FCA prodala Magneti Marelli: Posledice za Formulo 1

V tem tednu je skupina FCA uspešno zaključila s prodajo podjetja Magneti Marelli japonski korporaciji Calsonic Kansei. Kakšne posledice pa ima to za Formulo 1 s tehničnega in političnega vidika? Magneti Marelli je italijansko podjetje, ki izdeluje električne in elektronske komponente za motorna vozila. Podjetje je bilo dolgoletni tehnični dobavitelj Scuderie Ferrari. Sodelovali so pri razvoju pogonskih sklopov – pri kablažah, vžigu, injektorjih, raznih senzorjih in podobno; krmilna elektronika pa je v Formuli 1 standardna in jo izdeluje McLaren.

Standardizacija v F1: Katere prednosti in pasti prinaša

Zaradi prodaje podjetja Magneti Marelli se bodo morali pri Ferrariju soočili s težavo. Sodelovanje s podjetjem, ki je imelo istega lastnika kot ekipa, se bo sedaj spremenilo v klasično razmere med naročnikom in izvajalcem. Pri Mercedesu razvijajo svoj pogonski sklop s podporo vseh resursov koncerna, celo inženirji iz divizije tovornih vozil naj bi se pridružili ekipi. Kako bodo lahko pri Ferrariju konkurenčni, če v lastnem koncernu ne bodo več imeli tako pomembnega podjetja, kot je dobavitelj komponent?

Dinastija Agnelli in Formula 1

Pokojni Sergio Marchionne je bil proti prodaji podjetij v koncernu, raje je kupoval in združeval. Na nasprotnem polu pa sta bili družini Agnelli in Elkann. Poglavitno jabolko spora med Elkannom in Marchionnom je bila Alfa Romeo. Sergio je bil noro zaljubljen v znamko in ponosen, da jo je spravil v Formulo 1, v družini Agnelli pa so resno razmišljali o prodaji te znamke. V italijanskem časopisu Repubblica iz 7. marca 2018 lahko preberemo Marchionnovo izjavo, da Magneti Marelli ne bo nikoli prodal. Zaradi nesoglasij je bila v zakulisju že dogovorjena odstranitev Marchionna z vrha FCA, njegova smrt pa je le pospešila postopek. FCA je za podjetje Magneti Marelli iztržila 5,8 milijarde evrov in pričakovali bi, da se bo denar porabil za nove investicije koncerna. Toda John Elkann se je odločil, da bodo del kupnine izplačali kot nagrado delničarjem. Ti so si tako razdelili približno 2 milijardi evrov žepnine, večina denarja pa je pristala prav v žepih Elkanna in članov njegove družine.

John Elkann: Teža njegovih besed

Sedaj, ko Marchionna ni več, ni nikogar, ki bi lahko preprečil prodajo podjetij znotraj skupine FCA. V zadnjem času prodaja njihovih avtomobilov ni prav blesteča in če k temu dodamo še dejstvo, da Alfa Romeo ne dosega zastavljenih rezultatov, se poraja vprašanje, ali je Alfa naslednja na vrsti za prodajo? Menim, da ima John Elkann v glavi čisto nekaj drugega kot Formulo 1 in Ferrari, kljub temu da se kaže v rdeči majici in kapi.

 

Simon Jazbec

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja