Rubens Barrichello: Večni drugi

V sodobni Formuli 1 je bilo mnogo voznikov, ki jim nikoli ni uspelo osvojiti naslova svetovnega prvaka, kljub temu da so imeli konkurenčen bolid. Med njimi so bili na primer Stirling Moss, Carlos Reutemann, v zadnjem dvajsetletju pa Rubens Barrichello. Prav slednji predstavlja poosebljeno figuro drugega voznika –zmeraj je bil ob pravem času v pravem bolidu, vendar na njegovo nesrečo na napačnem sedežu.

10 najboljših, ki jim nikoli ni uspelo postati svetovni prvak

Rubens Barrichello je svojo pustolovščino v Formuli 1 začel pri dvajsetih letih v ekipi Jordan, kjer je dobil sedež po zaslugi osebnega pokrovitelja Arisca. Le-ta mu je dal na razpolago dva milijona takratnih ameriških dolarjev. Barrichello je v svoji krstni sezoni imel kar pet različnih moštvenih kolegov: Ivan Capelli, Thierry Boutsen, Marco Apicella, Emanuele Naspetti in Eddie Irvine. Na VN Evrope 1993 je na mokri progi Donington Parka pokazal, iz kakšnega testa je, in na koncu zasedel tretje mestu, saj mu je šest krogov pred koncem zmanjkalo goriva. Naslednja sezona se je za Barrichella začela bistveno bolj obetavno, na domači dirki v Braziliji je bil četrti, na VN Pacifika pa je osvojil svoje prve stopničke. Toda na VN San Marina je doživel hudo nesrečo in malo je manjkalo, da bi se pridružil Ronaldu Ratzenbergerju in Ayrtonu Senni v tistem tragičnem vikendu. Rubens Barrichello jo je odnesel s poškodbami glave, toda že naslednje leto se je vrnil med najboljše in dosegel drugo mesto v Kanadi. Konec leta pa je doživel enega prvih udarcev v svoji karieri, ko so pri Ferrariju izbrali njegovega moštvenega kolega, Eddieja Irvina, da zasede drugi sedež.

Preberite tudi  Video: Nova velika napaka Sebastiana Vettla

Za Barrichella je sledila še ena sezona pri Jordanu, brez kakšnih omembe vrednih rezultatov, nato pa je prestopil k novonastali ekipi Stewart, kjer naj bi bil vodilni voznik. V treh sezonah pri Stewartu je dosegel kar nekaj stopničk, toda za edino zmago tega moštva je poskrbel njegov moštveni kolega Herbert. Rubens Barrichello je v sezoni 2000 dobil sedež pri Ferrariju, Irvine pa ga je zamenjal pri Stewartu, ki je medtem postal Jaguar. Prav pri Ferrariju je Rubens zgradil svoj mit popolnega oprode, drugega voznika, po katerem se ga spomnimo. Seveda mu je konkurenčen bolid omogočil tudi, da je začel zmagovati. Njegova prva zmaga je pravzaprav ena najbolj impresivnih v Formuli 1, saj je zmagal, kljub temu da je dirko začel na osemnajstem mestu. Zmaga na VN Nemčije leta 2000 je bila posledica kombinacije popolne vožnje, izvrstne strategije in nespametnega protestnika, ki je vskočil na progo.

Vloga, ki jo je imel Rubens Barrichello v Scuderii Ferrari, je postala zelo jasna na VN Avstrije leta 2002, ko je na ciljni ravnini predse spustil Michaela Schumacherja in mu tako poklonil zmago. Kolegialno sta si nato na zmagovalnem odru »delila« zmago. Sezona 2002 na sploh je bila za Rubensa ena najboljših v njegovi celotni karieri. Pri Ferrariju je ostal do konca sezone 2005, zvest svoji vlogi drugega voznika je dosledno ubogal moštvene ukaze. Nato je prestopil v Hondo, kjer se je znašel ob Jensonu Buttnu. Na voljo je imel tri sezone, vendar mu ni uspelo zablesteti. Nato pa se je Honda v sezoni 2009 preimenovala v ekipo Brawn in Rubens se je, na presenečenje vseh, zopet znašel v zmagovalnem bolidu. Le-tega je bolje izkoristil njegov moštveni kolega Button, Barrichello pa se je konec sezone moral zadovoljiti z izkupičkom dveh zmag, treh drugih mest in enim tretjim. Poleg tega je prav z njegovega bolida odletela vzmet, ki je zadela v glavo Felipeja Masso na kvalifikacijah za VN Madžarske.

Barrichello o incidentu na Spielbergu 2002: Bil sem pijan od jeze

Po sezoni 2009, ki jo je zaključil na tretjem mestu, se je Rubens Barrichello za dve sezoni preselil k Williamsu. Tu je dosegel nekaj spodobnih rezultatov, a nič izjemnega. Nato se je usmeril v serijo CART, toda njegova želja po tekmovanju v Formuli 1 še ni usahnila. Malo je manjkalo, da bi se leta 2014 vrnil za zadnje tri dirke, tokrat z ekipo Caterham, ki pa je prej propadla. Kljub svojemu slovesu drugega voznika in figuri večnega poraženca, je Rubens Barrichello zaenkrat voznik, ki je začel največ dirk v Formuli 1. Naslednjo sezono lahko rezultat na 10. dirki preseže Kimi Raikkonen in mu vzame še to lovoriko.

Preberite tudi  Imola in Mugello si želita F1 dirko

Rubens Barrichello »Rubinho« je bil za čas svoje kariere eden izmed najbolj simpatičnih in tudi najbolj priljubljenih voznikov Formule 1. Toda ko pomislimo na šampiona Formule 1, se zagotovo pred očmi ne pojavi podoba Rubensa Barrichella.

 

Simon Jazbec

Pomembnost drugega voznika in njegova vloga pri osvajanju prvenstva

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja