Cyril Abiteboul: Odgovornost za krizo pri Renaultu

cyril-abiteboul-renault-f1-2019

Ekipa Renault kljub naporom že leta ne dosega želenih in pričakovanih rezultatov. V Formuli 1 so eni izmed treh konstruktorjev, ki v celoti sami izdelajo bolid. Toda namesto da bi se borili z Mercedesom in Ferrarijem, se nahajajo v rangu ekip drugega jakostnega razreda, pa še te jih pogosto premagajo. Zakaj je Renault zapadel v tako globoko krizo? Za odgovor se je potrebno vrniti v preteklosti, natančneje enajst let nazaj, ko se je zgodil znani Crashgate pod taktirko Flavia Briatoreja, Pata Symondsa in Nelsona Piqueta mlajšega.

Prevara singapurske noči

Nastavljen trk se je zgodil leta 2008 na prvi VN Singapurja, zanj pa je javnost izvedela leto kasneje. Ker je bil Renault kar naenkrat na slabem glasu, je že naslednje leto večinski delež svoje ekipe prodal družbi Genii Capital. Genii Capital ni prevzel deleža v celoti, ampak po delih. Še v letu 2011 se je ekipa uradno imenovala Lotus Renault GP, nato pa je ime Renault izginilo. Renault je še zmeraj proizvajal motorje, šasije pa so izdelovali drugi. Upali so, da bodo s tem škandal pomeli pod preprogo.

Abiteboul: Za Renaultov zaostanek je kriv Briatore

Prav v tem delu zgodbe je na površje prišel Cyril Abiteboul, ki je bil sicer v ekipi že od leta 2001. Leta 2010 je postal izvršni direktor ekipe, naslednje leto pa vršilec dolžnosti namestnika managerja ekipe. Njegova kariera je bila ves čas vezana na Renaultov vpliv v ekipi – njegovi odhodi pravzaprav sovpadajo z Renaultovim odhodom iz strukture. Ko se je ekipa preimenovala v Lotus, je prestopil v novonastali Caterham, ki ga je vodil do leta 2014. Caterham naj bi imel dolgove do Renaulta, zato so dosegli odstavitev Fernandeza in imenovanje Abiteboula.

Cyril Abiteboul je do svojega 41. leta zasedel že kar nekaj pomembnih pozicij, toda nikjer ni dosegel izjemnih rezultatov. Govorice pravijo, da je član zelo vplivne družine, ki je odigrala pomembno vlogo pri Renaultovem ponovnem nakupu ekipe iz Enstona. Ko je Renault zopet kupil ekipo, je imel dve težavi. Kot prvo, angleški del je bil močno kadrovsko in tehnološko podhranjen, kot drugo pa so imeli v Viry-Châtillonu, kjer proizvajajo pogonske sklope, precej težav z novimi hibridnimi sklopi. Cyril je postal vodja celotne ekipe, v Enston pa so za vodjo poslali zelo sposobnega in izkušenega Frédérica Vasseurja. Le-ta se je hitro znašel v težavah, saj ni bil pristojen za sprejemanje odločitev, pač pa je moral Abiteboula obveščati o vsem. Želenih odgovorov in sredstev ni dobil. Zaradi tega so na primer potekle licence za CFD programe, namesto predvidenih 650 članov ekipe pa jih je imel le 470, brez možnosti zaposlovanja novih. Vasseur se je odločil kariero nadaljevati pri Sauberju oziroma danes pri Alfa Romeo Racing, kjer je dokazal, česa je sposoben.

Renault – Dvoglavi zmaj

Za konec se posvetimo še na glavnemu vprašanju tega prispevka: Zakaj je Renault zapadel v tako globoko krizo? Razloge lahko iščemo v tem, da je na čelu strukture nekdo, ki ni dobil delovnega mesta zaradi lastnih zaslug in kvalitet, temveč zaradi družinskih vezi in vpliva. Morda namenoma ne vloži dovolj sredstev v ekipo ali pa nima zadosti široke vizije. Dejstvo je, da tovarniška ekipa Renault deluje iz sezone v sezono bolj nebogljeno. Drugi razlog je lahko tehnologija. Morda je krivda na strani šasije ali na strani pogonskega sklopa, morda celo obeh. Reševanje teh težav je v rokah vodstva. Se bodo sedaj, ko ima Skupina Renault novega generalnega direktorja, stvari obrnile na bolje?

Odgovornost vodje

Simon Jazbec

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja