
Sergio Marchionne se mi nikoli ni zdel človek z velikim občutkom za Formulo 1. Verjetno je bil res eden izmed najbolj sposobnih računovodij in je znal spletati vezi, ki so ga ohranjale na položaju, a njegovo razumevanje dirk je bilo prej na nivoju navdušenca kot pa nekoga, ki bi ekipo usmerjal do končnega cilja, to je osvojitve naslova prvaka tako med vozniki kot med konstruktorji. Sergio Marchionne je bil med drugim tudi izjemno močan posameznik in njegova beseda je bila za podrejene zakon. Po njegovi prezgodnji smrti so vsi, ki so za njim prevzeli vajeti v roke, hiteli zatrjevati, kako bodo nadaljevali delo v duhu Sergia Marchionna. Sedaj, ko je minilo nekaj časa, lahko vidimo, ali so bile to le izjave za javnost, ki s solznimi očmi požre prav vsako laž, samo da jim je malce bolj toplo pri srcu?
Kronski dragulj skupine FCA je nedvomno Scuderia Ferrari. Poglejmo kaj je ostalo od tistega, kar je Sergio Marchionne gradil v svojih letih vodenja italijanskega ponosa. Na svojem mestu je praktično ostal le Sebastian Vettel, vsi drugi pomembni členi so bili premeščeni ali odpuščeni. Šef ekipe je postal Binotto, odšla pa sta Maurizio Arrivabene in Kimi Raikkonen, medtem ko je bil Jock Clear premeščen.
Potrebno je poudariti, da v času Sergia Marchionna, nasprotovanje njegovim stališčem ni bilo zaželjeno. Spomnimo se samo Jamesa Alllisona in njegovega odhoda k največjemu nasprotniku. Marchionne je takšen pač bil, kdor ni bil njegov zaveznik, je bil njegov sovražnik. Zaradi njegove otroške zaljubljenosti v Alfo Romeo, je njen znak na rdečem bolidu nadomestil logotip Fiata, ki se mu je kasneje pridružila še znamenita deteljica. Le ta tam ni imela pravzaprav kaj iskati, a Sergio Marchionne je žele Alfino deteljico na Ferrariju in deteljica je tam bila. Le nekaj mesecev po njegovi smrti ni na Ferrariju ne napisa Alfa Romeo, deteljice. Zgodovinsko je to sicer pravilno, a povsem v nasprotju z veliko željo pokojnega predsednika.
Njegova pogajanja za novo pogodbo Concorde so bila izjemno trda in zaznamovana z grožnjami o odhodu Ferrarija iz Formule 1. Tudi njegov koncept pravilnika je bil zelo enostaven, morda celo nekoliko naiven. Marchionne je nekoč izjavil, da bi po njegovem mnenju moral pravilnik Formule ena omejevati izključno težo, kubaturo in morda zunanje mere bolidov. Njegovi nasledniki so bistveno bolj pragmatični in pripravljeni na pogajanja, brez groženj in robatih izjav.
Glavni prispevek Sergia Marchionna Formuli 1 je vrnitev Alfe Romeo, pa čeprav gre zgolj za komercialno potezo. Kljub temu, da se ekipa danes uradno res imenuje Alfa Romeo Racing sem zasledil, da so vložili švicarsko licenco, kar pomeni, da bi v primeru zmage Alfe Romeo Racing igrali švicarsko himno. V takšnem primeru bi se pokojni Marchionne najbrž obrnil v grobu, upravičeno. Še ko je BMW kupil takratni Sauber, je ekipa dirkala nemško licenco.
Naslednikom Sergia Marchionna je uspelo v dobrega pol leta izbrisati vse sledi, ki jih je ta veliki mož pustil za sabo. Kar najbolj boli je to, da so pred navijači delali to v njegovem imenu, z nasmehom na ustih in iskrico v očeh. Čeprav sem sam pogosto kritiziral njegove poteze, sem sem do njega gojil spoštovanje. Morda ravnajo pravilno, a tega jim ni potrebno početi v imenu Marchionna. On ne bi ravnal tako.
Simon Jazbec