Red Bull RB15: Padec stila

Tudi pri Red Bullu so se odločili, da bodo predstaviti nov bolid RB15 s pomočjo obdelanih fotografij. Izgleda, da so zaradi pomanjkanja časa določene podrobnosti nekoliko bolj površno obdelali, mi pa jih bomo skušali kar se da podrobno razbrati in analizirati.

Na nosnem delu ni opaziti večjih razlik med lanskim RB14 in letošnjim RB15. Na prvi pogled se zdi, da gre celo za enak del, morda zato, da bi zavedli nasprotnike. Na nosnem delu, takoj na začetku same šasije, lahko opazimo zelo oglato režo. Nahaja se na mestu, kjer je bil prej S-duct, le da je ta obrnjena naprej. Deluje, kot da je namenjena hlajenju vozniške kabine, vendar dvomim, saj so za to imeli do sedaj malo režo prav na tako imenovanem smrčku. Po mojem mnenju je reža na neugodnem aerodinamičnem mestu, kar bi bilo za purista, kakršen je Adrian Newey, precej nenavadno. Kot preloma na nosu je težko določljiv, prav zaradi te strukture, hkrati pa zakrije morebitno izboklino na nosnem delu (kakršna je na Toru Rossu STR14), vendar dvomim, da ima ta struktura vpliv na pogled naprej. Na bočnem posnetku lahko pod nosom, približno na višini koles, opazimo strukturo, ki je podobna splitterju. Po mojem mnenju je na fotografiji preveč na levi strani oziroma na desni strani bolida. Za nameček pa pri preučevanju sprednjega pogleda na tem mestu ni videti nikakršne strukture. So morda na fotografiji nekaj »prilepili« na napačno mesto?

“Na nosnem delu, takoj na začetku same šasije, lahko opazimo zelo oglato režo. Nahaja se na mestu, kjer je bil prej S-duct, le da je ta obrnjena naprej.”

Pri analizi zadnjega dela bolida RB15 se bom oprl na bolid STR14, saj imata oba bolida, poleg lastništva, enake pogonske sklope in menjalnike, zato lahko predvidevamo, da bo prišlo do določenih sinergij. Najprej se posvetimo zgornjemu vstopniku, ki je pri RB15 večji, kot je bil pri RB14, vendar na njem ni prečnih razdelkov, kakršni so pri STR14. Že tako majhni boki so se v spodnjem delu še zožili, reže pa niso doživele bistvenih sprememb. Zanimivi so aerodinamični dodatki v tem delu, ki spominjajo na tiste pri STR14, a so na očitno debelejših nosilcih. Območje pokrova motorja je dokaj skladno, vendar bolj masivno od tistega pri Mercedesu in Renaultu. Na tem območju so tudi manj vidne nekatere značilnosti STR14, toda STR14 in RB15 imata nedvomno enak enojni nosilec zadnjega profila.

Fotografije me niso stoodstotno prepričale, da je predstavljen bolid resnični RB15. Mogoče so nam le podtaknili predelane posnetke RB14 z značilnostmi novega bolida ali pa jim nov Hondin pogonski sklop ne omogoča tistih ekstremov, ki smo jih bili vajeni v preteklih sezonah. Tudi na uradnem posnetku bolida, ko gre le-ta iz boksov na poizkusni krog, sem dobil občutek velikega bolida, vsaj za Red Bull. Seveda so zadeve zmanjšali, a izgleda, kot da sledijo trendom in ne postavljajo več novih. Od ekipe, ki jo nadzoruje Adrian Newey, sem pričakoval precej več.

Simon Jazbec

 

Red Bull predstavlja revolucionaren RB 15

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja