Williams FW42: Zanimiva kombinacija

0
williams fw42
williams fw42

Z nekoliko sramotno zamudo smo dočakali tudi zadnji bolid, ki bo letos sodeloval na Svetovnem prvenstvu Formule 1. Projekt Williams FW42 izgleda na zanimiv, z njim so pravzaprav skušali odpraviti pomanjkljivosti prejšnjega modela FW41. Poglavitna težava tega bolida naj bi bila v tem, da je bilo prednje kolo postavljeno preblizu bokom, zaradi česar so zračni vrtinci zmotili pravilno aerodinamično uravnoteženje bolida. Če bi želeli odpraviti to težavo, bi morali izdelati novo šasijo z novim crash testom, kar pa bi bil prevelik napor za ekipo sredi sezone. Zato so se, podobno kot McLaren, odločili ostati pri stari šasiji.

Foto in video: Novi Williams prvič zapeljal na stezo

Leto je sedaj naokrog in FW42 kaže znake, da so pri Williamsu napravili spremembe prav na tem področju. Nos je klasičen, s smrčkom, podobnim kot na prvi izpeljanki MCL33, kar smo letos videli tudi pri nekaterih drugih ekipah. Zanimiva je oblika nosu, z lepim prehodom in blagim prelomom, kot smo ga videli pri Mercedesu W10 in McLarnu MCL34, še najbolj pa spominja na Renaultovega RS19. Tudi spodnja oblika nosnega dela je z globokim polkrožnim izrezom precej podobna RS19. To potrjuje, da so pri Williamsu pomaknili prednje kolo nekoliko naprej in tako tudi povečali medosno razdaljo. Le-ta ne deluje tako velika kot pri prej omenjenih bolidih, po mojem mnenju je po velikosti bližje medosni razdalji Ferrarija SF90.

williams fw42

Na FW42 lahko opazimo dva pregradna elementa, ki razdelita vstopnike na tri dele, podobno kot pri Mercedesu W10. Zgornji vstopnik je pravokotne oblike, z zaokroženimi vogali, podobno kot pri Mercedesu W10, vendar izgleda večji. Pravokotni bočni vstopniki so v primerjavi z Mercedesom manjši, a menim, da imajo zato večjo zgornjo režo. Oblika bokov, tako spredaj kot iz strani, močno spominja na Red Bullov oziroma Toro Rossov letošnji bolid. FW42 ima že omenjeni diagonalni greben, ki iz verjetno območja vstopnikov usmeri zrak na spodnji del pogonskega sklopa. Linije so čiste, dodelane. Podobno kot pri ostalih ekipah je tudi tu vidna precejšnja površina ravnega dna, vendar manj kot pri Ferrariju SF90. Na vrhu pokrova pogonskega sklopa ima tudi FW42 podobno plavut, kot jo imata McLaren MCL34 in Alfa Romeo Racing C38. Menjalnik je delo ekipe Williams in ne Mercedesa, kakor je bilo sprva načrtovano. Po mojem mnenju se le-ta lepo vklopi v linijo pokrova motorja. FW42 ni med najbolj vitkimi bolidi v zadnjem delu, a vseeno je skladen.

Testiranja: Raikkonen z najhitrejšim časom testiranj na vrh, Williams končno prišel v Barcelono

Čeprav smo nanj čakali dolgo, je bilo vredno počakati. Digitalno obdelane fotografije bolida, ki jih je pokazala ekipa, sploh niso prikazovale pravega FW42. Tega smo lahko videli šele na progi, tretji dan testiranja. FW42 je zanimiv, ker lahko vidimo na njem v različnih segmentih podobnosti z drugimi bolidi, vendar tu ni šlo za kopiranje, saj pri Williamsu niso mogli videti novih bolidov. Menim, da je podobnost posledica tega, da so si pri Williamsu postavili enake zahteve kot njihovi konkurenti. Ker so bolid pokazali zadnji in ne prvi kot lani, so letos pač oni tisti, ki so drugim podobni. Vsekakor bo zanimivo videti, ali je FW42 popravil napako FW41 in bo v sezoni 2019 konkurenčen nasprotnik ostalim bolidom na dirkah Formule 1.

 

Simon Jazbec

guest

0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje