Komentar kvalifikacij VN Brazilije: Začetek nore sambe

V Formuli 1 obstajajo proge, ki ločijo prave voznike od tistih, ki bi to radi bili. Na takšnih progah se pišejo zgodovinske zgodbe Formule 1 in proga v Braziliji, poimenovana po Carlosu Paceju, je nedvomno ena izmed njih. Čeprav se res nahaja v območju Interlagos in se je nekoč tudi tako imenovala, jo je v sedanjem času pravilno imenovati z aktualnim nazivom, ki ga nosi po pomembnem vozniku. Očitno je slovenskima komentatorjema ušlo iz spomina, da so progo preimenovali že leta 1985. Zgodbe manj izpostavljenih junakov našega priljubljenega športa so prav tako pomembne kot tiste, ki jih ponavljajo v nedogled, zato je prav, da se jim posveti zasluženo pozornost.

Posvetimo se sedaj kvalifikacijam VN Brazilije, na katerih smo videli izjemno slabo predstavo bolidov z Renaultovim pogonskim sklopom, saj sta v Q1 izpadla oba McLarna in tudi Sainz s tovarniškimi Renaultom. Sklepamo lahko, da sta si šasiji po učinkovitosti podobni, ker je pogonski sklop enak. Pri McLarnu imajo sicer na vsaki dirki manjše detajle, ki pa splošnega slabega vtisa šasije ne popravijo, pri Renaultu pa nihajo in so trenutno v slabi formi. Za obe ekipi je to slabo znamenje in v prihodnji sezoni bodo morali ogromno narediti, da bodo imeli vsaj spodobne nastope, kar pomeni, da bodo najprej morali narediti daljše korake tudi pri Hondi. Iz petka na soboto so pogonske sklope specifikacije 2 nadgradili z novimi, specifikacije 3. Ta je v prejšnjih dirkah delala nekaj težav, sedaj pa naj bi bilo vse v najlepšem redu. Kljub temu nisem opazil bistvene izboljšave, ki so jo ocenili na približno pol sekunde na krog. Res je Hartley izpadel v Q1, Gasly pa je blestel, toda pričakoval sem, da se bosta oba borila proti Sauberjema. Hondin pogonski sklop je po moji oceni na nivoju Renaultovega, kar pa ni dobra novica za Red Bull.

Glede Sauberja smo doživeli prijetno presenečenje, Marcus Ericsson se je uvrstil pred Charlesa Leclerca in oba sta bila v Q3. Na progi, kjer je potrebno imeti občutek in težko nogo, je Ericsson pokazal malce svojega blišča, in čeprav se njegova pustolovščina v Formuli 1 bliža koncu, so tudi takšni rezultati pomembni. Sedaj sta oba z Leclercom uvrščena tik za najboljšimi in potrebno se bo boriti na nož, ne samo pripeljati dirko do konca.

Pri Ferrariju pa so končno doživeli strateški preblisk, ki ga pri Mercedesu niso bili sposobni dognati, v Q2 so ne namreč kvalificirali na soft pnevmatikah. Takšne ideje bi bile dobrodošle že med celotno sezono. Njihovo prednost pa je ponovno na kocko postavil Sebastian Vettel, ko je v Q2 šel na tehtanje vozila s prižganim pogonskim sklopom in je pri speljevanju uničil tehtnico. Jo Bauer ga je prijavil in Vettel lahko za to dobi kazen vse od kazenskih mest pa do diskvalifikacije, čeprav dvomim, da se bodo poslužili najstrožjega ukrepa. Toda dejstva so, da je postopek tehtanja znan, katerikoli bolid se lahko kadarkoli tehta in bolid Sebastiana Vettla ni bil tehtan prvič. Če bi kaj takega napravil recimo Santino Ferrucci, bi bilo še razumljivo, a štirikratni svetovi prvak si tega ne bi smel privoščiti, sploh pa ne v trenutku, ko mu ekipa omogoči veliko prednost na dirki.

Pri Mercedesu so tokrat zaspali, tako pri uporabi pnevmatik v Q2 kot v obveščanju Hamiltona, koga ima za seboj. Jih spet daje trema? So se ustrašili nekaj kapelj dežja? Za razliko od ekipe iz Maranella imajo srečo, da Sirotkin ni bil v hitrem krogu in zato morda niti ne bo preiskave. A vseeno, začeti dirko na supersoft pnevmatikah ni na nivoju ekipe, ki ima premoč v vsej hibridni eri in je tik pred tem, da osvojili še peti naslov, tako med vozniki kakor med konstruktorji. Kazni so zaenkrat doletele Ricciarda, zaradi menjave turbine, in Ocona, zaradi menjalnika, morda sledi še kdo. V vsakem primeru pa upam, da so kvalifikacije bile le uvod v noro, nepredvidljivo in divjo dirko za VN Brazilije, kakršno si navdušenci želimo vsako leto. Naj se začne samba na stopalkah za plin.

 

Simon Jazbec

Preberite tudi:

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja