Zgleda, da bizarnemu dogajanju v Formuli 1 ni in ni videti konca. Po eni strani se govori o tem, kako primanjkuje sedežev, po drugi strani pa nesporno talentirani vozniki izgubljajo sedeže. Mladeniči iz Formule 2 ne dobijo sedežev, ker se nekateri (sporni) trdno držijo svojih. Dokler so v ozadju neki oprijemljivi razlogi za to, nimam nič proti temu. Tudi Kimi Räikkönen naj podaljšuje svojo pogodbo in vozi, dokler želi (tudi do leta 2050) in je sposoben. A nedopustno se mi zdi, da ima talent, kakršen je Ocon, edino možnost pri Williamsu, Vandoorne pa naslednje leto sploh ne bo vozil v Formuli 1.
Nerazumljivo se mi zdi to malodane siljenje Antonia Giovinazzija k Sauberju (prestop je bil uradno potrjen pred nekaj dnevi). Giovinazzi je debitiral leta 2017, ko je na dveh dirkah zamenjal poškodovanega Wehrleina. Najbolj se ga spomnim po rdečih zastavah, ki jih je sprožil. Kasneje v tistem letu se je izkazal tudi pri Haasu, kjer je bil testni voznik na petkovih prostih treningih. A Günther Steiner ga ni maral videti, ker je povzročil preveč škode in doprinesel ekipi premalo podatkov. V karieri ga je konec koncev prehitel tudi Charles Leclerc, čigar sedež bo nasledil. Če nekateri dvomimo v smotrnost napredovanja Leclerca v Ferrari, pa mislim, da smo si vsi enotni pri tem, da Antonio pač nima Leclercovih kvalitet, drugače bi že pred njim dobil sedež. Ne samo, da ga je sedaj dobil po politični liniji, temveč je s tem drugemu, potencialno bolj talentiranemu vozniku, odžrl mesto.
O Lancu Strollu je bilo že mnogo napisanega, a vseeno želim omeniti, da razumem njegovega očeta, ki je pripravljen narediti vse, da se njune skupne sanje uresničijo. Mislim, da bi s pravim mentorstvom Lance lahko postal dostojen voznik, šampion pa verjetno ne. Vseeno pa je nekoliko bizarno, ko so zaradi takšnih, sicer legitimnih, potez vozniki, kot je Ocon, v resnih škripcih, ekipe, kot je Mercedes, pa v nerodnem položaju. Strolla spoštujem, a po mojem mnenju ni na Oconovem nivoju. Če bi Strolla primerjal s kom v zadnjih letih, bi bil to kvečjemu Max Chilton.
Če je Ocon na robu tega, da izgubi mesto v Formuli 1, pa ga Vandoorne že je. Smiselno se je vprašati, v čem je Antonio Giovinazzi toliko boljši od Stoffla. Znane so bile njegove zveze pri ekipi Sauber in odločitev je padla morda bolj politično kot pa racionalno. Mislim, da se vsi strinjamo, da je Marcus Ericsson imel dovolj dolgo kariero. Dolgo kariero ima prav tako Romain Grosjean, ki je bil tudi tarča kritik Steinerja, in zelo bi bil presenečen, če bi bil potrjen. Sicer je Santino Ferrucci kot tretji voznik Haasa pokazal vso svojo mentalno nestabilnost in omejenost, a to ni izgovor, da obdržijo Grosjeana, še posebej, ko so takšni talenti na razpolago. V kolikor bo ostal, se bo pridružil skupini jokerjev na štartnem razporedu. Kako bo s Sirotkinom, bomo tudi videli, a verjetno bo ostal.
Še posebej me pa žalosti naslednje: Res bo Lando Norris dobil priložnost v McLarnu naslednje leto, kar je tvegana, a pogumna odločitev. A vprašajmo se, kaj bo z Georgeom Russellom. Mercedes skoraj nima sedeža za Ocona, kaj šele zanj. Ostal bo brez možnosti, še preden se bi lahko njegova kariera v Formuli 1 začela.
Vsekakor si, glede na zgoraj napisano, upam trditi, da težava ni toliko v pomanjkanju sedežev oziroma ekip, temveč prav v politiki ekip in sponzorjev. Če znajo s takšnimi kartami v rokah dati prednost tem jokerjem, je potrebno resno razmisliti, kaj je glavni kriterij pri izboru – tako dobrih voznikov, kot tistih nekoliko manj dobrih.
Simon Jazbec