Mercedes W10: Evolucija zmagovalnega bolida

Pri predstavitvi novega bolida W10 ekipe Mercedes smo ponovno videli računalniško obdelane fotografije, ki so prikrivale nekatere oblike. Iz prikazanega bomo poskušali kar se da največ razbrati o tem, kakšni bodo Mercedesovi bolidi v naslednji sezoni. Seveda so pri Mercedesu ostali zvesti svoji viziji, tako da v glavnih linijah bolida ni zaslediti navdiha drugih ekip. Na prvi pogled predstavljeni W10 izgleda kot lanski W09, le prilagojen novim aerodinamičnimi pravilom. V nadaljevanju bomo pogledali, kakšne so razlike med zgoraj navedenima bolidoma.

Foto: Mercedes W10

Nosni del bolida W10 je enak lanskemu, je eleganten, brez karakterističnega smrčka, ki ga vidimo pri drugih ekipah. Zelo ozek nos do vpetja prednjih obes je bil prav tako že na lanskem W09 in tudi pri samem vpetju ni vidnih razlik. Prelom na nosu je nekoliko bolj izrazit od tistega pri Renaultu, a morda se tako samo zdi zaradi barve ali same obdelave slike. Pozornost pritegne črna aerodinamična struktura, podobna ušesom, ki se nahaja pod nosom, pred vpetjem na spodnji strani – to je očitna sprememba glede na lanski model. Zgornji vstopnik se je zmanjšal, razdeljen je na tri dele in ne več na štiri, kakor je bil lani, ostal pa je eliptične oblike. Srednji segment, ki naj bi dovajal zrak v motor z notranjim izgorevanjem, se mi zdi majhen. Morda so pregrade na zgornjem vstopniku grafično premaknili ali pa bočni odprtini ne dovajajo zraka samo za hlajenje elementov pogonskega sklopa.

Če pogledamo bolid W10 od spredaj, izgleda, da so zožili boke, saj izgledajo vstopne reže večje. Reže so trikotne oblike, tako kot lani. Predvidevamo lahko, da bo glavni tok hladilnega zraka šel tu skozi. Zanimivi so tudi usmerniki za zrak na koncih bokov, ki izgledajo kot dve zanki pentlje in dajejo občutek zadostne robustnosti. Gledano od strani je bolid izjemno čist, z mehkimi prehodi, brez kakršnih koli izboklin. Fotografija s snemalnega dne razkriva, koliko se je vsa oblika bolida W10 za območjem hladilnikov zmanjšala. Na W09 smo prav v tem območju videli bistveno bolj grobe linije in ne tako čist bolid. Rezultat tega je verjetno veliko dela na pogonskem sklopu, ki zahteva manj hlajenja in ima manjše komponente. Najverjetneje so na W10 zmanjšali tudi menjalnik, saj je zadnji del bolida fotografijah še bolj vitek, kot je bil, in je skladen z obliko bolida. Nosilci zadnjih profilov stabilizatorja so enaki kot pri Renaultu – dvojni, v obliki črke S, s profilom, vpetim zgoraj. Za medosno razdaljo ne moremo reči, da se je spremenila, so pa nedvomno bolid zmanjšali in vidno je bistveno več ravnega dna kot lani. Ta trend se je pojavil na vseh do sedaj predstavljenih bolidih.

Primerjava med W09 in W10

Primerjava med W09 in W10

Ob pogledu na nov Mercedes W10 sem najprej pomislil, da so pokazali lanski bolid z novimi profili, tako kot nekatere ekipe. Ob temeljitem pregledu pa lahko zatrdimo, da razlike so, le da so na prvi pogled manj očitne. V primeru W10 gre torej za evolucijo že videnega, zato bi bilo morda primernejše poimenovanje W09B. Verjamem, da bolid W10 skriva še marsikatero podrobnost in z veseljem čakam testiranja, ko bomo videli, če jim je uspelo rešiti težave z pregrevanjem zadnjih pnevmatik.

 

Simon Jazbec

 

Mercedes predstavil novo srebrno puščico W10

Preberite tudi:

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja