Toyota TF110: Bolid, ki mu dirke niso bile usojene

Japonski način razmišljanja mi bo vedno tuj, kajti pomembne odločitve sprejemajo tik pred zdajci. Podobno, kot so to naredili le leto poprej pri Hondi, so se konec leta 2009 pri Toyoti odločili, da pač odidejo iz Formule 1, kljub temu da so imeli že pripravljen bolid in motor za sezono 2010.

Za bolid TF110 za sezono 2010 so pri Toyoti izdelali dve delujoči šasiji, s kompletom rezervnih delov in komponent, ki sodijo zraven. Zakaj so si potem v zadnjem trenutku premislili? Presenetljivo je dejstvo, da je bil projekt TF110 po mnenju mnogih, vsaj na papirju, videti konkurenčen. Tehniki so občudovali obliko zadnjega difuzorja, hkrati pa naj bi imel sistem, ki bi pomagal bolidu obdržati konstantno višino nad tlemi. Resnica ali samo želje o ponavljanju zgodbe, ki smo jo videli pri Hondi le leto poprej? Tega nikoli ne bomo izvedeli, saj se ti bolidi nikoli niso preizkusili z ostalo konkurenco.

Toyota TF110 v srbsko rdeči barvi

TF110 ni ne prvi in verjetno tudi ne zadnji bolid Formule 1, ki nikoli ni videl proge. Zakaj je vseeno zanimiv in vreden omembe? Zaradi vsega dogajanja okrog bolida po zaprtju Toyotinega oddelka Formule 1. Mnogi so poizkušali dobiti material, a se je zmeraj nekaj zalomilo, da so nato načrti padli v vodo. Najprej je bil tu skoraj patetičen poizkus srbske ekipe Stefan GP, ki naj bi kupili Toyotin material in zaposlili njihove tehnike. Pritiskali so celo na FIO, da bi jim dala licenco za tekmovanje, čeprav niso bili nikoli izbrani na razpisu. Eno šasijo so pobarvali z rdečo barvo (srbsko rdečo oz. Serbian red) in naredili velik televizijski dogodek, ko jim je uspelo motor enega bolida na predstavitvi celo zagnati. Govorilo se je, da so podpisali pogodbo z Nakajimo, Villeneuveom in Maldonadom kot rezervo. Čeprav niso imeli mest, naj bi se kar pojavili na zimskih testiranjih in čeprav jim Bridgestone ne bi dal pnevmatik, bi pa uporabili Avonove. Seveda iz vsega tega na koncu ni bilo nič, toda vsaj material so vrnili Toyoti. Kljub neuspehu, se Zoran Stefanović, lastnik Stefan GP, še vedno neumorno trudi, da bi mu uspelo priti v Formulo 1.

Nato se v zgodbo s Toyoto vključil Pirelli, ki je iskal bolid, na katerem bi preizkusili svoje pnevmatike. Težava je bila v tem, da v kolikor bi uporabili preveč stare bolide, bi bila testiranja brez pomena. Po drugi strani pa, v kolikor bi uporabili šasijo aktualne ekipe, bi le-to pomenilo prednost za nekoga. TF110 bi bila tako idealna rešitev, bolid namreč ni nikoli dirkal, zato je zaobšel tudi pravilo o omejitvi testiranj. O sodelovanju med Toyoto in Pirellijem se je bolj ali manj na glas govorilo od druge polovice leta 2010 naprej, a na koncu so se pri Pirelliju nepričakovano odločili za leto starejšo šasijo TF109. Ali je bila ta odločitev posledica političnih pritiskov ali dejstva, da so imeli pri TF109 na razpolago podatke o Bridgestonovih pnevmatikah? Tega ne bomo nikoli izvedeli, dejstvo pa je, da je TF110 ponovno ostal v garaži.

Toyota TF109

Zadnja priložnost za Toyoto TF110 pa se je pokazala pri ekipi HRT, ki se je po začetni sezoni 2010 odpovedala sodelovanju z Dallaro, zato so iskali nove rešitve. Pri razvoju Dallare se je zataknilo, ker pri HRT niso plačali svojih pogodbenih obveznosti. Razumljivo je, da zato pri Toyoti niso hoteli dati materiala kar brezplačno. Zalomilo se je prav pri denarju in Toyota je decembra 2010 jasno povedala, da je prekinila sodelovanje s to špansko ekipo.

Tako neslavno se je končala zgodba bolida TF110, ki naj bi imel velik potencial, a tega ni nihče zares videl ali pa preizkusil. Za konec pa še ena zanimivost: na začetku sem omenil, da so pri Toyoti izdelali dve šasiji. Kje je potem končala druga? Bivši vodja ekipe Toyota, John Howett, naj bi jo poškodoval pri »praznovanju« konca programa Formule 1.

Simon Jazbec

Preberite tudi:

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja