Scuderia Toro Rosso STR14: Mešani občutki

Prvi bolid, predstavljen po odhodu Jamesa Keyja, ima kar nekaj zanimivih rešitev, ki smo jih videli že v lanski sezoni. Prikazane slike so mogoče obdelane, tako da skrijejo kakšno podrobnost, a vseeno dajo dovolj dober vpogled, da lahko primerjamo z lanskim bolidom STR13 in tudi z lanskim bolidom RB14 sestrske ekipe Red Bull. Novi bolidi ekipe Toro Rosso bodo verjetno še posebej podobni Red Bullovim (v omejitvah pravilnika, seveda), saj bosta ekipi delili tako pogonski sklop, kot tudi menjalnik in zadnje vpetje.

Že pri prvi predstavitvi bolida Toro Rosso STR14 lahko opazimo, da se nadaljuje trend nosnega dela z že značilnim smrčkom, čist, brez komplikacij. Takšne smo lani videli že pri McLarnu, Force Indii in Sauberju. Na prvi pogled je nosni del zelo podoben lanskemu na STR13, ob podrobnejšem pogledu pa lahko opazimo, da je le-ta nekoliko nižji. Zgornja vpetja obes so navidezno prav pod kožo bolida in na prelomu nosa opazimo majhno izboklino, kakršna je bila na bolidu Force Indie VJM11, vendar tu je manj opazna. Opazna razlika pa je v debelini trikotnikov obes, ki so se zelo zmanjšali v primerjavi s tistim, kar smo videli v lanski sezoni. Pri STR14 so zanimivi boki, ki so dvignjeni v stilu Ferrarija SF71H. Bočne vstopne reže so eliptične, za razliko od lanskih trikotnih, in kažejo na zmanjševanje odprtin in potrebe po hladilnem zraku. Poleg tega lahko na bočnem pogledu opazimo diagonalo izboklino, podobno kot na RB14. Na novem STR14 je z vrha vidno bistveno več ravnega dna bolida, kot je bilo na STR13.

Zgornji vstopnik na STR14 je še zmeraj razdeljen na tri sekcije (podobno kot črka A), bočna segmenta sta namenjena hlajenju komponent, medtem ko je srednji namenjen vstopu zraka v motor z notranjim izgorevanjem. Če je bila ta zgornja reža lani še ogromna, v primerjavi s konkurenco, se je letos že opazno zmanjšala. Tudi pokrov motorja in vse, kar je vidno okrog menjalnika in zadnjega vpetja, se je zmanjšalo. Kljub temu še zmeraj ni na minimalističnem nivoju, kakršno je bilo na RB14. Zanimivo bo primerjati prav te segmente tudi z novim RB15, saj bomo lahko sklepali, koliko hlajena sploh potrebuje nov Hondin pogonski sklop. Lanski RB14 je bil, kar se tega tiče ekstremno majhen, kar se je odražalo tudi na zanesljivosti. O medosni razdalji niso dali podatkov v javnost, a na pogled izgleda, da so jo podaljšali, skladno s trendom. Verjetno bomo podobno opazili na vseh letošnjih bolidih. Pozorni moramo biti tudi na dejstvo, da prednji in zadnji stabilizator še zdaleč nista dokončna ter da bodo usmerniki zraka pri boku bolida imeli drugačno konstrukcijo, po mojem predvidevanju bolj robustno.

Toro Rosso STR14/Toro Rosso STR14

Zaključimo lahko, da se pri novem bolidu STR14 vidi vpliv Red Bulla. Bolid sicer ni tako ekstremen, kot je bil RB14, ima bistveno manjše elemente, je bolj dodelan, kar je posledica pridobljenih izkušenj s Hondinim pogonskim sklopom. Zanimivo je posnemanje Ferrarija SF71H v prednjem delu bokov, vendar so reže na vrhu bistveno večje, a še zmeraj manjše od tistih na STR13. STR14 bo zanimivo primerjati z RB15 in zanimivo bo tudi slediti, kako se bo bolid obnašal na testiranjih, predvsem kar zadeva zanesljivost. Lani so imeli težave prav pri tem, kljub obilnejšem bolidu.

Simon Jazbec

Toro Rosso predstavil nov bolid STR14

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja