Ferrari na VN Avstralije 2019: Razlogi za paniko

Od konca VN Avstralije različni strokovnjaki skušajo odkriti vzrok, zakaj je imel Ferrari takšen zaostanek na prvi dirki sezone. Zaostanek na ritmu dirke je bil sicer ogromen, približno sekundo na krog, vendar proga v Melbournu zagotovo ni dokončno merilo za določanje uspeha ekipe. Za čimbolj jasno sliko si bomo pogledali situacijo z več zornih kotov. Najprej nas bo zanimalo, zakaj je štoparica zabeležila takšen zaostanek za SF90. Strokovnjaki navajajo tri različne razloge. Prvi razlog je, da naj bi imeli težave s pogonskim sklopom, kar smo lahko opazili že v Barceloni. Posledično naj bi na dirki VN Avstralije uporabili zanesljivejši in varnejši program pogonskega sklopa. V kolikor je to res, bodo lahko imeli nevšečnosti zaradi omejitev komponent pogonskih sklopov, ki so ostale enake kot lani. Če bodo menjali del prezgodaj, bodo lahko dobili kazenskega mesta proti koncu.

Komentar VN Avstralije 2019: Ponos

Drug razlog za zaostanek Ferrarija na VN Avstralije naj bi bila težava z uporabo pnevmatik. Na bolid Charlesa Leclerca so nepričakovano namestili najtršo različico pnevmatike, s katero je le-ta odpeljal manj krogov kot Vettel na srednji različici, a je bil od njega na koncu hitrejši. Tu velja omeniti še eno podrobnost, in sicer ekvivalenta lanski pnevmatiki supersoft letos ni na izbiro, prav ta zmes pa je lani Ferrariju najbolj ustrezala. Tretja razlog, ki se najpogosteje pojavlja, je neuravnotežen bolid in posledično večji naklon profilov. Dejstvo je, da pri Ferrariju niso dosegali visokih končnih hitrosti, vendar tudi njihovi največji nasprotniki niso bili na vrhu lestvice.

Bottas z dominantno predstavo zmagal v Avstraliji, Honda se vrača na zmagovalni oder

V sezonah 2017 in 2018 je bila na VN Avstralije Ferrari zmagovalna ekipa, toda Mercedes ni imel takšnega zaostanka, kakršnega je na letošnji dirki ustvaril Ferrari. Večkrat sem že omenil, da je potrebno biti hiter v prvem delu sezone, če se hoče po poletnem premoru premagati Mercedes in postati prvak. Sezona 2018 se je za Ferrari odlično začela, takšen začetek zagotovo pomaga pri dvigu morale, spravlja nasprotnike pod pritisk in olajša nadaljevanje sezone. Prednost v točkah namreč pride še kako prav ob morebitnih napakah in okvarah, ki pa se lahko mimogrede zgodijo.

Preberite tudi  Video: Najuspešnejše države v Formuli 1

Ker gre v primeru VN Avstralije le za prvo dirko sezone, menim, da še ni razloga za paniko pri Ferrariju, a vseeno je potrebno situacijo resno jemati. Nenapisano pravilo pravi, da je dober bolid dober povsod, zato bi bilo nekoliko nerealno pričakovati, da bo zaostanek sekunde na krog kar izginil. Toda če so inženirji odkrili vzrok za težave, jih bodo sposobni odpraviti z novimi in ustreznimi deli, kar pomeni, da bodo zaostanek zmanjšali ali bili celo v prednosti. V kolikor se bodo takšni zaostanki nadaljevali tudi na naslednjih dirkah, pa bodo obstajali razlogi za paniko. Če si bodo na začetku sezone nabrali preveč točkovnega zaostanka za Mercedesom, ne bodo imeli več toliko manevrskega prostora do konca sezone in si bodo težje privoščili kakršnokoli napako ali slabši dan. Seveda se enako lahko zgodi vsem konkurentom. Po prvi dirki sicer še ni zapečatena nikogaršnja usoda, vendar obstajajo pokazatelji, kdo ima težave in s čim.

 

Simon Jazbec

Sezona 2018: Najboljša za Ferrari?

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja