
Snemalni dan ekipe Alfa Romeo Racing je požel zelo veliko zanimanja, predvsem zaradi posnetkov, ki so pricurljali v javnost, še preden je bil bolid predstavljen. Zgodilo se je na Ferrarijevi zasebni progi v Fioranu. Pri Alfa Romeo Racing so prav za dan zaljubljencev napravili posebno shemo, z deteljico in srčki. Poleg tega je veliko pozornosti pritegnil sprednji profil aerodinamičnega stabilizatorja, ki izgleda, kakor da en kos manjka. Iz posnetkov pod določenimi koti lahko sklepamo, da so ti profili zviti in ne ostro prekinjeni, a praznina tik pred kolesom je očitna.
Mediji so novico pograbili in se razpisali o ekstremnem aerodinamičnem konceptu bolida, katerega ime še ni znano. V lanski sezoni so bili na tem delu bolida usmerniki, ki so skrbeli, da gre zrak okrog kolesa, zmanjša upor (manjša gostota zraka na sredini vrtinca) in tako pomaga bolidu doseči boljše pospeške in višjo končno hitrost. Toda letos je to prepovedano in praznina v tem delu ne daje občutka, da bi generirali kakšen vrtinec. Strokovnjaki sicer pravijo, da je rešitev fantastična, a takoj zatem poudarijo: »Če deluje«.
Foto in video: Kimi Raikkonen Alfo Romeo popeljal na stezo v Fioranu
Zanimivo je tudi, kako so sploh posnetki prišli v javnost. Če imajo pri Alfi res skrivno orožje, bi zagotovo poskrbeli tudi za poostreno varnost, da se na snemalnem dnevu ne bi pojavil nihče s svinčnikom in papirjem, kaj šele z fotoaparatom. Poleg tega je šlo snemanje na progi v Fioranu, zgodovinsko znani progi v lasti Ferrarija, ki pa nima nič skupnega z vsemi ostalimi progami v Formuli 1. Biti hiter ali počasen v Fioranu ne pomeni imeti dober ali slab bolid. Na progi so imeli t. i. shake down testiranje, kjer so preverjali, če je bolid sploh sestavljen pravilno, če vsi elementi delujejo in podobno. Ekipe običajno te elemente skrivajo do zadnjega. To, kar vidimo na predstavitvah na sprednjem in zadnjem profilu, ni tisto, kar bodo v resnici imeli. Zato se nam poraja vprašanje, zakaj bi pri Alfi kazali nasprotnikom svoje inovacije, še preden je to potrebno? Izkušene ekipe počakajo s kazanje pravih aerodinamičnih profilov do zadnjih dni zimskih testiranj v Barceloni oziroma do Avstralije.
Raikkonen: Alfa Romeo ima dober vetrovnik, odlične inženirje in Ferrarijev pogonski sklop
Sklepamo lahko, da so bili ti posnetki, ki so pricurljali v javnost, le marketinška poteza za pritegovanje pozornosti in zavajanje nasprotnikov oziroma valentinovo darilo za vse navijače Alfa Romeo Racing. Če bolid res vsebuje radikalen element, ki deluje, ga zagotovo ne bi imeli na bolidu, ko le-ta opravlja prve kroge, še posebej ne na progi, kot je Fiorano. Še manj verjetno pa je, da bi dovolili podrobne predstavitve v javnosti, še preden je čas za to. Na testiranjih bomo kmalu lahko videli, ali je to trend sprednjih profilov za sezono 2019. Zaenkrat pa ostale ekipe to še skrivajo.
Simon Jazbec