Gordini: Čarodej mehanike

0

Eno izmed, po krivici, nekoliko pozabljenih in zapostavljenih imen v zgodovini Formule 1 je Amédée Gordini. Rodil se je kot Amedeo Gordini leta 1899 v vasici Bazzano, ki je postala del današnje Bologne. Njegova družina je bila revna in zato je moral Amedeo začel delati pri 11 letih. Že kot najstnik se je zanimal za dirke in pred prvo svetovno vojno je tako delal za Alfieri Maserati. Po koncu služenja v vojski se je sredi dvajsetih let znašel v Parizu in se preimenoval v Amédéa. Za volanom vozil znamke Fiat, ki jih je sam predeloval, si je utiral pot na velikih dirkah tistega časa. Pri Fiatu so ga opazili in ko so leta 1934 ustanovili znamko in tovarno SIMCA, je Gordini postal vodja njihovega športnega oddelka. Med svojimi zaposlenimi in drugimi poznavalci je bil znan po vzdevku “le sorcier de la mechanique” oziroma čarodej mehanike. To je vsekakor izjemno priznanje za nekoga, ki je do vsega svojega znanja prišel kot samouk.

gordini_amedee
Amédée Gordini

Gordini je strastno ljubil življenje, ples in dirke. Na slikah ga je skoraj nemogoče videti brez cigarete v ustih in pogumnega pogleda v prihodnost. V štiridesetih letih prejšnjega stoletja se je tudi sam poizkusil kot voznik in ko se je začela moderna doba Formule 1, v sezoni 1950, so bili bolidi Gordini na štartnem razporedu (končali pa so bolj v ozadju). Seveda, Gordini se ni mogel primerjati ne s Ferrarijem ne Maseratijem in ne z Alfa Romeo. Edina podpora, ki jo je imel, je bila s strani SIMCE, zato so rezultati v očeh marsikaterega površnega gledalca zgolj porazni. Toda zavedati se moramo, da je Gordini deloval brez pokroviteljev, edini vir sredstev zanj so bile nagrade iz dirk ter prodaja odsluženih dirkalnikov. V Formuli 1 je dosegel najboljše rezultate z dvema tretjima mestoma in vztrajal do sezone 1956, ko je SIMCA odtegnila finančno pomoč. Kljub vsemu je Gordini postal legenda, že leta 1953 je dobil najvišje možno priznanje francoske države, Legijo časti.

Z izstopom SIMCE je k Gordiniju pristopil Renault, ki je cenil njegovo sposobnost iz nič ustvariti nekaj izjemnega, še posebej kar se tiče motorjev. Njihovo sodelovanje je prispevalo k nastanku mnogih cestnih izpeljank in tudi dirkalnikov, ki so zmagovali na rallyjih in vztrajnostnih dirkah. Gordini je za Renault postal nekaj podobnega kot Cooper za BMC, Abarth za Fiat ali Lotus za Ford. Leta 1968 je Gordini večino svojega podjetja prodal Renaultu, a še zmeraj ostal v podjetju, kjer je s svojim znanjem in čarovnijami pomagal ustvariti tisto, po čemer je njegovo ime danes najbolj znano v Formuli 1. Čeprav je Renault dokončno kupil podjetje Gordini leta 1977, leto prej pa so bili spojeni z Alpine v športno divizijo Renaulta, so vsi turbo motorji tega francoskega proizvajalca nosili ime Renault Gordini, v čast temu izjemnemu človeku. Na žalost Amédée Gordini ni imel sreče, da bi doživel zmago bolida, ki je nosil njegovo ime, saj je leta 1979 umrl le nekaj dni pred dogodkom. Njegovo delo pa je živelo naprej.

Renault Gordini – v Franciji poznan kot “ustvarjalec vdov”

Motorji Gordini so pisali zgodovino tako v tovarniškem moštvu kot tudi v Lotusu. Ime Gordini so povezali z vozniki, kot so na primer Jabouille, Prost, Arnoux, de Angelis in Senna. Po letu 1986 je ime Gordini izginilo in nato je bilo potrebno čakati vse do leta 2010, da so zopet obudili to legendarno ime v cestnih avtomobilih. Vendar Gordinijeva dediščina je še danes živa v športnem oddelku Renaulta. Leta 1969 so sedež Gordinija predstavili v Viry-Châtillon in prav tam je še danes sedež Renault Sport.

Simon Jazbec

guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje