Formula E in distopična vizija prihodnosti

0

Ta vikend so bo začela nova sezona v Formuli E in zopet se bomo naposlušali zgodbic, kako je to zvrst dirkanja prihodnosti. Toda članki in izjave tistih, ki to serijo vneto zagovarjajo, so pogosto podkrepljeni z osebnim interesom. Nad serijo Formula E nisem tako navdušen kakor Nico Rosberg, saj nisem med lastniki serije tako kot on.

Sezona 2018/19 bo postregla s precej spremembami, ki pa bodo, po mojem mnenju, serijo še bolj oddaljili od Formule 1, kar je po svoje pozitivno. Kot prvo bodo začeli uporabljati nove bolide, tako imenovane Gen2, ki jih bodo sestavljali v podjetju Spark (ustanovitelji je Frederic Vasseur) v sodelovanju z Dallaro. Če pogledamo samo aerodinamični koncept, postane takoj jasno, da zadeva sploh ni več podobna formuli, ker ima blatnike. Ti res zmanjšajo zračni upor, kar nakazuje, kako močni so elektromotorji, ki poganjajo te zadeve. Ti novi bolidi se mi na prvi pogled zdijo bolj podobni nekaterim prototipom kakor formuli. Spominjajo me na primer na Panoz Spyder iz obdobja na prelomu stoletja. Čeprav vsi na dolgo in široko razglabljajo, kako so v Formuli E vključeni razni konstruktorji, se ti ukvarjajo le z električnim pogonom in menjalnikom. In na veliko zadovoljstvo vseh bodo sedaj bolidi končno sposobni odpeljati celo dirko, brez da bi jih morali zamenjati na polovici, ker baterije niso zdržale.

Nov bolid Gen2

Z ukinitvijo menjave bolida so iz serije izključili eno izmed največjih neumnosti, zaradi katere so postanki v boksih trajali točno določen čas. Toda vpeljali so nove neumnosti. Tako imenovani Power Boost žal ostaja, dodali pa so še Attack Mode. Power Boost je dodatna moč, ki jo gledalci od doma s klici dodelijo svojim favoritom, nekako v stilu filmske franšize Death Race. Attack Mode pa pomeni več moči za napasti ali braniti položaj. Aktivacijo tega moda bodo dosegli, če bodo vozniki zapeljali izven idealne linije. Se še komu zdi to daleč od logike dirk? Ko sem to prebral, se mi je zdelo vse skupaj bolj podobno arkadni video igrici, kakor resnemu dirkanju.

Poglavje zase pa so tudi vozniki Formule E; večinoma nastopajo tisti, ki jim v Formuli 1 ni uspelo in nekako rešujejo svoje kariere. Najnovejša pridobitev serije je Felipe Massa, ki se je pridružil Formuli E, ker si je želel še adrenalina. Felipeja sicer spoštujem, a menim, da je njegov čas že mimo. To, da Formulo E začnejo decembra, pa je še en dokaz vizije paralelne realnosti. V večini dirkaškega sveta pogodbe z ekipami in pokrovitelj potečejo 31. 12., tako bo na primer Pascal Wehrlein primoran izpustili prvo dirko, ker ima še pogodbo z Mercedesom. Glede na »bistre« odločitve, ki jih sprejemajo, se lahko vsak vpraša, če je Formula E res tako napredna in predstavlja pravzaprav bodočnost dirkanja. Če to drži, kako to, da se je Fernando Alonso odločil izpustiti to priložnost? Verjamem, da bi bil s svojim talentom z lahkoto med vodilnimi, a je raje svojo pozornost usmeril v WEC in 500 milj Indianapolisa.

Felipe Massa trenira za Formulo E

Ko slišim Alejandra Agaga, kako svojo serijo propagira kot Formulo 1 bodočnosti, mi gre na smeh. Bolidi so res tihi v primerjavi s pogosto kritiziranimi pogonski sklopi Formule 1, toda Formula E je daleč od ekološko prijazne. Še vedno ustvarja onesnaženje tam, kjer elektriko proizvajajo in ekološki vidik razgradnje baterij je še zmeraj vprašljiv. Roko na srce, navdušenci Formule 1 imamo radi dirkanje in ne sočnih opazk Sebastiena Buemija, ko kaj ne gre. Formula E se je še korak bolj oddaljila od Formule 1, kar se mi zdi pravilno. Nekaterim je všeč, drugih ne prepriča, po mojem mnenju pa je serija lahko zabavna predvsem za manj zahtevno publiko, ki jo bi spremljala med drugimi aktivnostmi. Skratka, Formula E je daleč od tistega, kar je Formula 1 bila in tudi od tistega, kar je Formula 1 danes.

Simon Jazbec

guest

0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje