steze Hermana Tilkeja, ki so pogosto tarča povsem neupravičenih kritik. Čeprav je hišni F1 arhitekt kdaj brcnil v temo (Indija, Koreja), je ustvaril nekatere fantastične steze, ki so garancija za dirkaško akcijo. Morda si tega ne želimo povsem priznati, toda dirka v Bahrajnu je že nekaj let vrhunec F1 sezone. Prehitevanja, trčenja, varnostni avtomobili in nepredvidljivi razpleti, so pod reflektorji Sakhirja praktično zagotovljeni, navkljub širokim izletnim conam.

Nič manj spektakularna ni dirka v Bakuju, kjer dvokilometrska ravnina generira številne boje, tudi do petih bolidov za isti kos steze. V zadnjih letih sta navduševali tudi dirki v ZDA in Mehiki, pa tudi dirka v ruskem Sočiju je že postregla z zelo zanimivimi dogodki.

Seveda ne smemo pozabiti atraktivne steze v Šanghaju, nekaj fantastičnih dirkališč, ki jih je projektiral Tilke pa je medtem že ostalo brez svojega mesta v koledarju Formule 1.

Osebno bi na koledarju F1 dirk, mnogo raje kot Barcelono, videl denimo malezijski Sepang ali turški Carigrad, kjer najdemo enega izmed najbolj fascinantnih ovinkov na svetu.

Preberite tudi  Uradno: Williams podaljšal pogodbo z Mercedesom do leta 2025

Tilkejeve steze se pogosto neupravičeno opisujejo kot monotone, sterilne ali preveč varne. Resnica pa je, da so dirke na njegovih stvaritvah bistveno bolj zanimive, kot na klasičnih stezah, pa če si to želimo priznati ali ne.

Matej Plešej

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja