
Najbolj vroča tema zadnjih tednov v Formuli 1 je zagotovo Ferrari. Odprtih je mnogo front, ki pritegnejo pozornost tako medijev, kot navijačev. Razpreda se o fantomski zaroti Pirellija, ki naj bi priredil pnevmatike v škodo Ferrariju, kar pa je Sebastian Vettel že zanikal. Potem so tu še nepravilnosti pri interpretaciji pravil o nosilcu ogledal, domnevna predpogodba z Danielom Ricciardom, sedaj pa še želja o podaljšanju pogodbe s Kimijem Räikkönenom, čeprav naj bi bilo, po besedah Sergia Marchionna, tokrat zares zadnje Kimijevo leto. Če bo Finec resnično ostal v Maranellu bo to, kljub temu, da mu po eni strani privoščim, še en znak, da ima Ferrari velike težave z iskanjem zamenjave svojega zadnjega svetovnega prvaka.
Ni skrivnost, da sam menim, da je najšibkejši člen Ferrarija prav komandni pult in samo vodstvo ekipe. Izgleda kakor, da so vse te novice lansirane v javnost zgolj za to, da bi pozornost preusmerili stran od stvari, ki so resnično pomembne. V Formuli 1 je pomembna zmaga in točke se zbirajo tako za naslov prvaka med vozniki, kot med konstruktorji. Velikemu staremu Enzu je konstruktorski naslov morda pomenil še več, kot vozniški, pa tudi Frank Williams je zmeraj trdil, da zmagujejo njegovi bolidi in ne njegovi vozniki.
Priznam, da sem po petih dirkah in verjetno najbolj bledi predstavi ekipe Mercedes v eri hibridnega pogona, pričakoval povsem drugačno situacijo. Glede na videno bi pričakovali vodstvo med vozniki z vsaj 20. točkami prednosti, med konstruktorji pa bi morala biti prednost še nekoliko višja. Pogled na lestvico je trenutno precej drugačen, pri Ferrariju pa se ne smejo zanašati na možnost, da bi konkurenca zgrešila smer razvoja. Skoraj tretjina sezone je že za nami, Ferrari pa je zapravil lepo priložnost, da bi presenetil svoje nasprotnike.
V kolikor je ekipa resnično tisti najšibkejši člen je rešitev dolgotrajna in boleča. Dolgotrajna, ker ustreznih in uspešnih kadrov ni mogoče dobiti čez noč, boleča pa zato, ker bo potrebno zamenjati ogromno ljudi, ne zgolj tistih nesposobnih. Se je kdo vprašal zakaj so vsi odpuščeni Ferrarijevi inženirji pristali pri Mercedesu? Zanima me kje bo pristal Mclarnov Eric Boulier, če bo izgubil stolček sredi sezone. Še en takšen kader v rdeči ekipi bi bil enostavno preveč.
Kaj bi sam pričakoval od Ferrarija? Glede na izkušnje iz preteklih let bi morala pred poletnimi počitnicami prednost v seštevku voznikov znašati vsaj 60 točk, med konstruktorji pa še kakšnih 20 več. Takšna prednost bi bila zagotovilo, da ekipa ne bi delala pod tolikšnim pritiskom, kar bi najbrž zmanjšalo možnost za usodne napake, ki smo jih videli v zadnjih letih. Ostale teme so sicer zanimive, a ne bistvene. Ferrarijeve težave so namreč bistveno globlje od ogledal, Ricciarda ali Pirellijevih pnevmatik.
Simon Jazbec