Za nami so zadnje kvalifikacije v sezoni 2018, kar je bilo očitno. Naslovi so že oddani, prav tako sedeži za naslednjo sezono, zato je vse skupaj bilo podobno zadnjemu tednu pouka, ko se ve, kdo bo imel popravni izpit, kdo bo padel letnik in kdo bo odličnjak.
Haasov protest proti Racing Point Force Indii, katerega posledice bomo videli pozimi, bo zagotovo popestril dogajanje, tudi ko ne bo dirk. Spor je nastal okoli določitve statusa nove ekipe, konstruktorja in na to vezano določitev denarnih nagrad iz televizijskih pravic. Nove ekipe naj jih ne bi bile deležne v prvih treh sezonah. Vsaj tako je bilo pri Haasu, zato je prav, da zadevo razčistijo, sploh ker gre za denar. Na odločitev komisarjev se zato nameravajo pritožiti.
Druga zanimiva zadeva so Mercedesova platišča. Le-ta imajo zopet luknjaste distančnike in videli bomo, če se bo kdo glede tega pritožil. V primeru pritožbe bodo morali določiti, ali so skladna s pravilnikom ali ne, in zaključiti zgodbo. V kolikor bi se pritožila prav ekipa Ferrari, bi bila to po mojem mnenju posledica slabega sprejemanja poraza. Če bi se jim zdelo sporno, bi se lahko pritožili že prej. Strokovna mnenja zaenkrat pravijo, da je rešitev legalna, zato bo zanimivo videti razplet.
O Hondi je bilo v tej sezoni ogromno napisanega in z zadnjimi kvalifikacijami so le pokazali, da so bili dvomi upravičeni. Oba bolida sta izpadla že v Q1, z okvaro na pogonskem sklopu Gaslyjevega bolida. Očitni problem tako na čisti moči kakor na zanesljivosti. Priložnosti so imeli čez sezono dovolj, a zmeraj smo le poslušali izgovore, zakaj nekaj ni bilo v redu. Vsaj na zadnjih kvalifikacijah bi nam lahko to prihranili. Izjave za javnost pri Red Bullu ter Toro Rossu so bolj domišljijsko napisane.
Pri Red Bullu pa je treba poudariti polovični spodrsljaj v Q2 Maxa Verstappna, ta bo dirko začel na hypersoft, kar ga bo stalo med dirko. Ostali po pričakovanju, Hamilton je pokazal odličnost s še enim pole positionom, za njim Bottas, ki letos ne blesti tako kot lani, nato Vettel in Raikkonen, ki verjetno že komaj čakata, da bo sezone 2018 konec. Podobno si tudi želijo na njihovem komandnem zidu, kjer kakšnih prebliskov zopet ni bilo. Za njimi nato Ricciardo, ki se spet bori proti tehničnim okvaram, in nato preveč bojeviti Verstappen. Sledi Grosjean, ki zaseda mesto, ki bi ga moral skozi celo sezono, glede na kvaliteto bolida, in Leclerc, ki bi tudi lahko bil pred Haasom. Ga bomo v nedeljo končno lahko videli v dvoboju platišče ob platišču? Upam da ja, kajti to bi bil dober pokazatelj njegovega karakterja in sposobnosti za volanom. Zaenkrat vemo, da je umirjen in zna pripeljati do cilja, a drugo leto bo moral biti tudi bolj grob, saj bodo okoli njega veliki fantje, ki jih ne briga, koga imajo na poti.
Če sta Williamsa bolida, ki sta si zaslužila nezadostno, če Honda ni pokazala, kar smo mnogi pričakovali, kaj potem lahko rečemo o McLarnu? Odrezali so se nekoliko bolje od Williamsa, Alonso se je potrudil, a tudi on gleda bolj na konec vikenda. Na kvalifikacijah za VN Abu Dhabija kakšnega prijetnega presenečenja nisem videl, očitno je zadnja dirka res bolj za prestiž in izgleda, da je mnogi več ne jemljejo resno. Seveda brez možnosti osvojitve naslovov je motivacija nižja, a menim, da je prav, da za publiko in navdušence dajo nastopajoči vse od sebe. Tako pa sem dobil občutek, da je bilo vse v pričakovanju konca, kakor v šoli, ko čakajo le, da odzvoni zadnji zvonec in gredo vsak po svoje na počitnice.
Simon Jazbec