Williams na VN Avstralije: Vzroki za zaostanek

Že od začetka sezone 2019 lahko z veliko pozornosti in skrbi spremljamo dogodke v ekipi Williams. Sezona se je komaj začela, pa smo že bili priča malodane sramotnim zamudam na zimskih testiranjih in ogromnemu zaostanku na prvi dirki. Seveda, ena dirka še zdaleč ni dovolj, da bi lahko napovedali uspešnost ekipe Williams, toda na podlagi nastopa na VN Avstralije lahko povlečemo nekaj zanimivih zaključkov. Kaj so vzroki za tako porazen rezultat na prvi dirki?

Williams edina ekipa, ki je počasnejša kot lani

Za ugotavljanje vzrokov bomo soočili ekipo Williams z Mercedesom, saj imajo enak pogonski sklop. Vzeli bomo rezultate, ki jih je dosegel George Russell, in jih primerjali z Bottasovimi. Bottas je vodil celotno dirko; če pogledamo njune čase na začetku dirke (od 16 do 18 kroga) ugotovimo, da je imel Russell ritem približno 1 min 32 s in 2 desetinki, Bottas, pa 1 min 28 s ter 2 desetinki. Razlika je bila približno 4 sekunde na krog, poleg tega je Russell vozil na srednji zmesi pnevmatik, medtem ko je bil Bottas na mehki. Pri 30. krogu se je ritem Russlla spustil na 1 min 30 s, medtem ko je bil Bottas na 1 min 27 s in 5 desetink, torej 2 sekundi in pol hitrejši. Do takrat sta že oba opravila menjavo pnevmatik; Russell je vozil na soft, Bottas pa na medium pnevmatikah. Proti koncu dirke je Russell menjal na najtršo opcijo, medtem ko je Bottas ostal na istem kompletu srednje trdote. Russel je bil z novim kompletom pnevmatik razumljivo bistveno hitrejši, kljub temu pa je za najhitrejšim krogom na dirki zaostal več kot 3 sekunde.

Preberite tudi  Formula 1 in črna zastava

Ugotovimo lahko torej, da je Williams za najhitrejšimi časi v povprečju zaostal približno 3 sekunde, kar zanika teorijo, ki so jo objavili na strani Motosport.com, kjer so trdili, da je Williamsov bolid bistveno pretežak. Če bi to držalo bi moral biti bolid na začetku dirke bližje konkurenci, tekom dirke, ko se rezervoar prazni, pa bi se moral zaostanek na krog večati.

Sam menim, da so težave Williamsa bolj mehansko pogojene. Že od samega začetka testiranj so namreč imeli veliko težav z obesami, nato pa so dirkali celo s takšnimi, ki so bile v nasprotju s pravili. V Avstraliji smo videli novo izpeljanko, ki ni bila testirana in verjetno izdelana v veliki časovni stiski. Menim, da ima posledično Williams veliko težav s samimi pnevmatikami, ki na FW42 preprosto ne delujejo.

Williams FW42 je po mojem mnenju v osnovi boljši svojega predhodnika, ekipo iz Grova pa čaka še veliko dela, da bo lahko nov bolid na stezi dosegel svoj polni potencial, saj tudi konkurenca ne bo počivala.

Simon Jazbec

Ferrari na VN Avstralije 2019: Razlogi za paniko

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja