McLaren MCL34: Konkretnost brez kompliciranja

0

Po sezoni 2018, ko so bili izpostavljeni (pre)visokim pričakovanjem, so se pri McLarnu odločili spremeniti koncept bolida. Sodeč po predstavljenih fotografijah so se tudi pri McLarnu, v skladu s trendom, ki ga narekuje Mercedes, odločili za bolid z daljšo medosno razdaljo. Poleg tega so pri MCL34 prednje kolo odmaknili dlje od bokov bolida. Bodo s tem odpravili težave?

Pri lanskem bolidu je bilo mogoče opaziti množico oblin, ki pa so na novem MCL34 bistveno zmanjšane oziroma so celo izginile. Na nosnem delu so ostale tri odprtine, podobno kot lani, a bistveno bolj harmonične na pogled. Pod nosom lahko na fotografijah opazimo trikotno ploščo, ki je bila sicer že lansko sezono, a letos je bolj dodelana in manjša. Nos je izjemno podoben Mercedesu W09 oziroma novemu W10, ima tudi podobno zoženje in skladen blag prelom. Po mojem mnenju je na novem McLarnu MCL34 ta prehod najbolj blag, celo bolj kot pri Mercedesu in Renaultu.

Zgornji vstopnik je eliptične oblike, brez vidnih notranjih pregrad in manjši kot na RB15. Bok je zožen, kakor narekuje trend, s pravokotnimi režami na vrhu in izjemno čisto linijo okrog njega. Zanimivo, da so pri McLarnu, kljub elektronski obdelavi fotografij, pokazali oblike tega dela bolida, brez motečih barv oziroma aerodinamičnih usmernikov. Na fotografijah lahko opazimo visok bok, ki pa ni tako agresiven, kot na primer pri lanskem Ferrariju SF71H. Na stranskem pogledu boka lahko vidimo diagonalno izboklino, a manj očitno kot pri Toru Rossu STR14.

Pokrov motorja nakazuje, da so projektu namenili ogromno pozornosti. Je čist in vitek, v popolnem nasprotju s tistim, kar smo pri McLarnu videli še lani na MCL33. Na pokrovu motorja, pri številki bolida, lahko opazimo majhno, trikotno izboklino, ki spominja na hrbtno plavut morskega psa. Bomo videli, če jo bodo posnemale tudi druge ekipe. Območje menjalnika je vitko in čisto, z dvojnim zadnjim stabilizatorjem. Za razliko od Mercedesa in Renaulta ni tako izrazita oblike črke S, spodnje krivine pravzaprav skorajda ni. Prvič so pokazali tudi zadek bolida MCL34, kjer smo videli izpušno cev z dvema stranskima oddušnikoma, a za razliko od lani so le-ti pomaknjeni naprej. Med aerodinamičnimi elementi izstopajo pravokotni, ki so pritrjeni na vrhu ravnega dna bolida, pod bočnimi vstopniki. Aerodinamični elementi na fotografijah McLarna MCL34 bi lahko bili celo uporabljeni na dirkah, čeprav običajno ekipe prave elemente skrivajo.

McLaren MCL34 je po mojem mnenju bolj estetski kot na primer Red Bull RB15, v določenih detajlih celo lepši kot Mercedes. Podobno kot pri ekipi Renault so tudi pri McLarnu izbrali koncept bolida podobnega Mercedesu. Verjetno so pri McLarnu dognali, da iskanje svoje poti ni najboljša poteza, še posebej, ko nisi pri vrhu. Ne bi bilo prvič, da so koncept bolida pobrali pri nasprotnikih in na koncu slavili zmago. Podobna zgodba se je odvila že na primer z bolidom M23. Seveda je bistveno prezgodaj za kakršnokoli oceno hitrosti bolida, dokler ga ne vidimo na zimskih testiranjih.

Simon Jazbec

Mclaren predstavlja MCL34

guest

0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje