Zgodnje menjave elementov pogonskih sklopov

gp china 2019

Že pred tretjo dirko v sezoni 2019 je prišlo do kar obsežne menjave komponent pogonskih sklopov. Menjave so bile potrebne po večini zaradi strukturalne napake, kar je bistveno bolj resno, kakor če bi šlo za navadno okvaro. Kakšne posledice bo to prineslo v nadaljevanju sezone? Zaenkrat še za nikogar ni bilo kazenskih mest, saj še nihče ni izpolnili bonusa komponent, ki ga zapoveduje FIA. Pravilnik veleva, da lahko ekipe v sezoni porabijo tri motorje z notranjim izgorevanjem, tri turbine in tri MGU-H ter po dve enoti MGU-K, dve kontrolne elektronike ter dve bateriji. V povprečju bi morali trojni elementi zdržati sedem velikih nagrad, dvojni pa več kot deset. Toda v realnosti različne proge, uporaba in nastavitve spremenijo obrabo določene komponente.

Najbolj skrivnostni so bili pri menjavi Hondinih pogonskih sklopov, saj so Daniilu Kvyatu čez noč zamenjali kar celoten pogonski sklop (razen baterije in krmilne elektronike). Uradna izvaja je bila, da naj bi v boksih zaznali napako, naredili zamenjavo ter rabljene dele odposlali na Japonsko. Za menjavo so uporabili enako specifikacijo komponent kot na začetku sezone, torej napaka še ni bila odpravljena. Kaj točno je bilo narobe, sicer ni znano, a glede na previdnost, verjetno ni zanemarljiva zadeva. Menjava pogonskega sklopa pri Albonu je bila bistveno bolj logična, saj se po trku na tretjem prostem treningu ni bilo časa ukvarjati z analizo, kaj je bilo poškodovanega.

Pri ekipi Renault so pripravili novo specifikacijo MGU-K, ki pa je na bolidu Nica Hulkenberga ponovno povzročala težave. Hulkenberg je imel nevšečnosti s pogonskim sklopom že na prejšnji dirki. Zaradi tega so menjali večino elementov pogonskega sklopa, vendar se je ta težava ponovila na elementu, ki naj bi prav to napako odpravil. Vzrok naj bi bil v programski opremi. Po plamenih iz pogonskega sklopa Sainzovega bolida in dvojnem odstopu pri tovarniškem moštvu na drugi dirki, lahko sklepamo, da težav niso v celoti odpravili.

Charles Leclerc bo na Kitajskem uporabil pogonski sklop, ki ga je stal zmage v Bahrajnu

Tudi pri ekipah s Ferrarijevimi pogonskimi sklopi je prišlo do menjave komponent, in sicer kontrolne elektronike. Ta element so menjali pri tovarniški ekipi in ekipi Haas, verjetno pa ga bodo morali tudi pri Alfa Romeo Racing. Med kvalifikacijami za VN Kitajske se je Giovinazziju pojavila težava, podoba tisti, ki je Leclerca v Bahrajnu stala zmage. Kontrolna elektronika ni element, ki bi bil zelo podvržen obrabi, zato je očitno šlo za napako v elementu. Upajmo, da so jo odpravili, saj med sezono več ne bo možno vgraditi nov izboljšan element brez kazni. Zakaj pri ekipi Alfa Romeo niso zamenjali elementa, takrat ko sta to storila Haas in Ferrari? Mogoče je bilo povezano s stroški ali časovno stisko, zaradi drugačne inštalacije elementa. V vsakem primeru pa se je njihova odločitev, da elementa ne zamenjajo, na koncu izkazala za napačno.

Preberite tudi  Profesionalni dirkaški triki, ki jih lahko uporabite pri vsakdanji vožnji

Na spisku ekip, ki so imele zgodnje menjave elementov pogonskih sklopov, pa zaenkrat ni ekip z Mercedesovimi pogonskimi sklopi. To nakazuje na dovršenost samih elementov, hkrati pa ti elementi niso toliko podvrženi ekstremnim režimom in imajo zato boljše rezultate, kar zadeva zanesljivost. Kakor smo videli na primer v Bahrajnu, je prav zanesljivost ena izmed pomembnejših lastnosti pogonskega sklopa.

Komentar kvalifikacij za VN Kitajske: Jagode in čokolada

Iz zgodnjih menjav in nemenjav elementov pogonskih sklopov lahko povlečemo določene zaključke. Najprej to, da so vse zgodbe o vonju po jagodah in grenivkah samo dim v oči za naivno publiko, da se preusmeri pozornost od resnih zadev. Kot drugo, nihče od omenjenih proizvajalcev ne dela slabo, le trije so v tem neprestanem tehničnem razvoju šli preko meje zanesljivosti. Toda, ko bodo te težave odpravili, bodo lahko na polno izkoristili inovacije. To, pomeni, da je Mercedesov pogonski sklop zaenkrat merilo za vse ostale proizvajalce. Lahko se bo že na naslednji dirki to spremenilo, kajti Formula 1 je šport, kjer se razvoj nikoli ne ustavi, hkrati se pa hitro lahko zaide s prave poti.

 

Simon Jazbec

4 komentarji

  • Mercedesov pogonski sklop za 2014 so že od leta 2012 razvijali 500 inženirjev(!) cele Daimlerjeve skupine, število moštva Scuderija Ferrarija za F1 program je 250 ljudi skupaj s čistilkami in vratarji. Seveda da vsi koristijo zunanji izvajalci, partnerji, imajo velike proračune ali to ni to. O tem je nemalokrat bilo rečeno.

    1
    1
    • Bobi, najprej bi rad povedal, da če vaše trditve držijo, so tudi v Daimlerju delali, brez da bi sprejeli pravila ter da bi lahko vse lepo vrgli v koš, če bi bil Concorde Agreement pospisann drugače. A game je sprejel tudi Ferrari in tu še nimamo kaj sprenevedali. Kot drugo, res ima ekipa Mercedes za seboj celoten Daimler, a Ferrari ima za seboj celotno skupino FIAT (danes FCA), tako da prav nebogljeni in ubogi niso, a kar je najbolj presenetljivo je od kod vam podatki o številu zaposlenih v ekipah. Malce sem se potrudil in poiskal članek, ki za leto 2014 podaja podatke in za Ferrari so skoraj trikrat višji od tistih, ki jih vi navajate…. Pogledate si jih pa lahko na spodnji povezavi

      https://www.circusf1.com/2014/02/f1-2014-budget-e-dipendenti-dei-team-di-formula-1.php

      • Meni je žal tega članka ni več oz. trenutno ga ne najdem po ferrarijevih forumih, kjer je bilo reč o situaciji leta 2014, ko je Mercedes bil nepremagljiv a Ferrari je bil katastrofa. Bila so navedena okvirna števila zaposlenih po proizvajalcih pogonskih sklopov in tudi par besede kdo in kdaj je začel razvoj svojega novega projekta za 2014. Prebral sem da so pri Mercedesu baje začeli razvoj vzporedno hkrati z dvema projektoma (prvi 1.6 4-valjski motor/bolj Renaultov predlog nasproti drugega predloga 1.6-V8 /predlog predvsem Ferrarija) še daleč pred časom končne odločitve FIE. Potem je bilo reč da so imeli dvakrat večje število mehanikov+inženirjev, zadolženi samo za razvoj pokonskega sklopa kot je število enega celega F1 moštva Ferrarija v primerjavi.

        • Kot ste sam napisal, bil je velik rizik, ker če so začeli prej (pa ČE, ker je ni bilo tam) so delali tudi v prazno, kajti imamo sedaj V6 1,6l motor z notranjim izgorevanjem komponento pogonskega sklopa. Pa tudi če so začeli prej, to ne daje nikakršnih garancij, poglejte samo kaj je bilo na Hondo, ki je prišla leto kasneje in je poznala vse specifikacije. V članku, ki ga sam smatram za zanesljiv vir, je dano število članov moštva za vse ekipe prav v sezoni 2014. Sam v tem, da so pri Mercedesu začeli prej, ne vidim nič slabega, so bili drzni in so uspeli, ne pozabimo pa, da je Ferrari prav za podpis pravil dobil oni, meni osebno sporni, bonus kot najstarejša ekipa. Torej bi lahko rekla, da je tudi Ferrari odgovoren za situacijo, ker je lepo zamižala na eno ali celo obe oči za 100 milijonov na leto. Lahko bi mirno vztrajali pri V8 atmosferskih enotah in potem bi lahko Mercedes vse svoje napore zabrisal v koš….

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja