Renault RS19: Senca Mercedesa

Na Renaultovi predstavitvi bolida RS19 za sezono 2019 so nam postregli predvsem z računalniško obdelanimi posnetki. Tako lahko seveda marsikaj prikrijejo, a domnevamo, da vsaj v glavnini kažejo resnico. Če je bil predhodnik RS18 na pogled enostaven bolid, brez velikih posebnosti, pa novi RS19 v linijah izjemo močno spominja na lanski Mercedes W09. Potrditev bomo dobili na testiranjih, ko bomo videli bolid na progi. Če odmislimo aerodinamične profile spredaj in zadaj, se je mali in povprečni RS18 kar dosti spremenil, pri vseh bistvenih točkah.

“Če je bil predhodnik RS18 na pogled enostaven bolid, brez velikih posebnosti, pa novi RS19 v linijah izjemo močno spominja na lanski Mercedes W09.”

Začnimo pri nosnem delu. Ta ima sicer še zmeraj karakteristični bočni reži in smrček, a je nizek, z zelo blagim prelomom, podobnim W09. Če gledamo od zgoraj, se zdi, da se je nosni del tudi stanjšal. Sodeč po sliki, je vse vpetje na sprednjem delu sorazmerno nizko nad tlemi. Zanimivo je zoženje nosnega dela, ki je na prvi pogled manj opazno. Če digitalno obdelane slike ne lažejo, se je nos na območju prednjih kamer, kjer se nahaja štartna številka, v spodnjem delu zelo stanjšal. Gledano s strani, silhueta nekoliko spominja na glavo mravljinčarja. Za Renault RS19 so vsekakor izbrali zanimivo rešitev.

Nosni del ima sicer še zmeraj karakteristični bočni reži in smrček, a je nizek, z zelo blagim prelomom, podobnim W09.

Zanimive rešitve najdemo tudi na srednjem delu bolida. Zgornji vstopnik je dokaj pravokotne oblike, z dvema ločenima stranskima režama. Na prvi pogled spominja na lansko rešitev, kljub temu pa gre za bistveno pomanjšanje celotnega elementa. Očitno je, da so pri Renaultu hlajenju elementov novega pogonskega sklopa posvetili veliko časa. Enak občutek sem dobil pri bočnih vstopnikih, ki so znova pravokotne oblike, a bistveno manjši. Sprednji del bokov je podoben že omenjenemu W09, kar opazimo tudi ob pogledu iz strani.

Zgornji vstopnik je dokaj pravokotne oblike, z dvema ločenima stranskima režama.

Vsekakor gre pohvaliti čistost linj tako bočnega dela, kot tudi pokrova motorja, kjer na karoseriji ne zasledimo kakšnih izboklin. Pred bočnimi vstopniki opazimo posebne usmerjevalnike, ki pa so najverjetneje namenjeni zgolj zameglevanju pravih rešitev.

Gledano z vrha, pa se je površina bolida za vozniško kabino, v primerjavi z RS18, vendarle bistveno zmanjšala.

Zanimivo je tudi področje okrog samega menjalnika. Ta je v primerjavi z Mercedesom W09 nekoliko obilnejši in vsekakor večji od videnega na RBR14. Gledano z vrha, pa se je površina bolida za vozniško kabino, v primerjavi z RS18, vendarle bistveno zmanjšala. Vidimo več odkritega ravnega dna, kar bo zelo verjetno trend tudi pri vseh ostalih bolidih. Renaultu RS19 ima tudi zanimivnosilec zadnjega profila. Ta je dvojni, v obliki S in je pritrjen nad glavni profil in ne pod njim, kot smo bili vajeni do sedaj.

Sprednji del bokov je podoben že omenjenemu W09, kar opazimo tudi ob pogledu iz strani.

Renault RS19 se zdi relativno velik korak naprej od lanskega modela. Medosna razdalja se je na prvi pogled povečala vsaj za 30 do 40mm, kar pa je zaradi računalniških renderjev težko potrditi. Čeprav so pri Renaultu iskali navdih pri lanskem zmagovalcu, nam je Marcin Budkowski predstavil nekaj zelo zanimivih rešitev. V kolikor bodo delovale, bi lahko Renault pripravil prijetno presenečenje sezone 2019.

Simon Jazbec

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja