Danes ni nič posebnega, če vidimo na rokavici voznika narisano prestižno dragoceno uro, proizvajalec je pogosto glavni pokrovitelj prvenstva in skoraj vsaka ekipa je vezana na svojega prestižnega urarskega sponzorja. Na trgu se vsake toliko v komercialne namene pojavijo posebne izdaje ur, posvečene voznikom, z raznimi dodatki in podobno. Danes bom spregovoril o modelu, ki je v treh svojih različicah dobil ime po voznikih. A to ne zaradi kakšne posebne izdaje, temveč zato, ker so jih ti vozniki kupili, dobili v dar ali za nagrado in jih nosili tudi v zasbnem življenju. Postale so del njih, zato so kasneje prav zbiratelji dali določenemu modelu ime po vozniku. Pomembna razlika med nekoč in danes je, da je bila nekdaj to dejansko voznikova ura in ne njemu posvečena in bi jo zato moral nositi.
Jack Heuer je videl potencial v Formuli 1 in preko Joa “Seppija” Sifferta jih je začel ponujati tudi na tem trgu.
Ura Heuer Autavia je predhodnik današnjega TAG Heuerja, ime Autavia pa je sestavljeno iz AUTo in AVIAtion. Gre torej za model, zasnovan prav za takšne izjemne primere, kakor je nošnja v avto-moto športu in letalstvu. Jack Heuer je videl potencial v Formuli 1 in preko Joa “Seppija” Sifferta jih je začel ponujati tudi na tem trgu. Jo je najprej prodajal ure svojim kolegom voznikom, bil je uspešen prodajalec in nikoli se ni ločil od svoje osebne Autavie, ki je nosila referenco 1163T. Toda v zgodovino se je ta ura zapisala kot Autavia Siffert. Ko je Steve McQueen snemal film Le Mans je hotel biti kot Siffert, a Jack Heuer ga je iz komercialnih razlogov malodane prisilil nositi drug model, Monaco.
Jochen Rindt si jo je kupil sam in jo zmeraj nosil na svojem zapestju, legenda pravi, da tudi tistega usodnega dne v Monzi.
Autavio so ponosno nosili tudi drugi vozniki Formule 1. Jochen Rindt si jo je kupil sam in jo zmeraj nosil na svojem zapestju, legenda pravi, da tudi tistega usodnega dne v Monzi. Njegova ura je nosila referenco 2446 “Mk 3” (iz leta 1966) in na zasebnih slikah ga vidimo nositi to uro s tremi malimi podštevilčnicami ter temno modrim ozadjem. Podobno kot pri Siffertu je tudi ta ura med zbiratelji postala znana kot Autavia Rindt. Med poznavalci je verjetno najbolj cenjena in priljubljena.
Jochen Rindt – Heuer Autavia
Autavie so bile namenjene dirkam, poleg dveh že omenjenih ikon je uro te prestižne znamke nosil tudi Mario Andretti, ki ima celo dve enaki. Dobil ju je, ko je dvakrat dosegel pole position na dirki za 500 milj Indianapolisa. Od takrat naprej jo je stalno nosil. Njegova je imela referenco 3643 H in na Mariovem zapestju jo opazimo tako na reklamnih slikah iz ZDA na začetku kariere, kot iz posnetkov v boksih, ko se pogovarja s Colinom Chapmanom in sedi v Lotusu na začetku svoje kariere v Formuli 1.
Mario Andretti – Colin Chapman – Heuer Autavia
Dandanes je ta model širši javnosti manj znan, v katalogu mogoče zasledimo le eno izpeljanko. Toda v nasprotju z današnjim časom, je bila to včasih izbira najboljših, ki so bili zahtevni uporabniki in so želeli zanesljiv inštrument na zapestju, nikakor ne narisanega na rokavici, kot je to sedaj v navadi. S svojim izborom ur so le-te spremenili v legendarne, kajti legende so bili tudi oni sami. Ni bilo potrebno posebne izdaje z imenom in jih vsiliti voznikom, dovolj je bilo to, da so oni sami to izbrali in ponosno nosili.
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
DisagreeAgree
I allow to create an account
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.