Resnični izvor ekip Formule 1 – 1. del

Navijači in navdušenci ekipe v današnjem času pogosto identificirajo kar z imenom lastnika, ki je mnogokrat tudi globalno znan proizvajalec avtomobilov ali pijač. Vendar ne velja vedno, da je določena blagovna znamka tudi dejansko lastnik ekipe. Mnogokrat se pripeti, da se lastništvo spremeni, toda ime ekipe ostane isto. Zato bomo preverili, od kod izhajajo vse ekipe, ki so trenutno prisotne v Formuli 1, in kdo so dejansko njihovi lastniki.

V prvem delu si bomo ogledali razvoj ekip Mercedes, Red Bull, Toro Rosso, Renault in Haas.

Najprej se posvetimo aktualnemu prvaku – ekipi Mercedes. Njihova zgodba je precej zapletena; njihove korenine izhajajo iz ekipe Tyrrell, ki je prešla v roke ekipe British American Tobacco (BAR), nato se je zamenjalo lastništvo iz Honde v Brawn in nazadnje postalo Mercedes. Ekipa Mercedes pa se je dejansko pojavila že v 50. letih za dve sezoni in nato izstopila iz Formule 1 zaradi tragedije na 24 ur Le Mansa leta 1955. Tudi ti rezultati iz petdesetih let se štejejo k dosežkom ekipe Mercedes, čeprav z ekipo, ki jo vidimo danes, razen imena in lastništva nimajo skoraj nič skupnega. Poleg tega je oddelek, kjer razvijajo in proizvajajo pogonske sklope, pravzaprav bivši Ilmor Engineering, vendar brez Maria Iliena.

 

Tudi pot ekipe Red Bull je bila zapletena. Milton Keynes sta za sedež svoje ekipe izbrala Jackie Stewart in njegov sin Paul, ko sta začela svojo zelo uspešno kariero z ekipo v nižjih serijah formule. Leta 1997 je ekipa prerasla v Stewart Grand Prix in začela nastopati v Formuli 1, čez tri sezone jo je kupil Ford in iz nje je nastala ekipa Jaguar Racing. Konec leta 2004 je podjetje Red Bull oznanilo, da bo kupilo ekipo, in tako od sezone 2005 nastopajo pod imenom Aston Martin Red Bull Racing.

Ekipa Toro Rosso je nastala na pogorišču ekipe Minardi, ki je brez izjemnih rezultatov vztrajala v Formuli 1 kar 20 let. Ko je ekipo iz Faenze kupil Red Bull, ta že dolgo časa ni bila več v navezi s svojim ustanoviteljem Giancarlom Minardijem. Minardi je ekipo vodil v Formuli 1 od leta 1985 do 2000, nato je ekipo prevzel avstralski poslovnež Paul Stoddart, ki je obdržal ime in sedež vse do leta 2005, ko jo je prodal avstrijskemu proizvajalcu energijskih pijač. Številni podporniki ekipe Minardi so protestirali proti spremembi imena v Scuderia Toro Rosso, preko peticije so zbrali več kot 15.000 podpisov za ohranitev imena, a bili neuspešni. Danes je Toro Rosso junior ekipa Red Bulla, kjer se razvijajo mladi talenti, ki bodo morda nekoč naskakovali stopničke v bolidu Red Bulla.

 

Zanimivo zgodovino ima prav tako Renault F1 Team. Renault je prisoten v Formuli 1 že vse od 70. let, toda današnja ekipa s sedežem v Enstonu nima nobene povezave s tisto, ki se je leta 1977 pojavila v Formuli 1. Današnja ekipa ima osnove v ekipi Toleman, ki jo je leta 1985 kupil njihov večinski sponzor Benneton in jo preimenoval Benetton Formula. Nato jo je leta 2000 kupil Renault, za nekaj sezon so ekipo preimenovali v Lotus in zopet v Renault, tako kot je še danes. Tudi del ekipe, ki se nahaja v Viry-Châtillonu, kjer se danes ukvarjajo s pogonskimi sklopi Renault, je bila pred tem del Gordinija. Ti so dokaj neuspešno nastopali v Formuli 1 v 50. letih.

Ekipa Haas je mlada, za seboj ima le tri sezone v Formuli 1, toda tudi pri tej ekipi lahko sledimo koreninam. Haas svojih šasij ne izdeluje sam, te za njih izdeluje podjetje Dallara, ki pa je nekdaj izdelovalo tudi šasije za Scuderio Italia (od leta 1988 do 1992) ter za HRT v sezoni 2010. Ekipa Haas, ki jo danes vidimo Formuli 1, nima nobene zveze z ekipo Carla Haasa iz 80. let prejšnjega stoletja, lastnika si zgolj delita isti priimek. Ekipa Haas je bila deležna kritik zaradi kontroverzne partnerske navezave s Ferrarijem.

V drugem delu sledi zgodovinski pregled preostalih aktualnih ekip, to so Ferrari, Sauber, McLaren, Racing Point Force India in Williams.

 

Simon Jazbec

Resnični izvor ekip Formule 1 – 2. del

Preberite tudi:

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja