Formula 1 2019: Analiza – Mercedes, Ferrari, Red Bull

MERCEDES W10

Pri Mercedesu so ostali zvesti svoji viziji, tako da v glavnih linijah bolida ni zaslediti navdiha drugih ekip. Na prvi pogled predstavljeni W10 izgleda kot lanski W09, le prilagojen novim aerodinamičnimi pravilom. V nadaljevanju bomo pogledali, kakšne so razlike med zgoraj navedenima bolidoma.

Nosni del bolida W10 je enak lanskemu, je eleganten, brez karakterističnega smrčka, ki ga vidimo pri drugih ekipah. Zelo ozek nos do vpetja prednjih obes je bil prav tako že na lanskem W09 in tudi pri samem vpetju ni vidnih razlik. Prelom na nosu je nekoliko bolj izrazit od tistega pri Renaultu, a morda se tako samo zdi zaradi barve ali same obdelave slike. Pozornost pritegne črna aerodinamična struktura, podobna ušesom, ki se nahaja pod nosom, pred vpetjem na spodnji strani – to je očitna sprememba glede na lanski model. Zgornji vstopnik se je zmanjšal, razdeljen je na tri dele in ne več na štiri, kakor je bil lani, ostal pa je eliptične oblike. Srednji segment, ki naj bi dovajal zrak v motor z notranjim izgorevanjem, se mi zdi majhen. Morda so pregrade na zgornjem vstopniku grafično premaknili ali pa bočni odprtini ne dovajajo zraka samo za hlajenje elementov pogonskega sklopa.

Če pogledamo bolid W10 od spredaj, izgleda, da so zožili boke, saj izgledajo vstopne reže večje. Reže so trikotne oblike, tako kot lani. Predvidevamo lahko, da bo glavni tok hladilnega zraka šel tu skozi. Zanimivi so tudi usmerniki za zrak na koncih bokov, ki izgledajo kot dve zanki pentlje in dajejo občutek zadostne robustnosti. Gledano od strani je bolid izjemno čist, z mehkimi prehodi, brez kakršnih koli izboklin. Fotografija s snemalnega dne razkriva, koliko se je vsa oblika bolida W10 za območjem hladilnikov zmanjšala. Na W09 smo prav v tem območju videli bistveno bolj grobe linije in ne tako čist bolid. Rezultat tega je verjetno veliko dela na pogonskem sklopu, ki zahteva manj hlajenja in ima manjše komponente. Najverjetneje so na W10 zmanjšali tudi menjalnik, saj je zadnji del bolida fotografijah še bolj vitek, kot je bil, in je skladen z obliko bolida. Nosilci zadnjih profilov stabilizatorja so enaki kot pri Renaultu – dvojni, v obliki črke S, s profilom, vpetim zgoraj. Za medosno razdaljo ne moremo reči, da se je spremenila, so pa nedvomno bolid zmanjšali in vidno je bistveno več ravnega dna kot lani. Ta trend se je pojavil na vseh do sedaj predstavljenih bolidih.

Ob pogledu na nov Mercedes W10 sem najprej pomislil, da so pokazali lanski bolid z novimi profili, tako kot nekatere ekipe. Ob temeljitem pregledu pa lahko zatrdimo, da razlike so, le da so na prvi pogled manj očitne. V primeru W10 gre torej za evolucijo že videnega, zato bi bilo morda primernejše poimenovanje W09B. Verjamem, da bolid W10 skriva še marsikatero podrobnost in z veseljem čakam testiranja, ko bomo videli, če jim je uspelo rešiti težave z pregrevanjem zadnjih pnevmatik.

MERCEDES W10 – NOV AERODINAMIČNI PAKET

Na začetku drugega dela zimskih testiranj so se pričakovano pojavile nove aerodinamične podrobnosti pri vseh ekipah. Najbolj pa so presenetili pri Mercedesu, kjer so prikazali pravi razvojni paket na celotnem bolidu W10. Ta je tako obsežen in dodelan, da zagotovo ne gre za popravljanje zgrešene smeri, temveč za načrtovani program. V nadaljevanju bomo analizirali, katere so te spremembe, v galeriji pa si jih lahko tudi ogledate.

Začnimo pri sprednjem delu bolida W10, kjer izstopa majhna vdolbina na nosu, med znakom Mercedesa in Pirellija. Pravzaprav se je spremenila oblika usmernikov na celotnem območju nosu. Ti so nekoliko zaobljeni navzdol in spominjajo na tiste, ki smo jih videli lani, v zadnji četrtini sezone, na MCL33. Predvidevamo lahko, da imajo podobno funkcijo kot stranski reži na nosu McLarna MCL34 in Alfa Romeo Racinga C38.

Na sprednjem delu bolida W10 izstopa majhna vdolbina na nosu, med znakom Mercedesa in Pirellija.

Drugo območje, vredno omembe, je pri prednjem stabilizatorju. Tu so sicer ostali profili nespremenjeni in so dokaj »klasične« oblike, torej brez praznine pred prednjim kolesom. Razlike pa so vidne na bočni plošči. Če pogledamo prvo izpeljanko, je bila ta pravokotne oblike in z zadnjim koncem, zavihanim navznoter, druga pa je zavihana navzven, proti zunanjemu delu kolesa. Zanimivo je tudi to, da so izrezali pravokotno špranjo v zadnjem zgornjem delu, kar verjetno poveča generacijo vrtinca okrog sprednjega kolesa.

Profili so ostali nespremenjeni in so dokaj »klasične« oblike, torej brez praznine pred prednjim kolesom. Razlike pa so vidne na bočni plošči.

Če se nato pomaknemo proti bočnim vstopnikom Mercedesa W10, vidimo, da se je pojavilo kar nekaj profilov in usmernikov –  tako neposredno pred vstopniki kot tudi na samem nosnem delu šasije. Pozornost pa zagotovo pritegneta profila tik ob zgornjem izhodu S-ducta, ki spominjata na tiste na McLarnu MP4-23.

Na bokih bolida W10 lahko opazimo, da so pokrov še zmanjšali, poleg tega pa se je pojavila diagonalna izboklina, kakršno smo najprej oppazili na STR14. Predvsem zgornji del boka je nižji in zračni tok je tako usmerjen navzdol, proti zadku bolida, verjetno zato, da čim manj moti aerodinamiko zadnjega stabilizatorja.

Tudi dno v območju zadnjih koles je spremenjeno. Pojavile so se nove odprtine in nove izbokline, da bi pridobili še nekoliko več oprijema. Poleg tega je prišlo do spremembe profila na dvojnem nosilcu zadnjega aerodinamičnega stabilizatorja. V prvi verziji Mercedesa W10 je bil na tem mestu enojen profil, s konicami, zavihanimi navzdol, sedaj pa sta dva profila, ki ju povezujejo bočni plošči. Cel zadnji stabilizator je na prvi pogled ostal nespremenjen, glede na prvo izpeljanko, tako na bočnih ploščah kot na profilih.

V prvi verziji Mercedesa W10 je bil na tem mestu enojen profil, s konicami, zavihanimi navzdol, sedaj pa sta dva profila, ki ju povezujejo bočni plošči.

Zaenkrat ostaja odprto vprašanje o učinkovitosti in smislu uporabe prednjega profila v stilu, kakršen je pri Alfi Romeo Racing C38. Prednji profil pri Mercedesu W10 namreč zagovarja nasproten koncept, toda ekipe ne morejo kar čez noč zamenjati tega, saj bi se porušilo ravnotežje. Zagotovo pa so pri Mercedesu sledili strogemu programu, ko so v prvem tednu preizkušali bolid z aerodinamičnimi paketom, ki je bil znan in na prvi pogled ne preveč ambiciozen. Preizkusili so verjetno predvsem mehanske komponente in zbrali podatke o pnevmatikah, sedaj pa so v drugem tednu prikazali aerodinamični paket, da bodo lahko primerjali rezultate z že pridobljenimi podatki. Tudi zelo podobni časi obeh voznikov ekipe Mercedes, brez iskanja hitrih krogov, kažejo na izjemno strog in začrtan plan testiranj.

FERRARI SF90

Ob predstavitvi bolida Scuderie Ferrari sem bil presenečen zaradi pomanjkanja novosti. Mnoge rešitve, ki so jih uporabili na bolidu SF90, smo lahko videli že drugje, tiste posebnosti, ki so krasile SF71H, pa so šle v pozabo. Iz objavljenih fotografij sem dobil občutek, da novi Ferrarijev bolid ni nič posebnega.

Nosni del sledi konceptu iz prejšnjih sezon, ima strm kot preloma, je zelo čist in, v nasprotju z glavnimi konkurenti, zelo krepak. Če smo lahko pri glavnih konkurentih opazili težnjo k bolj ozkim nosnim segmentom, tega tu ni. Še najbolj spominja na McLarnov MCL33 iz druge polovici leta, vendar je brez stranske reže in konice s tremi vstopniki. Vsekakor pa ni nobenih izboklin v stilu Red Bulla, ki bi kazila linijo. Tudi nosilca prednjega profila izjemno spominjata na že videno rešitev na MCL33.

Če smo lahko pri glavnih konkurentih opazili težnjo k bolj ozkim nosnim segmentom, tega tu ni. Še najbolj spominja na McLarnov MCL33 iz druge polovice leta, vendar je brez stranske reže in konice s tremi vstopniki.

Oblika boka SF90 je ozka in na pogled visoka, tako kot pri SF71H, a to je tudi edina podobnost z lanskoletnim Ferrarijevim bolidom. Lanski model je imel v vsakem boku kar tri reže za zrak in tudi zrcala so imela aerodinamično funkcijo. Pri SF90 pa tega ni več, na boku je le ena sama velika pravokotna reža. Na nekaterih fotografijah je izgledalo, da ima na vrhu boka še eno režo, vendar gre za optično prevaro. Vrh reže je črno pobarvan in skupaj z rdečo aerodinamično strukturo pred vstopnikih naredi takšen vtis.

Oblika boka SF90 je ozka in na pogled visoka, tako kot pri SF71H, a to je tudi edina podobnost z lanskoletnim Ferrarijevim bolidom.

Velika novost je na zgornjem vstopniku, ki je trikoten in manjši od vseh do sedaj videnih, poleg tega je brez pregrad in verjetno vodi zrak do motorja z notranjim izgorevanjem. Če pogledamo bolid iz strani, vidimo, da ima precej široko hrbtno plavut, zaradi majhne zgornje reže in posledično kanala. To bi se lahko odrazilo tudi v nekoliko večjih bočnih odprtinah, kajti sam menim, da določeno količino zraka mora pogonski sklop vseeno dobiti, da se ustrezno hladi. Pokrov pogonskega sklopa je ozek in brez izboklin, podobno kot pri Mercedesu. Na zadku izstopa izpuh z oddušnikoma, postavljenima vertikalno, kar smo že videli na prostih treningih VN Nemčije 2018. Po fotografijah lahko sklepamo, da ima SF90 precej visok kot bolida (rake) in posledično krajšo medosno razdaljo, kar je v nasprotju s trendom, ki smo ga videli na drugih predstavitvah bolidov.

Če pogledamo bolid iz strani, vidimo, da ima precej široko hrbtno plavut, zaradi majhne zgornje reže in posledično kanala.

 Na zadku izstopa izpuh z oddušnikoma, postavljenima vertikalno, kar smo že videli na prostih treningih VN Nemčije 2018.

Poleg mat rdeče barve je potrebno izpostaviti, da na bolidu SF90 ni videti napisa skupine FCA in tudi znamenita deteljica je izginila oziroma se vrnila tja, kamor spada, na Alfa Romeo. Menim, da bi lahko kljub odhodu Simoneja Reste pri Ferrariju pokazali več fantazije z novim bolidom. Temeljnih oblik šasije namreč ni mogoče spreminjati kar sredi sezone. Po mojem mnenju bi moral Ferrari kot vodilna ekipa pokazati precej več od konkurence, tako kot so to storili lani s SF71H. Pri predstavitvi SF90 sem pogrešal prav to drznost. Kmalu pa bomo izvedeli, kako močno bodo lahko z novim bolidom ogrozili prevlado Mercedesa.

RED BULL RB15

Na nosnem delu ni opaziti večjih razlik med lanskim RB14 in letošnjim RB15. Na prvi pogled se zdi, da gre celo za enak del, morda zato, da bi zavedli nasprotnike. Na nosnem delu, takoj na začetku same šasije, lahko opazimo zelo oglato režo. Nahaja se na mestu, kjer je bil prej S-duct, le da je ta obrnjena naprej. Deluje, kot da je namenjena hlajenju vozniške kabine, vendar dvomim, saj so za to imeli do sedaj malo režo prav na tako imenovanem smrčku. Po mojem mnenju je reža na neugodnem aerodinamičnem mestu, kar bi bilo za purista, kakršen je Adrian Newey, precej nenavadno. Kot preloma na nosu je težko določljiv, prav zaradi te strukture, hkrati pa zakrije morebitno izboklino na nosnem delu (kakršna je na Toru Rossu STR14), vendar dvomim, da ima ta struktura vpliv na pogled naprej. Na bočnem posnetku lahko pod nosom, približno na višini koles, opazimo strukturo, ki je podobna splitterju. Po mojem mnenju je na fotografiji preveč na levi strani oziroma na desni strani bolida. Za nameček pa pri preučevanju sprednjega pogleda na tem mestu ni videti nikakršne strukture. So morda na fotografiji nekaj »prilepili« na napačno mesto?

“Na nosnem delu, takoj na začetku same šasije, lahko opazimo zelo oglato režo. Nahaja se na mestu, kjer je bil prej S-duct, le da je ta obrnjena naprej.”

red bull

Red Bull RB15

Pri analizi zadnjega dela bolida RB15 se bom oprl na bolid STR14, saj imata oba bolida, poleg lastništva, enake pogonske sklope in menjalnike, zato lahko predvidevamo, da bo prišlo do določenih sinergij. Najprej se posvetimo zgornjemu vstopniku, ki je pri RB15 večji, kot je bil pri RB14, vendar na njem ni prečnih razdelkov, kakršni so pri STR14. Že tako majhni boki so se v spodnjem delu še zožili, reže pa niso doživele bistvenih sprememb. Zanimivi so aerodinamični dodatki v tem delu, ki spominjajo na tiste pri STR14, a so na očitno debelejših nosilcih. Območje pokrova motorja je dokaj skladno, vendar bolj masivno od tistega pri Mercedesu in Renaultu. Na tem območju so tudi manj vidne nekatere značilnosti STR14, toda STR14 in RB15 imata nedvomno enak enojni nosilec zadnjega profila.

 

Simon Jazbec

 

 

Preberite tudi:

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja