V zadnjih letih so se pravila, kako pridobiti Super licenco FIA, spremenila in tudi bistveno zaostrila. Če bi takšna pravila veljala ob debiju Maxa Verstappna, le-ta ne bi izpolnjeval niti enega pogoja za pridobitev tega dovoljenja. Namreč poleg polnoletnosti in vozniškega izpita je med pogoji tudi to, da mora voznik doseči najmanj 40 točk v zadnjih treh let. Te točke se določajo po posebni lestvici, kjer je ovrednotena tako kategorija kot mesto, ki ga je voznik dosegel.
Zanimivo je, da ima Mick Schumacher danes dovolj točk in izpolnjuje vse pogoje za pridobitev Super licence. Leta 2016 je dosegel dve drugi mesti, tako v italijanski kakor tudi v nemški seriji F4, lani pa je zmagal v evropski F3. Ker bo Mick naslednjo sezono vozil v Formuli 2, se mu bodo točke, dosežene leta 2016, izbrisale, saj bodo starejše od treh let. Za Super licenco potrebuje 40 točk, toda zmaga v Euro F3 jih prinaša le 30, ostalih deset pa lahko doseže z najmanj šestim mestom v končni razvrstitvi Formule 2. Navdušenci in navijači so seveda prepričani, da bo to za Micka malenkost oziroma malce več kot formalnost. Toda imeti moramo v mislih tudi Mickovo prvo sezono v F3, leta 2017, ko je bil 12. Mu bo res tako z lahkoto uspelo priti do Super licence?
Pri Mickovi pridobitvi Super licence vidim dve potencialno veliki oviri – prva so zelo izkušeni nasprotniki. Prostih je še mnogo sedežev, a že sedaj imamo na razporedu kopico voznikov, ki bodo že tretjo sezono nastopali v Formuli 2. Ghiotto, Latifi, de Vries, Câmara, Deletraz in Gelael bodo s svojimi izkušnjami močni nasprotniki. Nekateri izmed njih so celo že testirali Formulo 1. Potem so tu tudi drugi nasprotniki, sicer z manj izkušnjami v Formuli 2, a z veliko željo premagati prav Schumacherja. Takšen primer je zagotovo Ticktum, ki ga je Mick premagal v seriji Euro F3 in bo iskal revanšo. Glede na to, da so še na voljo prosta mesta, pa se lahko tej skupini pridružil kdo, ki bo presenetil.
Druga ovira je po mojem mnenju medijska pozornost okrog Micka, zaradi katere bo v očeh drugih dirkačev postal glavni nasprotnik. Ta medijska pozornost ga bo iz enega izmed mnogih spremenila v tistega, ki ga je potrebno prehiteti, če hočeš priti na naslovnice. Kaj pa pravijo številke o situaciji? Če hoče biti Mick najmanj šesti, mora doseči približno 150 točk. Formula 2 ima 12 dirkaških vikendov, ki se delijo na dve dirki z različnim točkovanjem. V kolikor bi bil Mick na vsaki od glavnih dirk sedmi in na sprint dirki peti, bi bil zelo blizu temu rezultatu. Pomembno vprašanje pa je, če je to dovolj za apetite navijačev, medijev in predvsem Ferrarije dirkaške akademije. Z doseženimi točkami lahko Mick že med sezono testira za ekipe Formule 1, kar je samo prednost.
Glede na to, kako delujejo šole ekip Formule 1, se je Mick dokaj pozno vključil. Menim, da bi ob pravilnem vodenju kariere, s slavnim priimkom in z že letos izpolnjenimi pogoji brez težav sedel na Giovinazzijevem sedežu, ne da bi sploh šel v Formulo 2. Tako pa je prisiljen že dosežene pogoje še enkrat potrditi. Konec koncev je prav, da se izkaže s svojim talentom, da mu ne bodo očitali, da je mesto dobil le zaradi priimka. Za primerjavo, Max Verstappen je prišel v Formulo 1, ko je osvojil le tretje mesto v skupnem seštevku Euro F3. Tudi če je Mick dve leti mlajši od Maxa, to ni upravičilo, da se bo lahko eno sezono privajal na Formulo 2. Pričakovanja in standardi so postavljeni zelo visoko in videli bomo, če jih bo mladi Schumacher dosegel ali celo presegel.
Simon Jazbec
