Karma obstaja. Po vseh letih nesreč in žrtvovanja se je Kimiju Räikkönenu sreča končno nasmehnila, s polnimi usti in zasluženo, s pravim krikom olajšanja. V dnevu velikih napak in nepredvidljivih situacij se je končno vse poklopilo zadnjemu svetovnemu prvaku s Ferrarijem. Kimi je izkoristil svojo priložnost in prišel do težko pričakovane zmage.
Na progi, ki naj bi v teoriji najbolj ustrezala Hamiltonu, so pri Ferrariju pokazali velik napredek, a žal je Sebastian Vettel pokazal le standardno formo. Že na kvalifikacijah je prejel tri mesta kazni (krivdo bi lahko pripisali tudi ekipi), potem pa je še na začetku dirke zopet imel nepotrebnem kontakt pri prehitevanju, tokrat Ricciarda. Sit sem že takšnih in podobnih izgovorov, da bi bil Vettel butec, če ga ne bi poizkusil prehiteti. Gre za svetovno prvenstvo in poskusiti pač ni dovolj. Takšnih napak je bilo že preveč in mislim, da bo moral nekoliko delati na svoji psihi. S pristopom kot smo ga videli letos ne moremo govoriti o šampionski formi. Komentarju Velike nagrade ZDA sem tokrat namenoma dal naslov karma – se spomnite afere Multi 21? Izgleda, da se na dolgi rok vse poravna.
Tudi pri Hamiltonu ni bilo vse idealno, saj je bil edini med vodilnimi, ki je imel težave s pnevmatikami. Zrnjenje je pojav, do katerega pride med drugim zaradi pregrobe vožnje. So si drznili preveč? Se je zopet pojavil napuh? Proga je bila na papirju Hamiltonova in le on sam si je lahko pokvaril dan. Na Lewisovo srečo tega Sebastian Vettel ni znal izkoristiti, saj ima, kot kaže, preveč težav s seboj. Postanek v območju VSC sicer smatram za pravilno odločitev, a divji ritem za njim pač ne. Ne glede na vse je Hamilton zopet prišel na cilj pred Vettlom, kar ima svoje posledice. A je kdo zares opazil Bottasa? Vozi Mercedes, zato bi malo več res lahko pokazal.
Max Verstappen je ponovno dokazal, da ima talent – je grob kot nebrušen diamant, a zna blesteli in tudi njemu se je poklopila dobra dirka, iz 18. se je zavihtel kar na 2. mesto. Uspelo mu je izkoristi razmere in na koncu šteje le rezultat. Skrbi pa me, kako bo v naslednji sezoni, saj sem do Hondinih pogonskih sklopov čedalje bolj skeptičen. Nova stopnja razvoja pogonskega sklopa ni pokazala bistvenih rezultatov, no, vsaj nam vidnih ne.
Situacijo so izkoristili tudi pri Renaultu in Racing Point FI, Haas pa bi na domači dirki lahko pokazal več. O McLarnu in Williamsu je boleče karkoli reči, Sauber z Leclercom pa je zopet ta vikend ostal brez točk. Padec Leclercove forme in sreče je po razglasitvi napredovanja v Ferrari očiten, a upam, da že prej omenjena karma nima tudi tu prstov vmes.
Za konec pa se vrnimo k zmagovalcu Kimiju. Poleg vsega zgoraj naštetega je imel še eno veliko srečo. Namreč to, da je star aerodinamični paket pri Ferrariju deloval odlično, mnogo bolj od novega, ki so ga prinesli s seboj. A na koncu to niti ni pomembno, kajti zmagal je, v brk vsem, ki so ga odslovili, niso verjeli vanj in so ga v vseh teh letih potiskali v vlogo drugega voznika. Danes jim je dokazal, kako močno so se motili, in menim, da jim bo zaradi določenih odločitev še kako žal, čeprav tega javno ne bodo nikoli priznali.
Simon Jazbec
Pozdrav.
Ali lahko pametni komentator navede nekaj primerov iz katerih bo evidentno, da je Kimi v vseh teh letih bil potisnjen v vlogo drugega voznika.
Hvala.
Pametni komentator vam odgovarja z primeri kot so….v letošnji sezoni VN Kitajske in vsekakor VN Nemčije (kar je evidentno iz posnetkov) ter na primer lani VN Monaka in VN Madžarske , samo da smo pri primerih kjer je to bilo nesporno
Sam res, ogromno primerov. Drugi Bottas.
Kolk je enim lahko bit pameten iz fotelja.
Verjamem, da vas je težko zadovoljiti, ste pa sam zahteval “nekaj primerov”, kjer sem se omejil na očitne in na tiste, ki so se zgodili v zadnjem času, torej na kvaliteto in kvantiteto….ampak verjamem, da je na svetu ogromno takih kavč intelektualcev, ki pišejo podobne zadeve, na dosti bolj branih medijih, dosegljivih tudi na internetu, kjer boste svoje mnenje lahko konfrontiral z njimi, če vam je moje mnenje preveč ali pa premalo pametno za vas……